Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

Honningblomst

LineD skriver:

Jeg har gået på efterskole, og jeg hadede hvert sekund af det.
Blev sendt mod min vilje (fordi mine brødre også havde været på efterskole) på en meget prestigefyldt efterskole...
Og var du det mindste uden for normalen blev du mobbet dag ud og dag ind, og ja det var så min fantaske hverdag i 2 år.
Misforstå mig ikke, jeg var glad for de interesser jeg fik der såsom springgymnastik på konkurrenceplan... men så stopper begejstringen også der.

Derfor skal min søn have VALGET om han vil på efterskole, og vil han det må han helt selv vælge. - OG han må komme hjem igen hvis ikke han kan lide det.

Det var de værste 2 år i mit liv, revet væk fra min heste passion og smidt på idrætsefterskole fyldt af snobbede elever... Det er først den dag idag jeg kan sige at jeg har tilgivet mine forældre for det...

Ej, det var da en skrækkelig oplevelse...hvordan kunne de tvinge dig til det på den måde og under de forhold...øv, altså...
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Orkide86

Jeg har os gået på efterskole, en kanon tid.. Noget af det bedste..
Og selvfølgelig skal mine børn på efterskole hvis de har lysten til det

Anmeld

14. august 2009

Ayasmor

Jep.. Jeg har også haft et enkelt år på efterskole.. Det var det fedeste år af mit liv, og min datter skal helt klart på efterskole.. Jeg er af den holdning at tingene skal prøves inden de bliver fejet af vejen. Så kommer hun afsted og ikke synes om det, jamen så kommer hun da bare hjem igen. Dog bliver hun self ikke tvunget afsted hvis det er noget hun absolut ikke vil.
Jeg har fået så meget ud af mit år på efterskole, at jeg ville ærge mig hvis Aya gik fik muligheden også. En af mine bedste venner tilbage fra efterskole tiden er iøvrigt også farmand til min yndige lille pige...

Anmeld

14. august 2009

Mira0911

Ja har gået på efterskole... Total fede år man får... Her bestemmer Julie selv om hun vil. når hun når den alder...

Anmeld

14. august 2009

linemus

Jeg har ikke gået på efterskole, men kan se det positive og fede ved det, fra dem jeg kender. Min storebror gik på efterskole, og det var et fedt år for ham. Tror måske mine forældre tilbød det, men i stedet tog jeg til Skotland i et år efter 9. klasse, hvor jeg gik på High School og boede hos en familie. Et spændende år, hvor jeg helt sikkert modnede på mange måder. Derimod var det lidt svært at komme hjem til venner og veninder igen, fordi jeg havde været i en anden kultur på et tidspunkt, hvor jeg havde udviklet mig meget, så det normale for dem, var ikke altid det normale for mig, og omvendt. Har dog aldrig fortrudt

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Ayasmor skriver:

Jep.. Jeg har også haft et enkelt år på efterskole.. Det var det fedeste år af mit liv, og min datter skal helt klart på efterskole.. Jeg er af den holdning at tingene skal prøves inden de bliver fejet af vejen. Så kommer hun afsted og ikke synes om det, jamen så kommer hun da bare hjem igen. Dog bliver hun self ikke tvunget afsted hvis det er noget hun absolut ikke vil.
Jeg har fået så meget ud af mit år på efterskole, at jeg ville ærge mig hvis Aya gik fik muligheden også. En af mine bedste venner tilbage fra efterskole tiden er iøvrigt også farmand til min yndige lille pige...

Har det præcis som dig....og man kan jo heller ikke tvinge de stoe unger...men et kærligt puf og en smule hjerne vask op gennem barndommen, ligger en god bund for at efterskole bliver valgt..
Har lige siddet og set på den efterskole min søn skal gå på...og den mellemste skal på en anden...spændende hvad der passer til den sidste..
Her i familien er det bare en tradition-smiler

Anmeld

14. august 2009

LineD

Eva skriver:

Ej, det var da en skrækkelig oplevelse...hvordan kunne de tvinge dig til det på den måde og under de forhold...øv, altså...
Knus

Ja det er jo det store spørgsmål, hvordan de kunne få sig selv til det...

Desværre er man jo ikke myndig når man har efterskole alder... så jeg havde intet at skulle have sagt... De mener stadig den dag idag at det var det helt rigtige at tvinge mig afsted, for som de siger, det er en oplevelse de selv aldrig har haft... Ehm nej, så derfor SKULLE jeg have den?

Så jeg vil glæde mig til min søn bliver stor og snakken falder på det, så kan jeg med et smil sige at det må han helt selv bestemme!

Anmeld

14. august 2009

Ayasmor

Eva skriver:

Har det præcis som dig....og man kan jo heller ikke tvinge de stoe unger...men et kærligt puf og en smule hjerne vask op gennem barndommen, ligger en god bund for at efterskole bliver valgt..
Har lige siddet og set på den efterskole min søn skal gå på...og den mellemste skal på en anden...spændende hvad der passer til den sidste..
Her i familien er det bare en tradition-smiler

Haha.. som du dog kan formulerer det.. Kærligt puf, og hjernevask.. den vil jeg huske.. Jeg er den eneste blandt mine søskende der har været afsted og det er jeg sååå glad for.. havde jo ikke fået præcis MIN datter hvis ikke det havde været for det år... Hvilken en er det den ældste skal gå på??

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

LineD skriver:

Ja det er jo det store spørgsmål, hvordan de kunne få sig selv til det...

Desværre er man jo ikke myndig når man har efterskole alder... så jeg havde intet at skulle have sagt... De mener stadig den dag idag at det var det helt rigtige at tvinge mig afsted, for som de siger, det er en oplevelse de selv aldrig har haft... Ehm nej, så derfor SKULLE jeg have den?

Så jeg vil glæde mig til min søn bliver stor og snakken falder på det, så kan jeg med et smil sige at det må han helt selv bestemme!

Lyder godt nok mærkeligt...hmm...stakkels dig..
Mine unger de glæder sig vildt, men jeg kan jo også fortælle om det, det samme kan deres far og mormor, så det kan bare ikke være anderledes...smiler
Knus..

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Ayasmor skriver:

Haha.. som du dog kan formulerer det.. Kærligt puf, og hjernevask.. den vil jeg huske.. Jeg er den eneste blandt mine søskende der har været afsted og det er jeg sååå glad for.. havde jo ikke fået præcis MIN datter hvis ikke det havde været for det år... Hvilken en er det den ældste skal gå på??

Hvor pudsigt...jeg er også den eneste af os tre piger der var afsted,,mine yngre søstre de ville ikke...synd for dem-smiler
Skønt og vildt du mødte din mand der...
knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.