Anonym skriver:
Jeg er ike enig med dig. Jeg tror ikke på at det er godt at et barn oplever at feks farfar har skiftende partner. De personer der spiller en rolle i børnenes liv bør efter min mening ikke bare skifte partner fordi det tager børnene nok ikke skade af. Som mor er det min pligt at passe på mine børn og det gør jeg blandt andet ved at sætte nogle grænser. Og jeg synes ikke det er i orden de skal møde en masse damer.
jeg har selv mødt en masse damer da min onkel skiftede dem tir. Og jeg blev meget ked af det hver gang en var væk og der kom en ny til. Så for mig er det bare ikke i orden.
desiden vil faren havde vi møder den allerede efter 14 dage, og der kender de jo ikke engang hinanden særlig meget. Men jo det var faktisk pinligt med den kmmentar for faren så helt forkert ud i hovedet.
Hvorfor må børn ikke lære/opleve, at folk har forskellige måder at leve deres liv på, og at ikke alle går ind for eller udlever den monogame "til døden os skiller"-tilværelse? Det er da præcist på den måde, de selv stille og roligt udvikler deres personlige værdier og moral. DU synes, det er umoralsk og forkert at skifte partner jævnligt - det ser og oplever dine børn igennem dig - men du skal da ikke skærme dem fra alverdens andre måder at leve på. Det er også en del af virkeligheden. Og den er både lovlig og accepteret af mange.
Når din ældste spørger til den forrige "dame", er svaret jo bare, at hun og farfar ikke er kærester længere. Det er da ikke farligt eller traumatiserende at opleve. Og det er stadig ikke en af dine børns primærpersoner, der "udsætter" dem for dette. Det er farfar, som formentlig udgør en af mange voksne i deres familie og omgangskreds.
Anmeld