Hvad skal jeg tro??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.499 visninger
56 svar
83 synes godt om
23. maj 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i mange år og har også et par børn sammen. Hans forældre er skilt og vi ser moren mere end faren. 

Faren er sådan en der skifter kærester tit og når vi har mødt vedkommende går der som regel 14 dage så er hun ude igen. Og nu har vi mødt flere hvor det har foregået sådan. Jeg har derfor meddelt at hende her vil jeg ikke se før de har været sammen i længere tid og han er mere sikker på det. Mine børn skal ikke møde en masse forskellige og det gider jeg heller ikke. Det passede bestemt ikke min mand og han er pænt sur. Han har sagt at det jo er længe siden børnene har været der. Men sådan er det. De er nok ligeglade. Men det sidste han sagde undre mig det. Han sagde det ville medføre alvorlige konsekvenser. Han vil ikke uddybe hvad elle sige hvad han mener med det. Og det irritere mig lidt. Jeg nægter at føje ham i det her, for nu har jeg gjort det så mange gange. Men kan ikke lade være med at undre mig over den udmelding. Det skal siges det går rigtig godt med os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2014

B&J

jeg forstår dig 100%

jeg har meldt ud til min mor vi ikke vil møde hendes nye kæreste før de har været sammen i min ½-1års tid..

hun skifter ikke tit kærester men hun har haft mange igennem min barndom osv og det behøver vores søn ikke udsættes for. og heldig vis er min kæreste 100% enig. men vi ser hende da tit men uden hendes kæreste og det kan i jo bare forslå også i kan

Anmeld

23. maj 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i mange år og har også et par børn sammen. Hans forældre er skilt og vi ser moren mere end faren. 

Faren er sådan en der skifter kærester tit og når vi har mødt vedkommende går der som regel 14 dage så er hun ude igen. Og nu har vi mødt flere hvor det har foregået sådan. Jeg har derfor meddelt at hende her vil jeg ikke se før de har været sammen i længere tid og han er mere sikker på det. Mine børn skal ikke møde en masse forskellige og det gider jeg heller ikke. Det passede bestemt ikke min mand og han er pænt sur. Han har sagt at det jo er længe siden børnene har været der. Men sådan er det. De er nok ligeglade. Men det sidste han sagde undre mig det. Han sagde det ville medføre alvorlige konsekvenser. Han vil ikke uddybe hvad elle sige hvad han mener med det. Og det irritere mig lidt. Jeg nægter at føje ham i det her, for nu har jeg gjort det så mange gange. Men kan ikke lade være med at undre mig over den udmelding. Det skal siges det går rigtig godt med os.

Er fuldstændig enig med dig.

Har selv et familiemedlem som gjorde det for mange år siden hvor vi hele tiden skulle forholde os til er nyt menneske når vi kom på besøg. Det er hårdt som barn.

Men dine børn kan jo også sagtens komme på besøg så skal kæresten bare ikke være der samtidig. Det må du/i fortælle til svigerfar hvis han vil se sine børnebørn indtil i ved forholdet er seriøst.

Anmeld

23. maj 2014

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Jeg kan ikke helt følge dig , du behøver jo ikke involvere dig i hende, du behøver jo ikke invitere dem hjem til jer  , ej heller komme på "veninde" niveau med hende, men blot være alm. høflig. Jeg syntes ikke du kan være bekendt at din mand ikke må få jeres børn med på besøg. De tænker nok ikke mere over det og snakker nok alligevel mest med deres farfar. 

Anmeld

23. maj 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg forstår dig 100%

jeg har meldt ud til min mor vi ikke vil møde hendes nye kæreste før de har været sammen i min ½-1års tid..

hun skifter ikke tit kærester men hun har haft mange igennem min barndom osv og det behøver vores søn ikke udsættes for. og heldig vis er min kæreste 100% enig. men vi ser hende da tit men uden hendes kæreste og det kan i jo bare forslå også i kan

Det forslag mente jeg jo også godt vi kunne komme med, men den er manden ikke enig i. Vi skal sammen afsted. Det skal siges hans far ikke er vild med andre end sig sig så der ville blive en farlig ballade hvis min mand meldte sådan ud, og det er manden nok godt klar over

Anmeld

23. maj 2014

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Jeg kan ikke helt følge dig , du behøver jo ikke involvere dig i hende, du behøver jo ikke invitere dem hjem til jer  , ej heller komme på "veninde" niveau med hende, men blot være alm. høflig. Jeg syntes ikke du kan være bekendt at din mand ikke må få jeres børn med på besøg. De tænker nok ikke mere over det og snakker nok alligevel mest med deres farfar. 

De er ikke særlig interesseret i ham, da han ikke gider dem. Jo når der er andre til stede så gør han, for så skal han vise sig som den perfekte farfar. Men ellers ikke. Og han spørger heller aldrig til dem.

problemet er bare at de her damer er simpelthen så søde og hjertlige. Og selv om man ikke vil så tager de en til sig med det samme. Og man kan jo ikke undgå at synes godt om dem når de er sådan. Og jeg orker det bare ikke mere. Desuden ved jeg at så snart vi møder hende så vil han spørge efter at få hende med til kommende fødselsdage, vi har en om 14 dage, og det ønsker jeg ikke. Og manden vil nægte at sige nej til ham

Anmeld

23. maj 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Er fuldstændig enig med dig.

Har selv et familiemedlem som gjorde det for mange år siden hvor vi hele tiden skulle forholde os til er nyt menneske når vi kom på besøg. Det er hårdt som barn.

Men dine børn kan jo også sagtens komme på besøg så skal kæresten bare ikke være der samtidig. Det må du/i fortælle til svigerfar hvis han vil se sine børnebørn indtil i ved forholdet er seriøst.

Men problemet er at det nægter manden at sige til ham. Og han vil heller ikke have jeg siger det. Han mener vi skal tage afsted som familie og så er det det. Og det er også fint hvis damen ikke er der, men vi kan jo ikke nægte hans far at have besøg af hende. 

Anmeld

23. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er og hvor meget de forstår. Men børn møder jo hele tiden nye mennesker i sociale sammenhænge. Hvis det var fars eller mors kæreste ville jeg være helt enig i at vente, men farfar(som de alligevel ikke ser så tit)s kæreste - der kan jeg altså ikke se det store problem i at de møder en kvinde til en social komsammen. Det er jo ikke fordi det påvirker dem følelsesmæssigt på samme måde som hvis det var en forældre.

Anmeld

23. maj 2014

et-ønske

Jeg hører til dem der ikke forstår dig.... Kan godt forstå din mand, det er jo hans far - vend den om, hvad hvis du fik samme besked om en af dine forældre?!

Jeg ville være ligeglad, det er svigerfars liv og valg

Anmeld

23. maj 2014

lineog4

Anonym skriver:

Det er vel begrænset hvor meget man når at investere i et menneske på 14 dage især hvis man ser hinanden sjældent.

Jeg synes det er en hård udmelding, og ville selv blive meget ked af hvis min mand fratog mig retten til at tage mine børn hjem til en af mine forældre. Jeg tror faktisk også uafhængigt af hvor meget jeg elskede min mand, at jeg måtte tage vores forhold op til revision for så var han slet ikke den mand jeg troede han var. For den mand er den som støtter mig og vil hele mig også min kærlighed til mine forældre selvom de ikke altid opfører sig efter bogen.

Og børnene tror nu ikke de tager skade af at møde nye mennesker og kun en eller to gange, man behøver jo ikke opfordre til den store kontakt hvis man ikke tror det holder. Mine børn mødet da mange mennesker i sociale sammenhænge og nogen møder de måske kun få gange og andre mange gange - nogen af dem klikker de med første gang og ser så måske aldrig mere og hvad så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.