Nysgerrig efter den med studenterhuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2014

Krussedulle

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Jeg syntes det er fint.. forstår slet slet ikke snobberiet omkring de huer..

Jeg kender en som sluttede sin hf  med 00! Og hun var skide ligeglad! For nu fik hun sin hue!

Det er jo kun et symbol for en selv! "Se jeg har gennemført en uddannelse, jeg er stolt af mig selv!"

Personligt går jeg slet ikke op i den slags, er fuldstændig ligeglad med en hue..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2014

cennona

Krussedulle skriver:

Jeg syntes det er fint.. forstår slet slet ikke snobberiet omkring de huer..

Jeg kender en som sluttede sin hf  med 00! Og hun var skide ligeglad! For nu fik hun sin hue!

Det er jo kun et symbol for en selv! "Se jeg har gennemført en uddannelse, jeg er stolt af mig selv!"

Personligt går jeg slet ikke op i den slags, er fuldstændig ligeglad med en hue..

Altså hvis hun er gået ud med et gennemsnit på 00, har hun ikke gennemført en uddannelse, og er således ikke berettiget til en hue. Og så er der vel ikke så meget at være stolt af?... 

Anmeld

24. juni 2014

Krussedulle

cennona skriver:

Altså hvis hun er gået ud med et gennemsnit på 00, har hun ikke gennemført en uddannelse, og er således ikke berettiget til en hue. Og så er der vel ikke så meget at være stolt af?... 

Hendes gennemsnit var ikke 00.. men hendes sidste karakter var 00 (altså den man skriver i huen)

Anmeld

24. juni 2014

Matuk

MoartilMarc skriver:

Hvad synes i så om at der nu også er huer til dem som er ssh ssa pau frisør osv. Er det så forkert af dem og få hue på eller synes i kun det er forbeholdt stx hhx htx og hf?

Håber på en gode tone. Og er blot nysgerrig med jeres mening om det

Jeg mener studenterhue er en tradition for de som bliver student. 

Og det bliver man fra hf, stx, hhx og htx. 

Mener ikke en studenterhue hører sig til på andre uddannelser. Men har fx været til hg'erne i mange år. 

Anmeld

25. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78

Synes studenterhuer kun er til gymnasielle udd.
Alle de andre uddannelser kunne man lave andet til.
Min mand er slagter- de fik en bowlerhat.
Hvad med en lilla rygsæk til pædagoger fx eller andet symbol til andre uddannelser..
En kasket til landmænd..

Tror ikke pædagoger har brug for en lilla rygsæk til at vise, at man har færdiggjort sin uddannelse (måske tænker du på PAU?)
Jeg havde i hvertfald ikke brug for andet end mit eksamensbevis, da jeg blev færdig som pædagog 

Derudover er jeg helt og aldeles ligeglad med hvem der går med hue - men jeg vil til enhver tid tænke, at de nok er blevet studenter 

/ Taco78 

Anmeld

25. juni 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
grinny skriver:

Jamen det er svært for hvor er grænsen? For hvis HF må - så må HG, hvis HG må - så må..... Og ja så kan man blive ved. 

Blev dog noget chokeret da jeg for nogle år tilbage hørte at 10. klasse nu også kan få en hue - for mig er det, det samme som folkeskole?

10 kl ER folkeskole hi hi

/ Taco78 

Anmeld

25. juni 2014

Maja88

Taco78 skriver:

Tror ikke pædagoger har brug for en lilla rygsæk til at vise, at man har færdiggjort sin uddannelse (måske tænker du på PAU?)
Jeg havde i hvertfald ikke brug for andet end mit eksamensbevis, da jeg blev færdig som pædagog 

Derudover er jeg helt og aldeles ligeglad med hvem der går med hue - men jeg vil til enhver tid tænke, at de nok er blevet studenter 

Altså jeg er også udd pædagog.. hvorfor.tror du jeg tænker på pau...
Det var nævnt som et eksempel..

Anmeld

25. juni 2014

lille-fisen

For min skyld ingen alarm - kan ikke hidse mig op over at flere uddannelser gerne vil give hue til de færdiguddannede. Who cares?

huen illustrerer vel at man har færdiggjort en uddannelse og er stolt af det - det er da fint  Da jeg blev student var jeg top ligeglad med den hue - havde den på på billeder, men gik ikke sådan med den ellers - syntes den var for grim Men nu ligger den vist et sted i kælderen i en kasse og roder - total spild af penge 

Anmeld

25. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja88 skriver:

Altså jeg er også udd pædagog.. hvorfor.tror du jeg tænker på pau...
Det var nævnt som et eksempel..

Vel fordi, en pædagog typisk HAR haft en studenterhue, og der ikke er tradition for diverse symboler ved videregående uddannelser. Tror ikke, du skal lægge andet i det. 

Anmeld

25. juni 2014

Maja88

Mor og meget mere skriver:

Vel fordi, en pædagog typisk HAR haft en studenterhue, og der ikke er tradition for diverse symboler ved videregående uddannelser. Tror ikke, du skal lægge andet i det. 

Nej ved jeg godt der ikke er..
Men nu gik snakken på der var tildens til huer til alle mulige forskellige udd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.