Anonym skriver:
Oprettede lige indlægget som ikke-anonym, men tænkte anonym er bedre, da jeg ikke lige har konfronteret omhandlende person med hvordan jeg har det.
Dem har jeg ikke super mange af, og er lige blevet mindet om hvorfor!
Kender i når kritik bliver (slet) "skjult" som spørgsmål?
Er gravid med nr. 3 (som er en GLÆDELIG overraskelse og ufatteligt velkommen) og var meget dårlig i starten. Da jeg testede positiv havde jeg netop bestået mit kandidatspeciale med karakteren 10 og havde sådan set håbet at få job inden nf scanning, fordi jeg ikke har lyst til at "lyve" om graviditet og det er lidt svært at få job som gravid. Min mand er (dygtig) studerende, jeg er på dagpenge nu, så økonomien er stram. MEN Danmark er et heldigt land at få børn i som "fattig", så det skal nok gå! Planen er jo at få job hurtigst muligt efter barsel.
Vi bor i den skønneste lejlighed med de mest fantastiske udearealer og rundt om grønne område og vi kæmpede længe for at få bolig her. Den er på 100 kvm. og har to soveværelser - ikke et palads, men vores børn er jo under 7 og vi skal næppe bo her altid.
Fortalte en veninde om baby nogle uger efter nf og kunne forstå hun var fornærmet over det var så "sent" (familie havde også først lige fået besked). Men den lod jeg gå, men så sagde hun så at så går hun ud fra vi skal flytte (ok uhøfligt, men sagde bare at vi jo er glade her). Så fortsætter hun og siger at vi bor lækkert, men lidt småt til 5 personer. Øh. Det første år fylder den lille jo ikke så meget og efter min mening behøver den ikke eget værelser foreløbig. Så spurgte hun hvad vores forældre synes om graviditeten. WHAT? Er næsten 30, har perfekte og glade børn som jeg desuden passer selv (når de ikke er i bh og vuggestue) og gør det godt, er højt uddannet, så kan ærligt talt ikke se hvorfor NOGEN skulle synes det er forkert at vi sætter et barn i verden?! Selvfølgelig er alle bedsteforældrene lykkelige!!
Ville sådan ønske jeg havde bedt hende klappe i, men hormoner og det hele, så føler jeg mig bare som en elendig mor og tudede helt vildt bagefter.
Undskyld men er jeg den dårligste og mest bumsede mor i verden, eller har jeg bare en rigtigt tarvelig og jaloux veninde? Er lidt i tvivl her 
Ærlig talt så har du en skod veninde! Her hjemme er jeg også blevet gravid delvist uventet... og var ansat i vikariat, der nu er udløbet så jeg er arbejdsløs, vi har en på 22 måneder venter Nr. 2 til oktober og vi bor på 54 Kvm!
Vi leder efter noget større, men er enige om at det skal være det rigtige og ikke bare større
Nogle gange gør livet ikke som vi forventer, men hvad er der at gøre ved det? Ikke andet end at få et bedste ud af det og nyde resten