Nysgerrig efter den med studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.077 visninger
59 svar
65 synes godt om
22. juni 2014

MoartilMarc

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

grinny

Puha det er et svært emne, for hvem "fortjener" det?! Skal vi være helt strikse så burde huen jo egentlig kun være rød,- men så kom HHX, HTX og HF, og som gymnasial uddannelse får man jo en hue.

Jeg har selv en hue fra HG som jeg er rigtig stolt af. Efter en hård folkeskole tid hvor jeg fik af vide at jeg intet kunne finde ud af, ja så blev jeg altså stolt over at få en lilla hue på. Da jeg fandt ud af at jeg kunne det valgte jeg at forsætte med en HHX og nu står der både en blå og en lille hue i skabet. Min HHX er jeg jo nok lidt mere stolt af, men egentlig ikke fordi den er fra HHX, men fordi jeg kender min historie bag og jeg kender de karakterer der står bag ved huen, så på den måde er jeg mere glad for min HHX end mig HG.

Men for at komme tilbage til alle de andre huer, så er det jo svært at sige hvad folk er stolte over? Men synes alligevel at det virker underligt med alle de nye farver der er kommet til, og tænker at man måske kunne gøre noget andet? Ja jeg ved det ikke, ved egentlig ikke helt hvad min mening er omkring det 

Anmeld

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke der skal være huer til pau, ssh osv. 

Anmeld

22. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

SSH mv er uddannelser, hvor en studentereksamen jo ikke er en uddannelse der kan bruges alene, men et trin videre til næste etape, hvis du forstår. Så kan ikke rigtig se hvorfor der kan fås huer til andet end netop dem der har taget en studentereksamen. Så skulle Alle uddannelser vel belønnes med en hat. Jeg kunne ikke forestille mig min mand gå rundt med hue fordi han blev uddannet blikkenslager, eller jeg selv der er udd netop ssa rende rundt med en hue. Jeg ville føle at jeg gik rundt med noget der ikke tilhørte mig.

men det er bare min mening. Flere af dem jeg gik på udd med fik en hue. Jeg følte mig næsten pinligt berørt over dem. Men de var jo glade over at have fuldført en udd, hvor jeg synes det er nok at få et udd.bevis. 

Anmeld

22. juni 2014

M&J87

Jeg er selv SSA, og jeg synes ikke at der skal hue til. Heller ikke hf'er. Kun gymnasielle uddannelser :-)

Anmeld

22. juni 2014

lineog4

For min skyld ingen alarm - og der må være en hue industri der klapper i hænderne

Da jeg blev student ønskede jeg slet ikke hue - men kunne godt se det ville se underligt ud at være den eneste på vognens lad uden en hue. Men hue. Sagde mig præcis ingen ting, jeg gik med den i en plastic pose mellem festerne for synes det var sindsyg pinligt at gå rundt med den alene i byen.

Hvis man gerne vil en symbolik/signal om man er færdig er det jo fint - men kunne da ønske lidt mere fantasi end en hue - en turban måske

Anmeld

22. juni 2014

Noahmor

M&J87 skriver:

Jeg er selv SSA, og jeg synes ikke at der skal hue til. Heller ikke hf'er. Kun gymnasielle uddannelser :-)

HF er en gymnasial uddannelse. 

Anmeld

22. juni 2014

M&J87

Noahmor skriver:

HF er en gymnasial uddannelse. 

Hg, tænkte jeg på. ikke HF.

Anmeld

22. juni 2014

MoartilMarc

grinny skriver:

Puha det er et svært emne, for hvem "fortjener" det?! Skal vi være helt strikse så burde huen jo egentlig kun være rød,- men så kom HHX, HTX og HF, og som gymnasial uddannelse får man jo en hue.

Jeg har selv en hue fra HG som jeg er rigtig stolt af. Efter en hård folkeskole tid hvor jeg fik af vide at jeg intet kunne finde ud af, ja så blev jeg altså stolt over at få en lilla hue på. Da jeg fandt ud af at jeg kunne det valgte jeg at forsætte med en HHX og nu står der både en blå og en lille hue i skabet. Min HHX er jeg jo nok lidt mere stolt af, men egentlig ikke fordi den er fra HHX, men fordi jeg kender min historie bag og jeg kender de karakterer der står bag ved huen, så på den måde er jeg mere glad for min HHX end mig HG.

Men for at komme tilbage til alle de andre huer, så er det jo svært at sige hvad folk er stolte over? Men synes alligevel at det virker underligt med alle de nye farver der er kommet til, og tænker at man måske kunne gøre noget andet? Ja jeg ved det ikke, ved egentlig ikke helt hvad min mening er omkring det 

jeg synes nu det er fint nok at hf hhx htx også får hue på.. men det med erhversuddannelserne nu også har huer synes jeg er lidt mærkeligt og er selv lidt spilttet om jeg vil have hue når jeg feks er færdig med ssh og ssa,

Anmeld

22. juni 2014

MoartilMarc

mor:) skriver:

Jeg synes ikke der skal være huer til pau, ssh osv. 

synes også det er noget underligt noget de er begyndt på det. skal selv uddannes ssh også ssa. men jeg vil da nok heller ikke have huen.. ihvertfald ikke og gå rundt med den. tror godt jeg kunne finde på at købe den og have den til pynt herhjemme.. bare som et "bevis" på jeg har gennemført de uddannelser. og som kan pynte lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.