Undren Omkring autostole, og små babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

ano14316

M&J87 skriver:

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Er det ind-ud besøg... F.eks. i skæv i supermarked og i den dur, så har vi brugt autostolen, da det bare er nemmest.. er det "shopping" altså mere end 10-15 min så har jeg brugt barnevogn/klapvogn.. Tilgengæld har jeg aldrig brugt skråstol.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

Anonymo

M&J87 skriver:

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Når jeg handler sætter jeg autostolen op på vognen, der er et smart hak til den slags. Hun hygger sig i den 

Anmeld

28. maj 2014

Ciss

SDD skriver:

Kommer lige med et tillægsspørgsmål

Ved du så også hvor lang tid det tager for baby at strække sig ud?

Ja for der er da lige en ting jeg ikke har tænkt helt igennem. Min familie bor 3 timer væk i bil. Der kommer da vist til at være mange stop under vejs hvis hun hver halve time skal over i en lift at ligge eller lignende.

Jeg ved ikke, hvor mange minutter, det skal være, men vi har også familie 3 timer væk, og vi kørte den strækning en gang, da storesøster var ca 4 uger. Det er egentlig meget enkelt, hvis man bare klarer at lægge den der "hurtigst mulig fra A til B" tankegang fra sig, som vi allesammen er så vant til.

Der bliver uanset flere stop. Så er baby sulten, så skal baby have ren ble, så er man selv sulten, så skal man da lige strække på benene eller selv en tur på toilettet - og så er baby da sulten igen, osv. Glem uret hjemme, planlæg en stribe stop, så det også bliver ok for jer voksne. Så ender det med at blive en dejlig og ustressende måde at rejse på.

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

Vi kører 40 minutter når vi besøger mine forældre, ellers er det små ture på 10 minutters tid, nu er han også snart 6 mdr, så tror godt han kan tåle mere :-)

Jeg undrer mig bare, jeg har aldrig haft det i tankerne. Så kiggede jeg igår da jeg var i rødovre centeret, hvor mange der egentlig havde, meget små bebser i autostol :-)

Men 40 min.  i bil er jo ikke anderledes end 40 min. Hvor den står på en vogn  Vi må finde de lette gode løsninger nogle gange 

Meeen ligefrem at gå ud at shoppe med autostolen, er jeg heller ikke til 

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

SDD skriver:

Kommer lige med et tillægsspørgsmål

Ved du så også hvor lang tid det tager for baby at strække sig ud?

Ja for der er da lige en ting jeg ikke har tænkt helt igennem. Min familie bor 3 timer væk i bil. Der kommer da vist til at være mange stop under vejs hvis hun hver halve time skal over i en lift at ligge eller lignende.

Nej det ved jeg desværre ikke. Det har ikke været aktuelt for os. Men kan godt se dilemmaet... Værd at undersøge 

Anmeld

28. maj 2014

Trekløver(:

M&J87 skriver:

Da vores datter var lille sad hun også i autostolen, når vi bare lige skulle ind og handle ind til aftensmaden eller andre småting. Hun sad der måske 25 min i alt.

Det havde nok været smartest altid at have barnevognen med, men det må jeg indrømme ikke altid var tilfældet. Vi kørte også ned og besøgte vores forældre jo, og der sad hun i stolen i 1 time, da de bor et stykke væk. Så holdte vi dog som regel 1 pause hvor jeg lige ammede og hun kunne hvile ryggen på en anden måde.

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

LiLyKa skriver:

Men 40 min.  i bil er jo ikke anderledes end 40 min. Hvor den står på en vogn  Vi må finde de lette gode løsninger nogle gange 

Meeen ligefrem at gå ud at shoppe med autostolen, er jeg heller ikke til 

At sidde i en autostol når man kører er en nødvendighed, det er det jo ikke når man handler, derfor kan det ikke være det samme.

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

At sidde i en autostol når man kører er en nødvendighed, det er det jo ikke når man handler, derfor kan det ikke være det samme.

Det jo ikke mere sundt for barnets ryg, fordi vi voksne ser det som nemmere eller som en nødvendighed om man vil, at køre bil.  Det et valg vi som voksne tager. 

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

LiLyKa skriver:

Det jo ikke mere sundt for barnets ryg, fordi vi voksne ser det som nemmere eller som en nødvendighed om man vil, at køre bil.  Det et valg vi som voksne tager. 

Ja, men jeg mener når man kan undgå det, så burde man istedet for at tage den nemme løsning, tage bebs i barnevogn :-)

Anmeld

28. maj 2014

Bertris

Vi har tit på vej hjem fra vuggestue f.eks lige taget autostolen i vognen imens vi lige handlede småting, har da også gjort det et par enkelte gange hvor hun endelig er faldet i søvn i bilen

men ofte når vi har skulle ud at shoppe eller lign har vi haft en junior dyne eller lign med til at lægge i bunden af vognen som hun lå ovenpå og hyggede sig så hun lå udstrakt, da vi har en super upraktisk stor og klodset barnevogn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.