Movicol, hvordan ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2014

asff

missehxx skriver:

Hvor stor eller lille en mængde mm blander du det op i?

Har både prøvet med 30 ml og 90.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

asff

ano14316 skriver:

Kan godt forstå hende, det smager bare dårligt.. Jeg selv drak det i lemonade, men det er nok for surt.. prøv juice.. selvfølgelig afhængig æg hvor gammel hun er.

Ja hun er kun 5,5 mdr.

Anmeld

27. juni 2014

asff

bøllen skriver:

Vi har selv brugt movicol til vores, men han var langt større. Her anbefalede sygehuset ,at vi blandede det med æblejuice da det tar den grimme smag.

ved ikke hvor gammel din datter er, måske hun er lille nok til den mulighed.

da vores var små brugte vi laktolose i mælken.

Vi brugte også laktulose, men hun får så ondt i maven af det.

Anmeld

27. juni 2014

asff

Wampires skriver:

Da vi skulle give ham det blev det blandet i hans grød efter det var kølet lidt, eller i hans MME....

Da han blev lidt større drak han det bare af et glas og syntes det var spændende at han fik det ekstra

Overvej at købe junior med kakaosmag eller jordbærsmag...

Det er virkelig vigtigt at man får blandet det helt præcist... en lille smule mere vand eller pulver kan gøre en stor forskel...

både på smagen og virkningen...

Må man putte det på grød? :O Hun er baby 5,5 mdr - må hun så få med smag?

Anmeld

27. juni 2014

asff

Diana2013 skriver:

Lige en Info, man må ikke bare give pulveret, det skal blandes op i væske

Nu spørger jeg bare; hvorfor? Hvis de altså får væske ved siden af? Eller ved du, hvis man blander det med en lille smule vand - giver det på en ske, og så masse væske lige bagefter? Oh god, jeg lyder desperat!

Anmeld

27. juni 2014

asff

sommerc skriver:

Min søn fik det da han var helt lille, vi blandede det op i hans flaske med mme, og det gik fint..

Hun er ammebarn :/

Anmeld

27. juni 2014

Bertris

Vi brugte et halvt brev til en hel flaske mme (180 ml ca) ... 
Det vigtige var bare hun drak det hele, men det var intet problem at få i hende

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

asff skriver:

Nu spørger jeg bare; hvorfor? Hvis de altså får væske ved siden af? Eller ved du, hvis man blander det med en lille smule vand - giver det på en ske, og så masse væske lige bagefter? Oh god, jeg lyder desperat!

Movicol binder sig til vandet og gør sådan at vandet bliver lidt større molekyler som ikke kan trænge ud igennem tarmen. Dvs at movicol BLIVER i tarmen og tilfører væske til tarmen og bløder afføringen op så det kan blive udskildt. Derfor skal det blandes op i væske. Det virker ikke hvis det bliver brugt som drys på maden. 

Grunden til at movicol smager lidt mærkeligt er fordi det indeholder elektrolytter (som vi har i væsken der i forvejen er i vores kroppe, i cellerne osv) men du kan blande det op i hvad som helst flydende. 

Juice 

saftevand 

Osv. 

Når din datter kun er 5,5 mdr må hun ikke få alm komælk endnu, så det duer ikke at blande det op i cacao eller sådan noget. Så der ville det være en idé at hive hende det i noget juice i stedet. 

Og det kunne måske hjælpe hvis hun fik det med en engangssprøjte eller en kop. 

Og så synes jeg du skal læse indlægssedlen i pakken/læse på pakken. Og ellers kan du spørge på apoteket. 

Man kan jo få movicol med smag af kakao, så det kan jo være at det var en idé at give hende det. Der kan du jo nøjes med et halvt brev. Men forhør dig på apoteket.

Anmeld

27. juni 2014

asff

Isabella_mor skriver:

Movicol binder sig til vandet og gør sådan at vandet bliver lidt større molekyler som ikke kan trænge ud igennem tarmen. Dvs at movicol BLIVER i tarmen og tilfører væske til tarmen og bløder afføringen op så det kan blive udskildt. Derfor skal det blandes op i væske. Det virker ikke hvis det bliver brugt som drys på maden. 

Grunden til at movicol smager lidt mærkeligt er fordi det indeholder elektrolytter (som vi har i væsken der i forvejen er i vores kroppe, i cellerne osv) men du kan blande det op i hvad som helst flydende. 

Juice 

saftevand 

Osv. 

Når din datter kun er 5,5 mdr må hun ikke få alm komælk endnu, så det duer ikke at blande det op i cacao eller sådan noget. Så der ville det være en idé at hive hende det i noget juice i stedet. 

Og det kunne måske hjælpe hvis hun fik det med en engangssprøjte eller en kop. 

Og så synes jeg du skal læse indlægssedlen i pakken/læse på pakken. Og ellers kan du spørge på apoteket. 

Man kan jo få movicol med smag af kakao, så det kan jo være at det var en idé at give hende det. Der kan du jo nøjes med et halvt brev. Men forhør dig på apoteket.

Tak for svar. Har nu læst indlægssedlen Ved godt overordnet hvad det gør, men tænker bare.. Hvis man blander det i en smule vand så er det nemmere at få i hende.. Må man give så lille en baby, juice?! 

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

asff skriver:

Tak for svar. Har nu læst indlægssedlen Ved godt overordnet hvad det gør, men tænker bare.. Hvis man blander det i en smule vand så er det nemmere at få i hende.. Må man give så lille en baby, juice?! 

Du skal som minimum give hende det der står i sedlen. Giver du mindre væske, så er det ikke nok. 

Jeg har været til kursus hos movicol i forbindelse med min uddannelse som sugeplejerske. Og movicol er noget vi bruger RIGTIG meget af på afdelingerne på sygehuset fordi det er så skånsomt mod maven og tarmen. 

Så hellere give hende det blandet op i lidt juice, det tager hun ikke skade af. Du kan jo selv presse en appelsin eller to for at være sikker på at du giver hende noget uden tilsætningsstoffer. Det vigtigste er at hun får gang i maven igen, og det får hun ikke hvis du dosere det forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.