Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Efterskole...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.210 visninger
51 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Honningblomst

og skal dine børn det?

Jeg sidder her og er ved at skrive min ældste søn op til efterskole...det skal han simpelthen prøve...jeg gik på efterskole og det var det bedste år i mit liv...noget alle unge mennesker skulle have en mulighed for at prøve. Komme væk hjemmefra og stå på egne ben..blive voksne.

Men hvad med Jer...?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

ghm

jeg har selv gået på efterskole i to år.... mine skal tilbydes ...jeg synes unge mennesker har lidt mere balast med i rygsækken´. til det virkelige liv efter folkeskolen, så det kan kun varmt anbefales.

Anmeld

14. august 2009

4kløver

Jeg har været på efterskole og jeg syndes ikke godt om det..
Men vis mine børn gerne vil så skal de da ha lov til at prøve det..

Anmeld

14. august 2009

MaleneG

Jeg har selv gået på efterskole i 2 år, og det har simpelthen reddet mig, både mit forhold til mine forældre, men ikke mindst min glæde ved at gå i skole.
Jeg hadede folkeskolen som pesten, jeg kom aldrig, lavede aldrig mine ting osv.
Men da jeg kom på efterskole vendte hele bøtten sig
Så jo, mine børn skal helt klart have tilbudt den mulighed.

Anmeld

14. august 2009

TbCp

Jeg har stemt andet da jeg har gået på efterskole men ved ikke om mine børn skal eller ej. Det har jeg ikke taget stilling til endnu.

Jeg selv gik der i 9. + 10. klasse.
Hele 9. havde jeg hjemve indtil de sidte 2 mdr.
Min mor sagde at hun havde meldt mig til i 10. også, men at jeg ikke behøvede at tage stilling til om jeg ville gå der før i sommerferien.
Jeg valgte at tage et år mere og det var det fedeste år i min skoletid!
Jeg elskede det!

Hvis Liva har lyst til at komme på efterskole om maaaaange år så får hun lov.

Hvor har i andre gået henne?

Jeg har selv gået på Bernstorffsminde efterskole ikke langt fra Faaborg.
En skøn skole hvor vi lavede gymnastikopvisninger og dansede folkedans hver fredag, og jeg kom på det gode hold der var ude at optræde
Jeg var smart hva?!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. august 2009

Harfeletten

MaleneG skriver:

Jeg har selv gået på efterskole i 2 år, og det har simpelthen reddet mig, både mit forhold til mine forældre, men ikke mindst min glæde ved at gå i skole.
Jeg hadede folkeskolen som pesten, jeg kom aldrig, lavede aldrig mine osv.
Men da jeg kom på efterskole vendte hele bøtten sig
Så jo, mine børn skal helt klart have tilbudt den mulighed.

Lige præcis det samme her ..
Jeg var så udulig inden jeg kom på efterskole, men efter det år, fik jeg verdens bedste forhold til min mor og papfar, og jeg scorede de bedste karakter - Den bedste tid i mit liv ! 
Mine børn skal helt klart have valget !

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Jeg gik på Hårslev efterskole og jeg kom afsted fordi jeg var så forsigtig en pige, der altid gjorde hvad hun skulle, aldrig sagde noget forkert eller gik imod noget eller nogen....jeg skulle nok styrkes lidt og det må man sige jeg blev...det var et fantastisk år...
Så mine børn de skal afsted...i hvert fald så snakker min x og jeg ikke om de vil, men hvr de vil hen-smiler
Knus Eva..

Anmeld

14. august 2009

FruPudderkvast

Eva skriver:

Jeg gik på Hårslev efterskole og jeg kom afsted fordi jeg var så forsigtig en pige, der altid gjorde hvad hun skulle, aldrig sagde noget forkert eller gik imod noget eller nogen....jeg skulle nok styrkes lidt og det må man sige jeg blev...det var et fantastisk år...
Så mine børn de skal afsted...i hvert fald så snakker min x og jeg ikke om de vil, men hvr de vil hen-smiler
Knus Eva..

Så dine børn får ikke lov til selv at bestemme om det er noget de har lyst til?

Sarah - som ikke har gået på efterskole fordi jeg ikke havde noget ønske om det..

Anmeld

14. august 2009

Honningblomst

Saped90 skriver:

Så dine børn får ikke lov til selv at bestemme om det er noget de har lyst til?

Sarah - som ikke har gået på efterskole fordi jeg ikke havde noget ønske om det..

Altså, hvis nu de sagde de bare ikke ville det, så kunne jeg jo aldrig tvinge en halv voksen unge...men som udgangspunkt så skal de da det...de aner jo ikke hvad det er, så som med så meget andet i livet, så må vi forældre jo tage nogle beslutninger på deres vegne fordi vi mener det er det bedste for dem..og det mener jeg og deres far at efterskole er....de skal give det 14 dage og vil de så stadig hjem, så kommer de det...for de første dage vil de fleste gerne hjem og når de første uger er get, så vil de slet ikke stoppe igen.

Så ja, de får lov at vælge hvad, men de skal da...som helt helt normal ting...præcis som så meget andet vi har bestemt for dem...

Knus Eva.

Anmeld

14. august 2009

ChatH

Jeg har altid haft enormt hjemve så ville ikke afsted selvom min mor synes det kunne være spændende. har et tæt forhold til mine forældre og min bror så for mig var det unaturligt at tage afsted.
Mine børn skal have valget men vil hverken presse dem til det ene eller det andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.