Undren Omkring autostole, og små babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2014

Fine_007

M&J87 skriver:

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Jeg må melde mig enig med dig..

Min sunde fornuft siger mig at brugen af autostole, skråstole og lignende, skal minimeres (ikke forbydes!) så længe baby er spæd af hensyn til den lille ryg. Jeg foretrak at bruge liften i indkøbsvognen eller en stræk vikkel til min spæde søn.

Jeg forstår ikke, når folk forklarer opførsel med frasen "Danmark er bare et hysterisk land". Men det er nok fordi, jeg hører til de hysteriske der foretrække en dreng med sund ryg frem for nemhed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

Mom2

Jeg er af den holdning at en autostol bruges til at komme fra A til B, og at babyer ikke skal sidde der mere end nødvendigt. Jeg har altid efter endt køretur taget barnet op og så i barnevogn, selvom han sov.

Men når jeg går rundt i diverse storcentre, ser jeg små nyfødte i deres autostole, i indkøbsvogne, hvor mor og far går rundt og shopper. Hvorfor gør man det ? Jeg forstår det ikke, da det klart er mere komfortabelt, og mere sundt for babys ryg at komme i barnevogn.

Vi brugte autostolen i indkøbsvognen, fordi vores datter bedre kunne følge med i det der skete omkring hende end hun kunne, hvis hun lå ned og så ville hun hellere være i autostolen end i en lift i vognen. På længere shoppe ture tog vi hende op, så hun ikke sad der for længe ad gangen.

Anmeld

29. maj 2014

Mom2

M&J87 skriver:

I øvrigt tog vi turen fra Nordjylland til Lolland, da min datter var 1½måned gammel. Der kørte vi stræk på to timer når hun sov og det har hun ikke taget skade af. Både fys og sp godkendte det og sagde det var ok, så længe hun ikke gav udtryk for, at det var ubehageligt at sidde i stolen og at hun fik en pause på min 30 min når hun vågnede.

Anmeld

29. maj 2014

M&J87

Christina88 skriver:

I øvrigt tog vi turen fra Nordjylland til Lolland, da min datter var 1½måned gammel. Der kørte vi stræk på to timer når hun sov og det har hun ikke taget skade af. Både fys og sp godkendte det og sagde det var ok, så længe hun ikke gav udtryk for, at det var ubehageligt at sidde i stolen og at hun fik en pause på min 30 min når hun vågnede.

Men på en køretur er autostol en nødvendighed, i indkøbsvognen er den ikke. 

Jeg undrer mig bare, når alle råber op om hvor slemme gåvogne, skråstole og diverse er, når de selv har barnet i autostolen tit :-)

Anmeld

29. maj 2014

Victoria2013

Jeg tænker bare, der er vel en grund til at der er de anbefalinger der er, hvad angår små børn og autostole? Det er vel ikke for sjov... eller hvad? Har man siddet og tænkt "Ha, vi finder på nogle flere anbefalinger til mødre og småbørn, sådan bare for sjov..."? Næppe...

Jeg forstår virkelig ikke man sætter nemhed over sit barns ve og vel. Jeg kan forstå det med en lang køretur, for barnet skal immervæk sidde i en autostol i bilen, da det er sikrest og kan handle om liv og død. Vi havde vores datter med til at besøge oldemor første gang da hun var 4 uger gammel, det var en times kørsel hver vej... men jeg forstår altså ikke det med brug af autostol i længere tid udenfor bilen. Det er "nemmere", ja, men det gør det da ikke bedre?

Og jeg ser det altså TIT i mit lokale shoppingcenter. Der er MANGE der gør det, og nej de er tydeligvis ikke bare lige hurtigt ind i Føtex og så ud igen. Så tror ikke på det bare er lige en enkelt gang de gør det, selvom jeg ikke "kender historien bag"...

Anmeld

29. maj 2014

Mom2

M&J87 skriver:

Men på en køretur er autostol en nødvendighed, i indkøbsvognen er den ikke. 

Jeg undrer mig bare, når alle råber op om hvor slemme gåvogne, skråstole og diverse er, når de selv har barnet i autostolen tit :-)

Autostolen er bedre at bruge end en skråstol også derfor jeg brugte autostolen derhjemme når jeg skulle lave mad og manden ikke lige var hjemme. Ikke dermed sagt, at den skal bruges evig og altid, men kan ikke se det forkerte i at bruge den på en shoppe tur en gang i mellem, havde jo ikke min datter med på shoppe tur hver dag, hvor hun sad i autostolen..

Anmeld

29. maj 2014

M&J87

Christina88 skriver:

Autostolen er bedre at bruge end en skråstol også derfor jeg brugte autostolen derhjemme når jeg skulle lave mad og manden ikke lige var hjemme. Ikke dermed sagt, at den skal bruges evig og altid, men kan ikke se det forkerte i at bruge den på en shoppe tur en gang i mellem, havde jo ikke min datter med på shoppe tur hver dag, hvor hun sad i autostolen..

Jeg har ham bare på dynen med ud i køkkenet. 

Synes bare at autostol, er til bil. Barnevogn til ture. 

Men jeg kan se at de fleste synes det er ok.

Nok bare mig der er lidt mærkelig

Anmeld

29. maj 2014

Nadia&Daniel

M&J87 skriver:

Undre mig også tit over dette Har altid selv haft lift eller barnevogn med.

Anmeld

29. maj 2014

Mom2

M&J87 skriver:

Jeg har ham bare på dynen med ud i køkkenet. 

Synes bare at autostol, er til bil. Barnevogn til ture. 

Men jeg kan se at de fleste synes det er ok.

Nok bare mig der er lidt mærkelig

Det havde jeg også, når det kunne tilfredsstille damen, men når hun skal vugges dur det ikke med dynen

Anmeld

30. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
M&J87 skriver:

At sidde i en autostol når man kører er en nødvendighed, det er det jo ikke når man handler, derfor kan det ikke være det samme.

Hvis du stiller det sådan op så er det vel heller ikke en nædvendighed at køre bil? Så kan man vel tage det offentligt trods der er lidt langt og besværligt? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.