Nysgerrig efter den med studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

LilleChelle

Jeg er selv SSA, og jeg synes ikke at der skal hue til. Heller ikke hf'er. Kun gymnasielle uddannelser :-)

Nu modsiger du dig jo lidt - da HF er en gymnasial uddannelse  

der var så nogen der kom mig i forkøbet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

M&J87

LilleChelle skriver:

Ja men jeg skrev forkert. Mente HG

Anmeld

22. juni 2014

M&J87

LilleChelle skriver:

Pølsefingre 

Anmeld

22. juni 2014

o1Mutte

CAWI skriver:

Jeg synes det er noget pjat med huer til "alle" uddannelser.
Samme år jeg blev uddannet landmand, valgte en landbrugsskole, efter elevernes ønske, at give dem hue på.
Totalt hen i vejret!
Vil man have en hue, skulle man, efter min mening, ha valgt en gymnasiel uddannelse!

Nu blev jeg ligesom ikke udlært landmand kun pga at man i dag kan få en hue. Men jeg fik hue på og jeg er super stolt af den. (Den hænger faktisk i min stue)
Det tager knap 4 år at blive udlært landmand, så kan ikke se hvorfor man ikke også skulle få hue på der? 

Anmeld

22. juni 2014

Loa

Synes kun gymnasie, HHX, HTX og STX (hedder det det?) bør have huer....
Ikke hg og alle de andre SSA osv.

Der er jo ingen tvivl om at det kun gøres for at tjene penge og fair nok dem med de uddannelser gerne vil have en hue, jeg havde bare ikke gjort det hvis det var mig.

Anmeld

22. juni 2014

anjo01

M&J87 skriver:

Jeg er selv SSA, og jeg synes ikke at der skal hue til. Heller ikke hf'er. Kun gymnasielle uddannelser :-)

Hf er også anerkendt som en gymnasiel uddannelse

Anmeld

22. juni 2014

anjo01

M&J87 skriver:

Ah, havde ikke set der var kommenteret på det allerede  

Men jeg går også kun ind for at det er de gymnasielle uddannelser der får huer - det særlige går lidt af det. 

Forstår godt at man er stolt over at have taget en uddannelse, men en gymnasiel udd kan du i princippet ikke bruge til noget idag, udover at læse videre. 

Anmeld

22. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
o1Mutte skriver:

Nu blev jeg ligesom ikke udlært landmand kun pga at man i dag kan få en hue. Men jeg fik hue på og jeg er super stolt af den. (Den hænger faktisk i min stue)
Det tager knap 4 år at blive udlært landmand, så kan ikke se hvorfor man ikke også skulle få hue på der? 

Jeg kan godt forstå du er stolt og også vil belønnes for dit hårde arbejde, Men så skal alle uddannelser have huer, dvs. læge, sygeplejerske, tandlæge, pædagog, lærer osv. 

Og så bliver de huer efter min mening lidt ligegyldige. 

Når man har afsluttet habdelseksamen eller en studentereksamen er det jo ikke fordi man har afsluttet en uddannelse. De er jo blot adgangsgivende til en videregående uddannelse. 

Anmeld

22. juni 2014

M&J87

anjo01 skriver:

Hf er også anerkendt som en gymnasiel uddannelse

jeg tastede forkert, mente HG :-)

Anmeld

22. juni 2014

grinny

MoartilMarc skriver:

jeg synes nu det er fint nok at hf hhx htx også får hue på.. men det med erhversuddannelserne nu også har huer synes jeg er lidt mærkeligt og er selv lidt spilttet om jeg vil have hue når jeg feks er færdig med ssh og ssa,

Jamen det er svært for hvor er grænsen? For hvis HF må - så må HG, hvis HG må - så må..... Og ja så kan man blive ved. 

Blev dog noget chokeret da jeg for nogle år tilbage hørte at 10. klasse nu også kan få en hue - for mig er det, det samme som folkeskole?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.