asff skriver:
Nu spørger jeg bare; hvorfor? Hvis de altså får væske ved siden af? Eller ved du, hvis man blander det med en lille smule vand - giver det på en ske, og så masse væske lige bagefter? Oh god, jeg lyder desperat!
Movicol binder sig til vandet og gør sådan at vandet bliver lidt større molekyler som ikke kan trænge ud igennem tarmen. Dvs at movicol BLIVER i tarmen og tilfører væske til tarmen og bløder afføringen op så det kan blive udskildt. Derfor skal det blandes op i væske. Det virker ikke hvis det bliver brugt som drys på maden.
Grunden til at movicol smager lidt mærkeligt er fordi det indeholder elektrolytter (som vi har i væsken der i forvejen er i vores kroppe, i cellerne osv) men du kan blande det op i hvad som helst flydende.
Juice
saftevand
Osv.
Når din datter kun er 5,5 mdr må hun ikke få alm komælk endnu, så det duer ikke at blande det op i cacao eller sådan noget. Så der ville det være en idé at hive hende det i noget juice i stedet.
Og det kunne måske hjælpe hvis hun fik det med en engangssprøjte eller en kop.
Og så synes jeg du skal læse indlægssedlen i pakken/læse på pakken. Og ellers kan du spørge på apoteket.
Man kan jo få movicol med smag af kakao, så det kan jo være at det var en idé at give hende det. Der kan du jo nøjes med et halvt brev. Men forhør dig på apoteket. 
Anmeld