Nysgerrig efter den med studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

MoartilMarc

SDD skriver:

SSH mv er uddannelser, hvor en studentereksamen jo ikke er en uddannelse der kan bruges alene, men et trin videre til næste etape, hvis du forstår. Så kan ikke rigtig se hvorfor der kan fås huer til andet end netop dem der har taget en studentereksamen. Så skulle Alle uddannelser vel belønnes med en hat. Jeg kunne ikke forestille mig min mand gå rundt med hue fordi han blev uddannet blikkenslager, eller jeg selv der er udd netop ssa rende rundt med en hue. Jeg ville føle at jeg gik rundt med noget der ikke tilhørte mig.

men det er bare min mening. Flere af dem jeg gik på udd med fik en hue. Jeg følte mig næsten pinligt berørt over dem. Men de var jo glade over at have fuldført en udd, hvor jeg synes det er nok at få et udd.bevis. 

jeg kunne godt finde på at købe hue når jeg er færdig med ssh og ssa uddannelserne men aldrig gå med dem. faktisk er det bare som pynt og "bevis" på jeg har gennemført dem, men kunne ikke drømme om at gå med dem udenfor. eller have den på når jeg blev færdig. skulle bare være sådan jeg havde noget at kig på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg syntes folk der gennemført en uddannelse og fortjent huen, uanset hvad uddannelse det så er. Der er jo forskellige farver til hver så det jo ikke fordi folk siger de har fået en rød hvis de f.eks har fået en mørkelilla. 

Jeg selv vil da gerne have en mørkelilla om et år når jeg har taget HGV da skolen ikke er mig og det er en kamp for mig at gennemføre så det er ligesom et synbol for mig at jeg har gennemført et helt skoleforløb. 

Og så er jeg faktisk ligeglad med hvad andre mener om den, Hvis personen er glad for den kan andre tie stille hvis de mener det er forkert. 

Ikke alle er lige "kloge" men alle tager det på deres nivaur så alle har fortjent en hue i den farve der passer til uddannelsen  

Anmeld

22. juni 2014

-Sigrid-

Jeg syntes kun det er de fire gymnasiale uddannelser som har "fortjent" en hue. Så kan frisørskolen lave en stor blomst at putte i håret, ssa/ssh kan få en speciel vest osv, men huen er til dem som har taget en studentereksamen  

Anmeld

22. juni 2014

CaWi

Jeg synes det er noget pjat med huer til "alle" uddannelser.
Samme år jeg blev uddannet landmand, valgte en landbrugsskole, efter elevernes ønske, at give dem hue på.
Totalt hen i vejret!
Vil man have en hue, skulle man, efter min mening, ha valgt en gymnasiel uddannelse!

Anmeld

22. juni 2014

majba

MoartilMarc skriver:

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Studenter huen er til folk der er færdig med en studenter eksamen, er min holdning :-)
De andre må finde på andre ting.

Anmeld

22. juni 2014

A. Nonymsen

Jeg synes det er noget fis med alle de huer... Jeg har min fra HF og er pisse stolt af den...

og må indrømme at jeg synes det specielle ved at fa hue på, går af når alle får det... Skal heller ikke have hue på når jeg er færdig uddannet

Anmeld

22. juni 2014

SanJose

M&J87 skriver:

Jeg er selv SSA, og jeg synes ikke at der skal hue til. Heller ikke hf'er. Kun gymnasielle uddannelser :-)

Nu er HF altså en gymnasiel uddannelse på lige fod med STX, HHX og HTX.

Anmeld

22. juni 2014

Isabella_mor

MoartilMarc skriver:

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Lad dem. Der er også huer til dem der bliver uddannet i netto.!! Jeg er SÅ ligeglad med hvem der har fortjent og ikke fortjent. Hvis man selv føler at man har fortjent en hue, så skal man selvfølgelig have en sådan. 

Alt det der snobberi. Det er jeg ikke fan af. 

Anmeld

22. juni 2014

M&J87

SanJose skriver:

Nu er HF altså en gymnasiel uddannelse på lige fod med STX, HHX og HTX.

Jeg skrev forkert, tænkte på HG

Anmeld

22. juni 2014

MDA

Jeg skal igang med HGV nu her og ved at det blir en kamp for mig at gennemføre så derfor vil jeg helt klart have Huen og vil være mega stolt over den og da os vise den frem.

Men derefter så sagt at jeg synes man bør stoppe ved HG med at få hue på. Dvs gymnasielle, HF og HGV. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.