Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2009

Nanna1985

Jeg gad ikk på efterskole, det sagde mig INTET..

Jeg har stemt at jeg ikk selv fik, men mine børn må gerne, hvis de lyster for det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg gik på efterskole 4 timers kørsel hjemmefra, langt nede i Sønderjylland og jeg fik mange positive ting ud af det, men jeg havde MEGET hjemve efter kammeraterne derhjemme (som dog var på andre efterskoler rundt om i landet). Jeg savnede dem vildt meget, og havde svært ved at falde til på efterskolen og rigtigt knytte mig til de nye kammerater.... Men jeg lærte det med tiden, fik nogle supergode venner og stortudede den dag vi sagde farvel.

Mine børn  (når jeg får nogle)  skal selvfølgelig have valget, og jeg vil da klart presse lidt på. Til gengæld skal de love at give efterskolen en chance inden de smutter hjem igen. Og hvis de stadig vil hjem efter en måned eller to så står mor med åbne arme

Anmeld

24. september 2009

Manne

TbCp skriver:

Jeg har stemt andet da jeg har gået på efterskole men ved ikke om mine børn skal eller ej. Det har jeg ikke taget stilling til endnu.

Jeg selv gik der i 9. + 10. klasse.
Hele 9. havde jeg hjemve indtil de sidte 2 mdr.
Min mor sagde at hun havde meldt mig til i 10. også, men at jeg ikke behøvede at tage stilling til om jeg ville gå der før i sommerferien.
Jeg valgte at tage et år mere og det var det fedeste år i min skoletid!
Jeg elskede det!

Hvis Liva har lyst til at komme på efterskole om maaaaange år så får hun lov.

Hvor har i andre gået henne?

Jeg har selv gået på Bernstorffsminde efterskole ikke langt fra Faaborg.
En skøn skole hvor vi lavede gymnastikopvisninger og dansede folkedans hver fredag, og jeg kom på det gode hold der var ude at optræde
Jeg var smart hva?!

Hahaha Kan altså ikke lade være med at grine. Jeg kiggede nemlig først på billedet og gættede på at det var Benstorffsminde du havde gået på. Kan kende den folkedanserdragt hihi. Dem dansede jeg også i. Hvornår gik du der? Jeg gik der i 97/98 i 9. klasse. Alle mine trebrødre har efterfølgende gået i både 9. og 10..

Fantakstisk dejlig tid .

Kh Marianne

Anmeld

24. september 2009

TbCp

Manne skriver:

Hahaha Kan altså ikke lade være med at grine. Jeg kiggede nemlig først på billedet og gættede på at det var Benstorffsminde du havde gået på. Kan kende den folkedanserdragt hihi. Dem dansede jeg også i. Hvornår gik du der? Jeg gik der i 97/98 i 9. klasse. Alle mine trebrødre har efterfølgende gået i både 9. og 10..

Fantakstisk dejlig tid .

Kh Marianne

JA de er bare fantastiske ikke
Jeg gik der 9. + 10.kl tilbage i åhh hvad var det...93-95 mener jeg 

Anmeld

24. september 2009

TbCp

Manne skriver:

Fantakstisk dejlig tid .

Kh Marianne

Var Fritz stadig lærer dernede da du gik der?

Anmeld

24. september 2009

Manne

TbCp skriver:

Var Fritz stadig lærer dernede da du gik der?

Ja det var han. Kan huske de ventede barn nummer fire på det tidspunkt. :-)
Havde ham til volley.

Anmeld

24. september 2009

lonemus

Nej, jeg har aldrig gået på efterskole og det skal mine børn heller ikke - kun hvis de selv siger det. Men jeg kan ikke se meningen med det..sorry!

Anmeld

24. september 2009

TbCp

Manne skriver:

Ja det var han. Kan huske de ventede barn nummer fire på det tidspunkt. :-)
Havde ham til volley.

Han var en rigtig lækkerbidsken da jeg gik der
Vi var mange der drømte lidt hemmeligt om ham og det bedste var hans numse hahaha

Anmeld

24. september 2009

oo

jeg har ikke...det var der overhovedet ikke mulighed for økonomisk med en enlig pædagogmor med fire børn. men evt. børn skal da have muligheden - hvis vi kan finde en efterskole der stemmer overens med vores holdninger og livssyn

Anmeld

24. september 2009

4xGreve

LineD skriver:

Jeg har gået på efterskole, og jeg hadede hvert sekund af det.
Blev sendt mod min vilje (fordi mine brødre også havde været på efterskole) på en meget prestigefyldt efterskole...
Og var du det mindste uden for normalen blev du mobbet dag ud og dag ind, og ja det var så min fantaske hverdag i 2 år.
Misforstå mig ikke, jeg var glad for de interesser jeg fik der såsom springgymnastik på konkurrenceplan... men så stopper begejstringen også der.

Derfor skal min søn have VALGET om han vil på efterskole, og vil han det må han helt selv vælge. - OG han må komme hjem igen hvis ikke han kan lide det.

Det var de værste 2 år i mit liv, revet væk fra min heste passion og smidt på idrætsefterskole fyldt af snobbede elever... Det er først den dag idag jeg kan sige at jeg har tilgivet mine forældre for det...

Kender det så udemærket...

Jeg har også gået på efterskole og det var kort sagt fordi jeg trængte til at starte på en frisk!

Men jeg valgte så Tommerrup Efterskole på fyn for den havde alt hvad jeg går/gik op i, sport, sang, musik, dans mm.

Men mit drømme år skulle vise sig at blive til et af de værste år af mit liv, jeg var langt væk hjmme fra, savnet mine forældre som bare f....
Men ikke nok med det var vores forstander inde ret forskruet og det var folk med mange penge der gik det, og som self. var totalt mode dyr og temmelig snobbet, og min familie havde ingen penge, jeg havde ikke det rigtigt tøj for det var der ikke råd til (de havde ennda spinkelt og sparet for at jeg kunn e få et flot sæt at starte i og jeg var så stolt men ikke engang det var flot nok) og da jeg kom fra en verden hvor man skulle våre hård var jeg bestemt ikke snobbet!

Det belv et rigtig hårdt år og det eneste der holdte mig oppe var verden udenfor efterskolen, for der havde jeg en kærste som alle misundet mig, med en fed bil og masser af penge og noget så vidunderlig hehe...

Jeg har aldrig hadet nogen for mit valg af efterskole for det var mit helt eget valg at det var der jeg skulle gå og det var dette jeg vil, jeg havde bare nogen super dejlige forældre der støttede mig alt hvad de kunne...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.