Nysgerrig efter den med studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

anjo01

grinny skriver:

Jamen det er svært for hvor er grænsen? For hvis HF må - så må HG, hvis HG må - så må..... Og ja så kan man blive ved. 

Blev dog noget chokeret da jeg for nogle år tilbage hørte at 10. klasse nu også kan få en hue - for mig er det, det samme som folkeskole?

HF er jo også en gymnasiel uddannelse. 

STX, HF, HHX og HTX er alle 4 gymnasielle uddannelser. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

grinny

anjo01 skriver:

HF er jo også en gymnasiel uddannelse. 

STX, HF, HHX og HTX er alle 4 gymnasielle uddannelser. 

Ja det er det, men mener bestemt (uden at være helt sikker) at huerne engang kun var til de 3. års gymnasielle uddannelser? Og HF kom til som gymnasiet trykket sammen til 2 år?

Som sagt er jeg ikke sikker, men det bliver jo så også kaldt en gymnasial uddannelse nu og derfor huen.

Mener mere hvor er stopknappen? Hvornår er det "bare for at have en hue"? Og hvornår er det en studenterhue?

Altså jeg er fuldstændig ligeglad, jeg ved hvad mine to huer står for, det er det vigtigste for mig  

Anmeld

22. juni 2014

LinLin

mor:) skriver:

Jeg kan godt forstå du er stolt og også vil belønnes for dit hårde arbejde, Men så skal alle uddannelser have huer, dvs. læge, sygeplejerske, tandlæge, pædagog, lærer osv. 

Og så bliver de huer efter min mening lidt ligegyldige. 

Når man har afsluttet habdelseksamen eller en studentereksamen er det jo ikke fordi man har afsluttet en uddannelse. De er jo blot adgangsgivende til en videregående uddannelse. 

Pgu'ere kan få huer (pædagogisk grunduddannelse) plus frisører, slagtere og sosu'er...
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Studenterhue_(Danma rk)

Synes godt nok også der bliver noget betydningsløst over det at få en hue så

Anmeld

22. juni 2014

Aagaard

MoartilMarc skriver:

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

For mig repræsenterer huen at du har gennemført en gymnasial-uddannelse.

Så jeg syntes at de andre huer er lidt pjattede. Men jeg syntes helt sikkert de har fortjent retten til at vise til verden at de har gennemført en teknisk uddannelse, men jeg syntes lidt at så må man finde på noget andet - måske et andet hue deisgn?

Anmeld

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Pgu'ere kan få huer (pædagogisk grunduddannelse) plus frisører, slagtere og sosu'er...
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Studenterhue_(Danma rk)

Synes godt nok også der bliver noget betydningsløst over det at få en hue så

Ja jeg ved godt de også får huer og det synes jeg er noget mærkelig noget. 

Anmeld

22. juni 2014

Maja88

Synes studenterhuer kun er til gymnasielle udd.
Alle de andre uddannelser kunne man lave andet til.
Min mand er slagter- de fik en bowlerhat.
Hvad med en lilla rygsæk til pædagoger fx eller andet symbol til andre uddannelser..
En kasket til landmænd..

Anmeld

22. juni 2014

Karina84

Nej, det hedder en studenterhue, ergo er den til studenter, om det er handels, teknisk eller almindelig student er et fedt 

Og saa kørte man endda paa os HHX'er dengang jeg fik den, at den rigtige hue er rød... 

Synes virkelig fidusen gaar af den, hvis alle enhver kan bestille den, ogsaa selvom de faar forskellige farver.

Anmeld

22. juni 2014

MissTas

MoartilMarc skriver:

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Efter min mening tilhører de kun hhx, hf, hg, htx og stx!

Anmeld

22. juni 2014

Ploffer

Jeg synes kun det hører sig til på de gymnasielle uddannelser...

Ingen tvivl om at man selvfølgelig altid vil være stolt af sin uddannelse, men som andre også skriver, må man finde på noget andet.

Og så glæder jeg mig helt ustyrligt til imorgen når jeg får min HF-hue på efter 3 lange år

Anmeld

22. juni 2014

LilleChelle

grinny skriver:

Jamen det er svært for hvor er grænsen? For hvis HF må - så må HG, hvis HG må - så må..... Og ja så kan man blive ved. 

Blev dog noget chokeret da jeg for nogle år tilbage hørte at 10. klasse nu også kan få en hue - for mig er det, det samme som folkeskole?

Hvorfor må HG'erne fordi HF'erne må ? 

HG er en erhvervsuddannelse, hvor HF er en gymnasial uddannelse :p 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.