Movicol, hvordan ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2014

sommerc

Profilbillede for sommerc
asff skriver:

Hun er ammebarn :/

Hvad med at blande det op med noget andet, som hun kan prøve og "drikke" Og hvad siger sundhedsplejersken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

asff

Isabella_mor skriver:

Du skal som minimum give hende det der står i sedlen. Giver du mindre væske, så er det ikke nok. 

Jeg har været til kursus hos movicol i forbindelse med min uddannelse som sugeplejerske. Og movicol er noget vi bruger RIGTIG meget af på afdelingerne på sygehuset fordi det er så skånsomt mod maven og tarmen. 

Så hellere give hende det blandet op i lidt juice, det tager hun ikke skade af. Du kan jo selv presse en appelsin eller to for at være sikker på at du giver hende noget uden tilsætningsstoffer. Det vigtigste er at hun får gang i maven igen, og det får hun ikke hvis du dosere det forkert.

Du har ret. Har lige haft ringet til min sp som siger, jeg skal drysse det på maden  

Anmeld

27. juni 2014

asff

sommerc skriver:

Hvad med at blande det op med noget andet, som hun kan prøve og "drikke" Og hvad siger sundhedsplejersken?

Sp siger jeg skal drysse det på grød..

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

Du har ret. Har lige haft ringet til min sp som siger, jeg skal drysse det på maden  

Det hjælper ikke hvis du drysser det på maden.  Det SKAL blandes op med væske. Ellers virker det ikke.! Trust me. 

Din sp ved virkelig ikke hvad hun taler om.! 

Anmeld

27. juni 2014

asff

Isabella_mor skriver:

Det hjælper ikke hvis du drysser det på maden.  Det SKAL blandes op med væske. Ellers virker det ikke.! Trust me. 

Nu er appelsinjuice (hjemmelavet) afprøvet, og hun vil stadig ikke have det!! End ikke med sukker i!

Anmeld

27. juni 2014

Isabella_mor

asff skriver:

Nu er appelsinjuice (hjemmelavet) afprøvet, og hun vil stadig ikke have det!! End ikke med sukker i!

Har du sådan en engangssprøjte? Måske er det for surt for hende. Ellers må du prøve med æblejuice fra karton. 

Anmeld

27. juni 2014

asff

Isabella_mor skriver:

Har du sådan en engangssprøjte? Måske er det for surt for hende. Ellers må du prøve med æblejuice fra karton. 

Jamen jeg kan da ikke få en 30ml engangssprøjte?

Anmeld

27. juni 2014

L&V

Vi havde samme problem med vores søn så vi købte sådan en drikkedunk og puttede det så der i.. Han syntes det var så sjovt at den stod der og han selv ku ta den og idag har han den med over alt he he

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juni 2014

asff

L&V skriver:

Vi havde samme problem med vores søn så vi købte sådan en drikkedunk og puttede det så der i.. Han syntes det var så sjovt at den stod der og han selv ku ta den og idag har han den med over alt he he

Også selv om hun kun er 5,5 måned?

Anmeld

27. juni 2014

L&V

asff skriver:

Også selv om hun kun er 5,5 måned?

Ja da hvorfor ik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.