Anonym skriver:
Min mand og jeg har været sammen i mange år og har også et par børn sammen. Hans forældre er skilt og vi ser moren mere end faren.
Faren er sådan en der skifter kærester tit og når vi har mødt vedkommende går der som regel 14 dage så er hun ude igen. Og nu har vi mødt flere hvor det har foregået sådan. Jeg har derfor meddelt at hende her vil jeg ikke se før de har været sammen i længere tid og han er mere sikker på det. Mine børn skal ikke møde en masse forskellige og det gider jeg heller ikke. Det passede bestemt ikke min mand og han er pænt sur. Han har sagt at det jo er længe siden børnene har været der. Men sådan er det. De er nok ligeglade. Men det sidste han sagde undre mig det. Han sagde det ville medføre alvorlige konsekvenser. Han vil ikke uddybe hvad elle sige hvad han mener med det. Og det irritere mig lidt. Jeg nægter at føje ham i det her, for nu har jeg gjort det så mange gange. Men kan ikke lade være med at undre mig over den udmelding. Det skal siges det går rigtig godt med os.
Det er vel begrænset hvor meget man når at investere i et menneske på 14 dage især hvis man ser hinanden sjældent.
Jeg synes det er en hård udmelding, og ville selv blive meget ked af hvis min mand fratog mig retten til at tage mine børn hjem til en af mine forældre. Jeg tror faktisk også uafhængigt af hvor meget jeg elskede min mand, at jeg måtte tage vores forhold op til revision for så var han slet ikke den mand jeg troede han var. For den mand er den som støtter mig og vil hele mig også min kærlighed til mine forældre selvom de ikke altid opfører sig efter bogen.
Og børnene tror nu ikke de tager skade af at møde nye mennesker og kun en eller to gange, man behøver jo ikke opfordre til den store kontakt hvis man ikke tror det holder. Mine børn mødet da mange mennesker i sociale sammenhænge og nogen møder de måske kun få gange og andre mange gange - nogen af dem klikker de med første gang og ser så måske aldrig mere og hvad så?
Anmeld