Anonym skriver:
De er ikke særlig interesseret i ham, da han ikke gider dem. Jo når der er andre til stede så gør han, for så skal han vise sig som den perfekte farfar. Men ellers ikke. Og han spørger heller aldrig til dem.
problemet er bare at de her damer er simpelthen så søde og hjertlige. Og selv om man ikke vil så tager de en til sig med det samme. Og man kan jo ikke undgå at synes godt om dem når de er sådan. Og jeg orker det bare ikke mere. Desuden ved jeg at så snart vi møder hende så vil han spørge efter at få hende med til kommende fødselsdage, vi har en om 14 dage, og det ønsker jeg ikke. Og manden vil nægte at sige nej til ham
Jeg tvivler altså på, at børnene tager skade af at møde nogle hjertelige damer få gange og så ikke se dem igen. De - børnene - lægger næppe en masse i det a la "Hurra, nu skal farfar og Kirsten/Susanne/Marie være sammen til deres dages ende", og de kan ikke nå at knytte nære bånd, når der er så hyppig udskiftning. Man kan også falde i snak med en rar dame en lang dag på stranden eller på en ferie og hygge sig med hende, uden at det knuser et barnehjerte aldrig at se hende igen.
Jeg kan godt forstå, DU synes, det er lidt belastende at skulle være åben og imødekommende og simulere tro på, det holder, når det er dame nr. syv på kort tid - men herregud. Det skal ikke gå ud over relationen mellem din mand og hans far og dine børn og deres farfar, at han er hurtig til at tjekke damer ind og ud.
Du skal også være opmærksom på, at der bag din afvisning ligger en meget voldsom afstandtagen fra din mands fars livsstil, og det rammer jo både din mand og din svigerfar. Hvis vi var ude i, at han tævede sine "veninder", ville jeg kunne forstå din reaktion, men han holder sig jo bare munter og med selskab. Og hvis alternativet var en sølle og stakkels, ensom svigerfar, der ynkede sig selv og forventede jeres selskab 24/7, så ved jeg godt, hvad jeg ville foretrække.
Anmeld