De der "veninder"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes du er nærtagende. Jeg ville ikke blive fornærmet over nogle af de spørgsmål eller kommenterer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

2721

Anonym skriver:

Mht. det med kagen så vil jeg lige forklare:

Da hun var gravid spiste hun stærk medicin, hvilket jeg aldrig ville turde gøre (og ja jeg ved godt hun kan synes der er en grund, men der er jo netop også en grund til at vi bliver boende her). Hun nævnte det selv og jeg svarede bare "ok" eller noget i den stil. Hvis jeg havde gjort ligesom hende, så havde jeg jo sagt "det synes jeg er uansvarligt".

Grunden til jeg ikke sagde det, er fordi jeg vidste at hun var tilstrækkeligt oplyst, men alligevel havde truffet det valg. Så synes jeg ikke det er på sin plads at blande sig, selv om jeg er meget uenig i det valg.

I samtalen gav jeg hende også en chance for at trække snudeskaftet til sig, men hun kunne ikke nære sig og SKULLE sige sin mening, hvilket er ret sårende. Ikke en god veninde i min bog.

Jeg må indrømme at jeg synes der er en kæmpe forskel på at tage medicin i samråd med lægen og valg af sted og bo

Jeg kan høre at vi tænker og reagere meget forskelligt og har svært ved at tror at i kan have er særligt tæt og godt venskab, når du fortæller hvad du tænker og føler og ligger i hendes handlinger.
Håber ikke at nogen af mine veninder går og tænker som dig, for det ville jeg godt nok være ked af

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Må indrømme at så er jeg også en dårlig veninde, for jeg kunne nok også ha fundet på af spørge om bolig situation ( af ren omsorg)og bedste forældrenes reaktion- i den spændte forventning om at du ville fortælle hvor glade de var blevet for nyheden. Tænker af i et godt og tæt venindeforhold kan man da godt spørge om det

Jeg er helt med på at det muligvis er mig der har misforstået noget - det håber jeg da!! 

Men der var bare flere sære spørgsmål. "Hvorfor testede du så sent (9 dage over tid)" som jeg bare ikke kan se hvor hun vil hen med. Måske vil hun gerne vide om jeg virkelig er glad, hvilket selvfølgelig er sødt. Men jeg er ikke imod abort og ville hellere vælge sådan en end at sætte et barn i verden som jeg ikke ønsker. Så er måske såret fordi det virker som om hun tror babyen ikke er ønsket.

Men må jo spørge hende. Det var bare meget underligt. Hun spurgte heller ikke til køn osv. og en del af mig er nok lidt bange for at hun er fornærmet fordi hun regnede med at mine børn er store nok til at vi kan "gå i byen" sammen.

Anmeld

12. juni 2014

Anonym skriver:

Måske er jeg, men hvem spørger om den slags, helt ærligt?!?!

Hvad blev der af "hvordan har du det", "ved i så om det er en dreng eller pige". Spørgsmål som viser omsorg og interesse, som jeg synes IKKE er værdiladede, hvorimod hendes var enormt meget ladet med et eller andet negativt (måske ikke med vilje, men man kan måske tænke først).

Hvorfor i alverden skulle vi flytte når vi bor godt og hun ved vi er glade for det? Kan slet ikke se det spørgsmål er aktuelt, medmindre hun vil fortælle mig at vi bor for småt.
Det er da ikke et klassisk spørgsmål?! Så et eller andet må der jo ligge i det.

Fordi I skal have endnu et barn men bor i et to værelses - det er da et naturligt spørgsmål. Der er jeg da også blevet spurgt om. Vi bor i en lille 3 værelses og har barn nr. 2 på vej.

Anmeld

12. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Undskyld men der må vi nok være enige om at være uenige!! Hvordan kan "i bor småt til 5" nogensinde være hensynsfuldt? Jeg bad jo ikke om hendes mening og hun må jo gå ud fra vi synes det er ok når jeg nu sagde at vi har tænkt os at blive boende.

Men ja, vi vil hellere bo her fordi det er helt fantastisk end vi vil bo et skod sted som tilfældigvis er større.

Hun spurgte nu ikke om 3 børn skal dele værelse, hvilket faktisk på intet tidspunkt har været meningen.

Efter jeg har trukket vejret kan jeg også bare konstatere at der bor flere med 3 børn i disse rækkehuse, så jeg er ikke den eneste der er så "skør".

Du har helt ret i at det ikke nødvendigvis var negativt ment, men synes da godt nok nemt det kan opfattes sådan. Det ved kun hun.

Det var "om i skal flytte" der kunne være ment hensynsfuldt  "i bor småt til 5" er jo bare en konstatering fra hendes side a, og betyder i min verden hverken at du er en dårlig mor, tager dårlige valg eller andet.

hånden på hjertet så synes jeg da faktisk vores lejlighed er lige lille nok til 4 mennesker, men det betyder jo ikke at vi ikke kan få det til at fungere her indtil vi finder drømmeboligen engang.  

Men som en anden også skrev, måske er i ikke så nære veninder siden hun ikke "må"/kan stille disse spørgsmål uden du tager det som en kritik  

Anmeld

12. juni 2014

Anonym skriver:

Mht. det med kagen så vil jeg lige forklare:

Da hun var gravid spiste hun stærk medicin, hvilket jeg aldrig ville turde gøre (og ja jeg ved godt hun kan synes der er en grund, men der er jo netop også en grund til at vi bliver boende her). Hun nævnte det selv og jeg svarede bare "ok" eller noget i den stil. Hvis jeg havde gjort ligesom hende, så havde jeg jo sagt "det synes jeg er uansvarligt".

Grunden til jeg ikke sagde det, er fordi jeg vidste at hun var tilstrækkeligt oplyst, men alligevel havde truffet det valg. Så synes jeg ikke det er på sin plads at blande sig, selv om jeg er meget uenig i det valg.

I samtalen gav jeg hende også en chance for at trække snudeskaftet til sig, men hun kunne ikke nære sig og SKULLE sige sin mening, hvilket er ret sårende. Ikke en god veninde i min bog.

Så må du da hellere droppe hende. 

Puha jeg gad ikke have dig som veninde. Det virker for anstrengende. 

Min bedste veninde kan også stille nogle lidt svære spørgsmål eller komme med sine holdninger som måske ikke lige er det jeg ville høre, men hun siger blot sin mening og det er skønt. Vi ved hvor vi har hinanden. Og det synes jeg er det vigtigste. 

Anmeld

12. juni 2014

Anonym skriver:

Jeg er helt med på at det muligvis er mig der har misforstået noget - det håber jeg da!! 

Men der var bare flere sære spørgsmål. "Hvorfor testede du så sent (9 dage over tid)" som jeg bare ikke kan se hvor hun vil hen med. Måske vil hun gerne vide om jeg virkelig er glad, hvilket selvfølgelig er sødt. Men jeg er ikke imod abort og ville hellere vælge sådan en end at sætte et barn i verden som jeg ikke ønsker. Så er måske såret fordi det virker som om hun tror babyen ikke er ønsket.

Men må jo spørge hende. Det var bare meget underligt. Hun spurgte heller ikke til køn osv. og en del af mig er nok lidt bange for at hun er fornærmet fordi hun regnede med at mine børn er store nok til at vi kan "gå i byen" sammen.

Ma kender da ikke kønnet til en nr scanning? Hvorfor skulle hun spørge om det? 

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så må du da hellere droppe hende. 

Puha jeg gad ikke have dig som veninde. Det virker for anstrengende. 

Min bedste veninde kan også stille nogle lidt svære spørgsmål eller komme med sine holdninger som måske ikke lige er det jeg ville høre, men hun siger blot sin mening og det er skønt. Vi ved hvor vi har hinanden. Og det synes jeg er det vigtigste. 

Nu er vi heldigvis alle forskellige. Jeg synes man ved hvor man har folk, når de accepterer ens valg og respekterer at man ikke gider blive stukket til fordi man ikke er enige i hvad der er "rigtigt" 

Hvis "ved hvor vi har hinanden" betyder at man spytte hvad som helst ud når som helst, så er det et nej tak herfra!

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ma kender da ikke kønnet til en nr scanning? Hvorfor skulle hun spørge om det? 

Åh jamen jeg forklarede hende at vi havde været til endnu en scanning for at se køn og tjekke at alt var ok 

Så jeg synes den lå lige til højrebenet 

Anmeld

12. juni 2014

Kay

Anonym skriver:

Vi boede gså på ca. 60 kvm for 1½ år siden og da havde vi to børn - det gik FINT  Så jeg forstår ikke hvorfor hun tror vi har tid/råd/lyst til at flytte allerede. Og når JEG har sagt vi bor fint  - tror hun så seriøst på at jeg behøver/ønsker hendes mening hvis den er anderledes?

Jeg tror måske at det med at præsentere baby som en overraskelse var en fejl fordi det klinger som om jeg fortryder det..? Men som du lidt siger, så kan en overraskelse godt være god! Det er ikke sådan at jeg for alt i verden ville gennemføre en graviditet hvis vi virkelig ikke orkede det eller havde råd, plads mv. Men har altid ønsket med 3 børn og det ved hun godt. Så rækkefølgen på hus, job og baby nr. 3 er jo bare byttet rundt, og hvad så?!

Er SÅ enig med det du siger, og for mig viser det bare god dømmekraft; at kvm i sig selv ikke betyder noget, men det er en helhedsvurdering af bopælen og den kan altså være god selv om den ikke er enorm.

Jeg håber i finder det RIGTIGE sted for jer at bo 

Ja lige netop og nej 54 Kvm er ikke at ønske sig men rumdelingen er super god og vi har have!  

Ja en glædelig overraskelse er nok det bedste at kalde det i min mands familie kommer der 2 af dem til oktober da både mig og min svigerinde venter en overraskelse... hendes nok mere overraskende end vores :p 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.