Jeg synes, at det er svært at sige noget om, for vi kender jo ikke dig eller din veninde eller noget til jeres forhold.
Som udgangspunkt har jeg samme holdning, som andre har udtrykt i tråden, at hvis det er din rigtig gode veninde, så burde der være plads til alle spørgsmål i forhold til den nyhed, du kommer med. Jeg ville ikke selv tænke særligt over det, hvis min tætte veninde stillede mig de samme spørgsmål.
Vi venter vores første barn og bor i en to værelses lejlighed, og der er rigelig plads til os de første par år, selv om andre nok ville synes anderledes.
Jeg ved ikke om din veninde har børn, men det kan da være, at hun tror, det første man gør, når man skal have et barn (til) er at sørge for at der er et værelse til hver, og derfor spørger af almindelig interesse, bekymring etc.
Som sagt så kender vi ikke noget til forholdet eller hvordan stemningen i samtalen har været. Er det mere en bekendt end en egentlig tæt veninde, så kan jeg godt forstå, at du synes, at det er fornærmende, at hun mener hun lige netop skal ytre sin mening på den måde, og nok skulle have været lidt mere neutral og tilbageholden, men jeg ville nu lade det passere, da det jo netop "kun" er en bekendt.
I sig selv synes jeg ikke, der er nogen grund til at tage de spørgsmål så nært, men nogen gange kan man altså godt fornemme, når noget ikke er ment positivt. Og det er jo det, vi ikke har nogen mulighed for at vurdere. Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er nedslående, at du kommer med en god nyhed og så er det kun det negative din veninde kan/vil fokuserer på, og ikke engang spørger til dig, dine følelser og din baby. Dér kan man så spekulere i hendes motiver/følelser bag. Og så skal man måske begynde at tænke på, om I egentlig er så gode veninder.