Anonym skriver:
Min mand er ikke til at snakke med omkring hans far. I den sammenhæng er det alle vi andre den er gal med. Det er nemlig prøvet mange gange.
Min egen far har jeg et anstrengt forhold til. Så den er nok ikke så god at sammenligne med 
Men det afhænger jo også af målet med samtalen. Hvis målet er han skal nå til en erkendelse af hans far er "dum" så vil jeg gå ud fra du ikke når målet. Hvis målet er din mand skal rumme at du har et anstrengt forhold til hans far, ja så er målet muligt.
Min far drak for meget, jeg vidste det, jeg fortalte også gerne om det - men stakkels den der selv sagde det til mig, den der kritiserede min far. Jeg ville gå direkte i forsvarsposition for min far for jeg elskede ham med alle hans fejl og kun de der elskede han måtte pege på hans fejl, for kun de der elskede ham kunne rumme hans fejl - de andre var jo bare ude på at pege fingre af ham.
Hvem ved måske din mand endnu ikke kan se sin fars fejl og du kan ikke presse erkendelsen og forståelsen igennem, for den tager den tid det tager. Eller måske erkender han dem, men elsker ham alligevel og har ikke behov for en der sætter spørgsmålstegn ved den kærlighed pga de åbenlyse fejl - måske elsker din mand sin far meget højt også selvom han ikke er verdens nemmeste menneske. Jeg elskede min far enormt højt og han var da absolut ikke det nemmeste menneske

Det jeg egentlig prøver at blive ved med at sige/skrive til dig er, det er virkelig en risiko at gå ind og blande sig i sin mands forhold til sine forældre også selvom man åbenlyst har ret. For det forhold er et forhold som er unikt og som selvom man måske ikke forstår det kan være et forhold fyldt med kærlighed også til et menneske man egentlig selv ikke kan se noget elskeligt ved. Og måske man bare skal acceptere at man har altså fået hele pakken og bide i det sure æble.
Og så er det også at du må respektere din mand og dermed også hans evne til at træffe egne beslutninger i livet. Måske han ikke er parat til at se det problematiske med sin far, og du kan ikke presse ham til af blive parat. Med et ultimatum gær du dig selv super sårbar for med et ultimatum kan det jo også falde ud til farfars fordel.
Anmeld