Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2009

Honningblomst

Chatarina skriver:

Jeg har altid haft enormt hjemve så ville ikke afsted selvom min mor synes det kunne være spændende. har et tæt forhold til mine forældre og min bror så for mig var det unaturligt at tage afsted.
Mine børn skal have valget men vil hverken presse dem til det ene eller det andet

Det havde jeg også..tror det var derfor min mor talte for efterskole og fordi hun selv havde gået...jeg havde godt af at komme lidt væk fra moar..
Jeg havde hjemve den første uge men lovede min mor at give det en uge mere og det var så godt for mig,...og det vil det være for de fleste unge mennesker, forældrene skal bare ville slippe deres børn også...og det er da vidst ved at være tid når de er 16 år..
KNus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

TbCp

Eva skriver:

Det havde jeg også..tror det var derfor min mor talte for efterskole og fordi hun selv havde gået...jeg havde godt af at komme lidt væk fra moar..
Jeg havde hjemve den første uge men lovede min mor at give det en uge mere og det var så godt for mig,...og det vil det være for de fleste unge mennesker, forældrene skal bare ville slippe deres børn også...og det er da vidst ved at være tid når de er 16 år..
KNus Eva...

Det var det samme her, jeg havde virkelig også brug for at komme væk fra min moar trygge favn.

Men desværre skulle jeg så gå næsten hele første skoleår med hjemve, det var der ikke meget ved.

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Det var det samme her, jeg havde virkelig også brug for at komme væk fra min moar trygge favn.

Men desværre skulle jeg så gå næsten hele første skoleår med hjemve, det var der ikke meget ved.

Nej, det var da ikke rart..øv, stakkels dig..jeg lovede bare min mor at give det en uge eller to og så havde jeg det fint...ellers var jeg nok taget hjem. Sejt du holdt ud..
Knus..

Anmeld

14. august 2009

TbCp

Eva skriver:

Nej, det var da ikke rart..øv, stakkels dig..jeg lovede bare min mor at give det en uge eller to og så havde jeg det fint...ellers var jeg nok taget hjem. Sejt du holdt ud..
Knus..

atter heller ikkehvorfor jeg blev... nok en af de der "Jeg vil ikke skuffe min mor..."- ting...

Men som skrevet tidligere så blev 2. år den bedste oplevelse!!! Så jeg er glad for jeg alligevel holdt ud... og et eller andet har det jo givet mig trods alt

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

atter heller ikkehvorfor jeg blev... nok en af de der "Jeg vil ikke skuffe min mor..."- ting...

Men som skrevet tidligere så blev 2. år den bedste oplevelse!!! Så jeg er glad for jeg alligevel holdt ud... og et eller andet har det jo givet mig trods alt

Mon ikke det at du kunne og blev har styrket dig,,,det var da i hvert fald sejt....jeg gik i 10.kl på efterskole og havde heller ikke været klar til det i 9kl, så havde det helt sikkert også været et hjemvés år...
Knus..

Anmeld

14. august 2009

Diana...

Jeg har ikke men hvis Lucas og mine andre kommende børn vil så skal de bare have lov til det 

Anmeld

14. august 2009

Tina2

Jeg blev tilbudt, men ville ikke....... Jeg havde heste og dem havde jeg slet ikke lyt til at forlade og kun se i weekenderne, dyrkede også konkurrencespringning.....

Men er ikke et øjeblik i tvivl om at det er godt for langt de fleste... Vi har ikke snakket om den slags endnu, der er længe til... Men tror da det kommer på tale når de bli'r lidt ældre:-)

Anmeld

14. august 2009

LineD

Jeg har gået på efterskole, og jeg hadede hvert sekund af det.
Blev sendt mod min vilje (fordi mine brødre også havde været på efterskole) på en meget prestigefyldt efterskole...
Og var du det mindste uden for normalen blev du mobbet dag ud og dag ind, og ja det var så min fantaske hverdag i 2 år.
Misforstå mig ikke, jeg var glad for de interesser jeg fik der såsom springgymnastik på konkurrenceplan... men så stopper begejstringen også der.

Derfor skal min søn have VALGET om han vil på efterskole, og vil han det må han helt selv vælge. - OG han må komme hjem igen hvis ikke han kan lide det.

Det var de værste 2 år i mit liv, revet væk fra min heste passion og smidt på idrætsefterskole fyldt af snobbede elever... Det er først den dag idag jeg kan sige at jeg har tilgivet mine forældre for det...

Anmeld

14. august 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har gået på efterskole. Fik selv lov til at vælge inden for mulighedernes grænser, hvilken en jeg gerne ville gå på. Valget faldt på Osted Fri og Efterskole. En rigtig god, men stor efterskole. Jeg blev helt bidt af det, og tog direkte på Ungdomshøjskole bagefter, og senere på voksenhøjskole. Har flere gange overvejet at læse på Den Frie Lærerskole da jeg gerne ville være højskolelærer, men synes alligevel ikke jeg vil gå der i 5 år.  Så går nu andre veje.

Efterskole og højskole livet er mig meget kært, og jeg elskede hvert et minut.

Min børn - når jeg engang får nogen, skal helt sikkert tilbydes at komme afsted. Ser faktisk helst at de kommer afsted, men lad os nu se...

Anmeld

14. august 2009

FrkT

Jeg har ikke selv gået på efterskole, men min lillesøster har (og hun elskede fagene og lærene - men hadede de andre elever som var nogle snobbede unger). Jeg havde sat mig fuldstændig op på at komme på High School i USA i et år lige efter 9. klasse, hvor jeg så skulle bo hos en værtsfamilie og lære den amerikanske kultur at kende, men selvom det faktisk ville blive en anelse billigere end et år på efterskole i Danmark, så ville mine forældre ikke have at jeg tog afsted, da det var så langt væk. Det har jeg nok stadig ikke tilgivet dem helt for, da det var min drøm i mange år. Blev så tilbudt at komme på efterskole her i Danmark, men det ville jeg absolut ikke, da det jo var "ingenting" i forhold til det jeg gerne ville.
Når jeg får børn og det bliver den tid, så skal de have valget for om de vil på efterskole eller ej (og OGSÅ high school i et andet land, hvis det er det de har lyst til). Men jeg vil hverken tvinge dem til det ene eller det andet, det skal de helt selv bestemme. Og tager de afsted og går det dårligt for dem, så vil jeg nok "tvinge" dem til at give det 1 måned mere, og hvis det stadig ikke kører, så må de naturligvis komme hjem igen. Tror absolut det kan være en fordel for mange unge at komme afsted et år hjemmefra før de reelt FLYTTER hjemmefra. Men der er jo forskel fra person til person.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.