Undren Omkring autostole, og små babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

Victoria2013

M&J87 skriver:

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Sådan har jeg det også... har altid sådan en lyst til at fortælle forældre, når jeg ser dem trille rundt i et shoppingcenter med baby i autostol i indkøbsvognen, om de godt er klar over at de små babyers ryg slet ikke har godt af at sidde der for længe. Men har dog aldrig sagt noget

Personligt ville jeg nok hellere, hvis det var nødvendigt, tage barnevogn/klapvogn med og få baby over i den, fremfor at bruge autostolen mere end højst nødvendigt - især når den lille er under 6 mdr gammel. Det gør vi da også når vi skal i fx IKEA. Ja, det er besværligt at klappe barnevogn sammen og i bilen og ud igen, men hellere det end at risikere at ødelægge sit barns ryg. Sådan har jeg det i hvert fald...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

M&J87

Victoria2013 skriver:

Sådan har jeg det også... har altid sådan en lyst til at fortælle forældre, når jeg ser dem trille rundt i et shoppingcenter med baby i autostol i indkøbsvognen, om de godt er klar over at de små babyers ryg slet ikke har godt af at sidde der for længe. Men har dog aldrig sagt noget

Personligt ville jeg nok hellere, hvis det var nødvendigt, tage barnevogn/klapvogn med og få baby over i den, fremfor at bruge autostolen mere end højst nødvendigt - især når den lille er under 6 mdr gammel. Det gør vi da også når vi skal i fx IKEA. Ja, det er besværligt at klappe barnevogn sammen og i bilen og ud igen, men hellere det end at risikere at ødelægge sit barns ryg. Sådan har jeg det i hvert fald...

En der forstår mig ;-)

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

EnGodMor skriver:

Jeg tror ikke den nyfødte bemærker om han eller hun sider  fx 10 minutter i bil, eller i indkøbsvognen i sin autostol.

Ja, de små opdager ikke de 10 minutter, men når de 10 minutter ikke har været nødvendige ?

Anmeld

28. maj 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg har brugt voksi posen i indkøbsvognen meget. 

Børn skal selvfølgelig ikke sidde unødvendigt i den stol på lange hygge shopping ture. 

Barnevogne er jo også super. Når bare påklædning af barnet passer til den lumre temperatur. 

Anmeld

28. maj 2014

tarkoflen

Det kan jo være at det er et barn der stort set aldrig kører i bil?

Jeg har været en tur i Bruuns galleri da min datter var helt lille og havde hende i autostol, jeg måtte ikke løfte andet end hende, kunne ikke gå derned og skulle købe en gave, så der var ikke rigtig andre muligheder. Det tog 3 minutter at køre derned, jeg gik vel rundt i ca 15-20 minutter og så kørte jeg hjem igen. Så det er måske lidt voldsomt at dømme folk på at de har en lille baby i autostol.

Da Thea var lille kørte vi max ud til vores forældre og det tager 10-15 minutter og enkelte gange var vi afsted på en tur på 35 minutter. Så synes jeg ærlig talt ikke der sker noget ved enkelte gange at have autostolen i en indkøbsvogn.

Men jeg er da helt enig i man ikke skal bruge den som barnevogn!

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

tarkoflen skriver:

Det kan jo være at det er et barn der stort set aldrig kører i bil?

Jeg har været en tur i Bruuns galleri da min datter var helt lille og havde hende i autostol, jeg måtte ikke løfte andet end hende, kunne ikke gå derned og skulle købe en gave, så der var ikke rigtig andre muligheder. Det tog 3 minutter at køre derned, jeg gik vel rundt i ca 15-20 minutter og så kørte jeg hjem igen. Så det er måske lidt voldsomt at dømme folk på at de har en lille baby i autostol.

Da Thea var lille kørte vi max ud til vores forældre og det tager 10-15 minutter og enkelte gange var vi afsted på en tur på 35 minutter. Så synes jeg ærlig talt ikke der sker noget ved enkelte gange at have autostolen i en indkøbsvogn.

Men jeg er da helt enig i man ikke skal bruge den som barnevogn!

Hvis det er hurtigt overstået kan jeg godt forstå det. Men feks igår så jeg nogen spise frokost i centeret mens den bette sov i autostolen.

Et andet par gik rundt og kiggede tøj, det forstår jeg ikke.

Anmeld

28. maj 2014

M&J87

årgang84 skriver:

Jeg har brugt voksi posen i indkøbsvognen meget. 

Børn skal selvfølgelig ikke sidde unødvendigt i den stol på lange hygge shopping ture. 

Barnevogne er jo også super. Når bare påklædning af barnet passer til den lumre temperatur. 

Men er der plads til varerne ? Hvis voksien er i ? 

Det lyder nemlig som en god ide  

Anmeld

28. maj 2014

Maja!

Nu har vi en autostol hvor man kan ligge ryggen ned når baby ikke sidder i bilen.. så derfor har jeg aldrig haft problemer med at have min datter i autostolen når vi handlede.. så længe man sørge for at rette ryggen ud og løsner selerne (hvilket er vigtigt for blodomløbet) så siger mine erfaringer (arbejder med baby udstyr) at det er helt okay.. 

Men kan godt forstå din tanke, og jeg er os enig i at det ikke er noget man anbefaler medmindre man kan ligge ryggen ned i autostolen! 

Anmeld

28. maj 2014

Ciss

Jeg ved, at min nabo plejede at gøre det - men det var fordi hun vidste, at hvis hun flyttede baby over i barnevognen, så vågnede hun, og så tog det hurtigt op i mod en halv time at få hende til at sove igjen. Det var, når der var snak om at gå i Bilka el lign. Når vi gik på cafe eller skulle på tur var hun altid i barnevognen.

Ellers ved jeg, at en anden veninde har gjort det, fordi bilens bagagerum var fyldt med andre ting, så der var ikke plads til barnevognen, og barnet var for lille til at sidde særlig længe i bæresele.

Der kan være så mange grunde til at folk gør det. Det er ikke sikkert, det er de samme hver gang, og man kender jo ikke historien bag. At gøre det i tankeløshed gang efter gang er en ting, men der kan være rigtig mange andre forklaringer.

Anmeld

28. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
LiLyKa skriver:

Vi sætter ham tit i stolen, og så køre ned at handle, skal vi mere end lige at handle, så har vi barnevogn med. Der jo ikke den store forskel på at køre op at handle og hjem igen på fx 25 min. eller køre uafbrudt i 25 min. Mener det er omkring en halv time de må sidde når de helt små, så skal de ud at strække ryggen.

Kommer lige med et tillægsspørgsmål

Ved du så også hvor lang tid det tager for baby at strække sig ud?

Ja for der er da lige en ting jeg ikke har tænkt helt igennem. Min familie bor 3 timer væk i bil. Der kommer da vist til at være mange stop under vejs hvis hun hver halve time skal over i en lift at ligge eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.