Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

ekzunz

Jeg har svaret andet. jeg har ikke selv gået på efterskole, der er ingen større grund, jeg ville vist bare gerne igang med gymnasiet.

Vi ville meget gerne sende vores største dreng på 16 år på efterskole til næste år, men vi har desværre ikke 3.500 kr. ekstra pr. md vi liiiige kan bruge på det....Vores næst-største dreng er lige startet i 9. og han snakker også lidt om at han godt kunne tænke sig det, men det er jo samme snak.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jeg har svaret andet. jeg har ikke selv gået på efterskole, der er ingen større grund, jeg ville vist bare gerne igang med gymnasiet.

Vi ville meget gerne sende vores største dreng på 16 år på efterskole til næste år, men vi har desværre ikke 3.500 kr. ekstra pr. md vi liiiige kan bruge på det....Vores næst-største dreng er lige startet i 9. og han snakker også lidt om at han godt kunne tænke sig det, men det er jo samme snak.....

Måske I kan få tilskud....mine forældre gav 3300kr for mig dengang for 18-19 år siden...det var vanvittig mange penge og jeg fandt mange år efter ud af at det virkelig havde været hådt for dem...men lige dte år jeg gik havde den kommune vi boede i taget tilskuddet så de betalte fuld pris...men tror bare min ville jeg skulle afsted..for det var sgu dyrt.
Jeg aner ikke hvor jeg skal finde pengene...men mon ikke jeg kan få lidt tilskud og så forventer jeg også R spæder til...nu må vi se...
Knus..

Anmeld

14. august 2009

Ayasmor

Eva skriver:

Hvor pudsigt...jeg er også den eneste af os tre piger der var afsted,,mine yngre søstre de ville ikke...synd for dem-smiler
Skønt og vildt du mødte din mand der...
knus..

Mine tre søskende fik det heller ikke tilbudt.. I mit tilfælde var det et tilbud fra kommunen om at komme lidt væk hjemmefra da mit forhold til min mor var meget anstrengt.. Men ja er super glad for at jeg kom afsted.. Nu siger du godt nok mand.. hehe.. Hvis vi nu lader den bliver ved min datters far...

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Ayasmor skriver:

Mine tre søskende fik det heller ikke tilbudt.. I mit tilfælde var det et tilbud fra kommunen om at komme lidt væk hjemmefra da mit forhold til min mor var meget anstrengt.. Men ja er super glad for at jeg kom afsted.. Nu siger du godt nok mand.. hehe.. Hvis vi nu lader den bliver ved min datters far...

Hæhæ...dreng så...griner

Mine søstre var vidst ikke så modige som mig...så de blev hjemme selvom min mor gjorde hvad hun kunne...synd og skam for dem...

Anmeld

14. august 2009

Ayasmor

Eva skriver:

Hæhæ...dreng så...griner

Mine søstre var vidst ikke så modige som mig...så de blev hjemme selvom min mor gjorde hvad hun kunne...synd og skam for dem...

... Men man må jo også bare accepterer at nogen ikke "egner" sig til efterskole.. Selvom jeg da også synes at det er en skam.. Men det kan jo også være nemt nok for os at sige når vi nu havde et eller flere Sk..e fede år

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Ayasmor skriver:

... Men man må jo også bare accepterer at nogen ikke "egner" sig til efterskole.. Selvom jeg da også synes at det er en skam.. Men det kan jo også være nemt nok for os at sige når vi nu havde et eller flere Sk..e fede år

Helt sikkert....derfor jeg også bare præger mine så de helt fra små har hørt om og oplevet denne verden og derfor bare må afsted...det var ikke tilfældet hos s derhjemme....men se ud til det virker med mine unge mænd her-smiler- er dog sikker på at mine søstre havde elsket det, hvis de da bare var kommet afsted..

Anmeld

14. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har tilgengæld gået på ungdomshøjskole EGÅ ungdomshøjskole

De bedste 6 mrd i mit liv (altså på daværende tidspunkt har haft andre 6 mrd der har været fantastiske siden )

Det var midt mellem efterskole og højskole... og perfekt for mig.

Heroppe i odsherred, er det normalt at 80-90% af de unge tager på efterskole, så det skal Idun da helt sikkert også regner jeg med

Det er sundt for dem ...

Anmeld

14. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg blev sendt på efterskole, da mine forældre ikke helt vidste hvor jeg skulle bo Det var en kanon oplevelse og jeg var meget afskåret fra omverdenen, da det var på Samsø Jesse skal have tilbudet når han bliver gammel nok.

Anmeld

15. august 2009

Bom

Jeg har også gået på Efterskole, Ladelund Efterskole, og det var det bedste år i mit liv indtil videre..  Dog manglede jeg kæresten herhjemme meget (min nuværende kæreste), men så var det tilgengæld rart og komme hjem til ham hver weekend og være nyforelskede..

Mine børn skal helt klart have tilbudet om at komme på efterskole..

Anmeld

15. august 2009

wamse

Jeg måtte desværre ikke selv komme på efterskole, men ine børn kommer det. Kasper er allerede igang med 2. år på efterskolen i Vejle, og jeg har lige inden ferien sendt en optagelsesblanket afsted for Michael om 2 år. Jeg tror på at det giver dem rigtig mange gode egenskaber og oplevelser. Så afsted med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.