Undren Omkring autostole, og små babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

M&J87

mor:) skriver:

Hvis du stiller det sådan op så er det vel heller ikke en nædvendighed at køre bil? Så kan man vel tage det offentligt trods der er lidt langt og besværligt? 

Jamen en lang tur med det offentlige, kan også være besværligt for barnet. 

Men jeg synes bare at folk vælger den lidt for nemme løsning.

Men igen, hvis det er en hurtig handletur, kan jeg godt se det  ikke skader ,  jeg undrer mig over de lange ture i autostol i indkøbsvogn:-) 

Jeg kan ikke gå på kompromis med min babys komfort, og sundhed :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

TNBC

M&J87 skriver:

Men igen, hvis det er en hurtig handletur, kan jeg godt se det  ikke skader ,  jeg undrer mig over de lange ture i autostol i indkøbsvogn:-) 

Nu bor jeg sammen med en læge, som nok kan se hvis baby(13uger gammel) får skade på ryggen, og her hvor jeg bor, må de sidde højest 2timer i en autostol, før de behøver at komme ud og strække sig.

Og her bliver autostolen bruger en del, og hun kan da sagtens lige sidde i den, mens man pakker bilen, eller pakker den ud.

Alle autostole kan jo ikke være dårlige for ryggen, når der er barnevogne, hvor autostolen bare sættes i, ellers får de jo nok mange klager.

Og der er jo ingen der siger at barnet sidder i stolen under hele shopping/cafeturen, man kan jo tage barnet op på skødet/armen, mens man snakker eller lige ser på nogle varer. Vi ser jo kun et øjeblik af den tur.

Anmeld

30. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
M&J87 skriver:

Hvordan kan en lang tur med det offentlige være til gene for barnet? 

Men uanset hvordan vi vender og drejer den, så er en kort tur i bilen lige så lidt en nødvendighed som det er ar handle med sit barn siddende i autostol. Begge dele er for at gøre livet mindre besværligt 

vi har kun lige fået bil. Så jeg ved ikke om jeg kommer til at have mit barn med ud at handle. Det må tiden vise 

Anmeld

1. juni 2014

Ciss

Albertsen92 skriver:

Nemlig.
Det er kun Danmark der er så hysterisk på mange punkter, og alligevel sætter vi gerne vores børn ud i sne og slud og minusgrader. Egentlig en mærkelig ide  

Både svenskerne og nordmændene gør da det samme.

- Og det er da en mærkelig ide, at små børn ikke tåler frisk luft.

Anmeld

1. juni 2014

Maja!

Jeg fatter ikke de der barnevogne som er med autostol.! Er det stokke eller hvordan. De der små barnevogne som man kan klikke en autostol på.! dem ser jeg OFTERE end autostole i indkøbsvogne.! 

Det er sådan en vi har (stokke og besafe izi sleep).. grunden til det er okay er jo fordi du kan ligge ryggen ned i autostolen så de ligger ned.. så er det ikke noget problem længere! så bliver det jo det samme som en lift autostol, og dem må børne jo godt ligge i længe.. 

Den eneste grund til vi har brugt autostolen på stellet er fordi man netop retter ryggen ud på dem og løsner selen så blodomløbet ikke påvirkes.. 

Men vi snakker stadig ikke timer, vi har brugt den til at handle i bilka og ligende.. ellers er hun kommet i barnevognen.. 

men desværre er der også andre stole og stel på marked hvor der ikke er mulighed for at ligge ryggen ned, og ja så forstår jeg det heller ikke! 

Anmeld

1. juni 2014

Isabella_mor

Maja! skriver:

Det er sådan en vi har (stokke og besafe izi sleep).. grunden til det er okay er jo fordi du kan ligge ryggen ned i autostolen så de ligger ned.. så er det ikke noget problem længere! så bliver det jo det samme som en lift autostol, og dem må børne jo godt ligge i længe.. 

Den eneste grund til vi har brugt autostolen på stellet er fordi man netop retter ryggen ud på dem og løsner selen så blodomløbet ikke påvirkes.. 

Men vi snakker stadig ikke timer, vi har brugt den til at handle i bilka og ligende.. ellers er hun kommet i barnevognen.. 

men desværre er der også andre stole og stel på marked hvor der ikke er mulighed for at ligge ryggen ned, og ja så forstår jeg det heller ikke! 

Kan barnet så ligge helt fladt ned når ryglænet er nede eller hvordan?? 

Anmeld

1. juni 2014

Maja!

Isabella_mor skriver:

Kan barnet så ligge helt fladt ned når ryglænet er nede eller hvordan?? 

jep der kommer en horisontal vinkle på autostolen når den ligges i søve/hvile position super lækkert med den mulighed..

Men har aldrig brugt den som barnevogn, hvis vi har skulle på shoppe tur osv. er hun kommet over i barnevogns delen men det har været super rart når hun var faldet i søvn i bilen og man lige skulle i bilka.. 

Anmeld

1. juni 2014

Albertsen92

Ciss skriver:

Både svenskerne og nordmændene gør da det samme.

- Og det er da en mærkelig ide, at små børn ikke tåler frisk luft.

Det gør de da ikke? De har også kun kombivogne der.

Min datter sover også ude, men synes alligevel det er en skør ide

Anmeld

1. juni 2014

fnuggi

vi har købe denne  http://www.britax-roemer.dk/autostole/autostole/baby-safe-sleeper når hun er kommet til verden vil jeg slet ikke have noget problem med at handle mens hun ligger i den eller køre 3,5 time op til min mor uden pause hvis hun sover 

Anmeld

2. juni 2014

Ciss

Albertsen92 skriver:

Det gør de da ikke? De har også kun kombivogne der.

Min datter sover også ude, men synes alligevel det er en skør ide

Jeg er pt i Norge og her er barnevognen et absolut must og alle ungerne sover ude hele vinteren - selv om her er en del koldere end i DK.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.