Har du gået på efterskole...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

vatten

Jeg har ikke stemt.

Jeg gik selv på efterskole og var okay glad for det. Alt efter hvordan skole systemet ser ud til den tid, kan det tænkes at mine børn får tilbudet.

Nu her er jeg bare træt af, jeg var afsted, idet jeg kunne have været et år længere fremme i uddannelsen. Når jeg nu tog 10. klasse på efterskole, gymnasiet i stedet for HF og så et års barsel med Mathias.. Ja, så kunne jeg jo faktisk være færdiguddannet nu, og det er lidt træls at tænke på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

N&J

Jeg har også været på efterskole, og det var helt sikkert det bedste år i mit liv. Jeg gik på Fjordvang Ungdomsskole, og det var lige det jeg søgte, frit og selvstændigt, en af mine gamle efterskole venner er fadder til Nikita, og jeg snakker faktisk stadig med en del. Nikita skal også have muligheden for at komme på efterskole, men jeg tror heller ikke det bliver så stort et problem, er nemlig lige blevet optaget på lærerseminariet i dag, så nu er jeg et skridt tættere på at blive efterskolelærer. Jeg syntes at børn skal have muligheden, men ja der er nogle unge, der bare ikke egner sig til efterskole, min forældre har sendt os alle 3 på efterskole, med lidt pres til både lillebror og søs, som begge ville hjem inden der var gået en uge, men de er begge super glade for at de blev den dag i dag. Jeg ved stadig ikke hvordan mine forældre fik pengene til at sende mig afsted, men jeg tror nok de betalte omkring 1100 hver mdr, så det var ikke en af de dyre efterskoler, og så var der jo også støtte, men vi havde virkeligt ikke mange penge... har vi egentlig ikke rigtig haft alligevel så fik de skrabet nogen samme, det er jeg så taknemmelig for den dag i dag.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.