Jeg har ikke selv gået på efterskole, men min lillesøster har (og hun elskede fagene og lærene - men hadede de andre elever som var nogle snobbede unger). Jeg havde sat mig fuldstændig op på at komme på High School i USA i et år lige efter 9. klasse, hvor jeg så skulle bo hos en værtsfamilie og lære den amerikanske kultur at kende, men selvom det faktisk ville blive en anelse billigere end et år på efterskole i Danmark, så ville mine forældre ikke have at jeg tog afsted, da det var så langt væk. Det har jeg nok stadig ikke tilgivet dem helt for, da det var min drøm i mange år. Blev så tilbudt at komme på efterskole her i Danmark, men det ville jeg absolut ikke, da det jo var "ingenting" i forhold til det jeg gerne ville.
Når jeg får børn og det bliver den tid, så skal de have valget for om de vil på efterskole eller ej (og OGSÅ high school i et andet land, hvis det er det de har lyst til). Men jeg vil hverken tvinge dem til det ene eller det andet, det skal de helt selv bestemme. Og tager de afsted og går det dårligt for dem, så vil jeg nok "tvinge" dem til at give det 1 måned mere, og hvis det stadig ikke kører, så må de naturligvis komme hjem igen. Tror absolut det kan være en fordel for mange unge at komme afsted et år hjemmefra før de reelt FLYTTER hjemmefra. Men der er jo forskel fra person til person.
Anmeld