Undren Omkring autostole, og små babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.360 visninger
69 svar
107 synes godt om
28. maj 2014

M&J87

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Da min datter var lille, havde jeg hende i autostolen i indkøbsvognen, når jeg var på dagligvareindkøb, da jeg skulle bruge en indkøbsvogn til at have alle varerne i, og indkøbene var som regel ret hurtigt overstået. Når jeg shoppede andet, havde jeg hende med i barnevognen, da jeg så godt kunne have mine indkøb i den.

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

Janey skriver:

Da min datter var lille, havde jeg hende i autostolen i indkøbsvognen, når jeg var på dagligvareindkøb, da jeg skulle bruge en indkøbsvogn til at have alle varerne i, og indkøbene var som regel ret hurtigt overstået. Når jeg shoppede andet, havde jeg hende med i barnevognen, da jeg så godt kunne have mine indkøb i den.

Jeg har altid taget ham i barnevogn, og indkøbskurven ovenpå, jeg ved ikke hvorfor.

Men kort tid er også okay, jeg ser bare tit mødre spise frokost, mens den lille sover i autostol.

Anmeld

28. maj 2014

CaWi

M&J87 skriver:

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Når jeg handlede dagligvare, hvad enten det var i Netto eller Bilka, så sad mit barn i autostolen.
Det ville tage så lang tid at skulle have barnevognen med. Slå sammen, ind i bilen, ud af bilen, slå op, slå ned, og ind i bilen igen.
Skulle jeg ud og shoppe tøj og lign, havde jeg dog altid barnevognen med. Men aldrig til dagligvare indkøb.

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

Vi sætter ham tit i stolen, og så køre ned at handle, skal vi mere end lige at handle, så har vi barnevogn med. Der jo ikke den store forskel på at køre op at handle og hjem igen på fx 25 min. eller køre uafbrudt i 25 min. Mener det er omkring en halv time de må sidde når de helt små, så skal de ud at strække ryggen.

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

LiLyKa skriver:

Vi sætter ham tit i stolen, og så køre ned at handle, skal vi mere end lige at handle, så har vi barnevogn med. Der jo ikke den store forskel på at køre op at handle og hjem igen på fx 25 min. eller køre uafbrudt i 25 min. Mener det er omkring en halv time de må sidde når de helt små, så skal de ud at strække ryggen.

Ja, men igen, jeg tænker at de skal i stolen, når de kører, og ikke når der handles. 

Selvfølgelig hvis man skal ind og have en liter mælk og køre videre, så kan jeg forstå det. 

Jeg har aldrig kunne handle stort ind på 20 minutter :-)

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

Vi kan godt gøre det på omkring en halv time, så det jo dejlig nemt for os. Hvor lang tid ad gangen køre du bil med autostol? 

Anmeld

28. maj 2014

Fuglemor

Er man feks en afsted kan man ikke både have barnevogn og indkøbs vogn. Og jeg har altså ikke altid kunne have mine varer i barnevognen

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

Vi kører 40 minutter når vi besøger mine forældre, ellers er det små ture på 10 minutters tid, nu er han også snart 6 mdr, så tror godt han kan tåle mere :-)

Jeg undrer mig bare, jeg har aldrig haft det i tankerne. Så kiggede jeg igår da jeg var i rødovre centeret, hvor mange der egentlig havde, meget små bebser i autostol :-)

Anmeld

28. maj 2014

EnGodMor

Jeg tror ikke den nyfødte bemærker om han eller hun sider  fx 10 minutter i bil, eller i indkøbsvognen i sin autostol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.