Mit første barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2009

Lise

Jeg synes også at i er lidt for stride ved Anja. Hun er blevet mor til et for tidligt født barn - det må være dødhårdt!!! Jeg kan huske da Simon var spæd - og han var sund og rask og tyk - og det værste var at overlade ansvaret til min kæreste i starten. Ikke at jeg ikke gerne ville, for det ville jeg virkeligt gerne, men jeg troede ikke han kunne finde ud af det ... Det tog os begge laaaaang tid at indse at de godt kunne undvære mig. Så jeg har slet ikke så svært ved at forstå hende Anja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Lusi

Tjuhl skriver:

okay! jeg er egentlig lidt overrasket over alles reaktioner på hende Anja. ikke at jeg kunne finde på, at tale sådan til Søren - tror jeg da ikke! MEN hun har været rimelig alene om den graviditetstid med 12 uger på hospitalet, hvor kæresten ikke har kunnet være der sammen med hende, så hun er blevet vant til at det er hende og kun hende, der har fået info af læger, sygeplejersker osv osv. Da hun er indlagt med Charlie bagefter, er hun igen meget alene om det - og selvom hendes kæreste gerne VIL når de så kommer hjem, så må man altså stadig huske, at hun har været temmelig meget alene om tingene. OGSÅ selvom det ikke var fordi Michael ville have det sådan.
nej men...jeg syntes da også hun var frygtelig hys med at beskytte drengen, men jeg kunne da levende forestille mig, at man let kunne blive sådan, når man har haft frygten for at miste sit barn SÅ tæt ind på livet over SÅ lang en periode, som de har.

jeg blev meget meget mere foruroliget da Kirsten sagde, i det afsnit hvor hun skulle føde, at hun ikke skulle vise hvor ondt det gjorde, for hendes kæreste var ikke sådan en der følte medlidenhed og så endte hun med at føde i dyb tavshed. ikke at man ikke sagtens kan det, MEN hvis hun ligefrem bider smerten i sig for HANS skyld, så syns jeg dæleme det er trist!

jeg var nu bare glad for at vi slap for at høre på miamerie i de to sidste afsnit, for hun skulle da godt nok have et gok i låget!

Ja du har ganske ret i at hun var meget alene og var indlagt længe, men som du jo selv siger, var det jo heller ik noget kæresten havde ønsket vel.
Han ville da sikkert godt have sagt sit job op, for at være der for sin kæreste og lille søn, men man må jo også være realistisk og tænke at man jo også skal have noget at leve for når man kommer hjem ik..
Snakker af erfarring, for var selv indlagt længe og følte mig meget alene, men min mand skulle jo altså tjene penge.
Og ja jeg havde da også svært ved at give slip på min lille prinsesse, da vi kom hjem, men han ville hende jo lige så meget som jeg ville..

Men selvom jeg var en del alene på sygehuset, nød jeg da bare at komme hjem til manden og at han kunne og ville tage over engang imellem.

Jeg så. så ikke da Kirsten skulle føde, men så i et program at han lagde sedler over hele hytten, så hun kunne gøre rent og ryde ordentligt op
Gaaab..

Anmeld

11. august 2009

Lusi

Senia skriver:

Har kun se de første afsnit desværre.. Har ikke haft mulighed for at se det. Men nu hvor jeg ved det er på sputnik, skal alle afsnit da ses....

Michael kendte jeg for få år tilbage, og han er simpelthen guld værd. Han er en super far hvis han ellers får lov til det. Han er meget ansvarsfuld, og vil behandle Charlie som var han en pris (er han jo også - nemlig deres prins)

Kan godt forstå Anja, er bekymret for hendes søn når han nu er født for tidlig osv. Men hun burde kende Michael godt nok til at vide at han vil passe rigtig godt på ham, og straks ringe til hende eller hans forældre så snart der er noget han er i tvivl om..

Håber hun med tiden vil lærer at stole lidt mere på ham, og se Michael som han er, en voksen, ansvarsfuld og god far..

Lige det jeg mener..Håber virkelig også han får lov med tiden..
Man tager til tider det man har lidt forgæves..
Gør jeg også selv, så dog bare med andre ting

Anmeld

11. august 2009

oo

Lykke86 skriver:

Ja du har ganske ret i at hun var meget alene og var indlagt længe, men som du jo selv siger, var det jo heller ik noget kæresten havde ønsket vel.
Han ville da sikkert godt have sagt sit job op, for at være der for sin kæreste og lille søn, men man må jo også være realistisk og tænke at man jo også skal have noget at leve for når man kommer hjem ik..
Snakker af erfarring, for var selv indlagt længe og følte mig meget alene, men min mand skulle jo altså tjene penge.
Og ja jeg havde da også svært ved at give slip på min lille prinsesse, da vi kom hjem, men han ville hende jo lige så meget som jeg ville..

Men selvom jeg var en del alene på sygehuset, nød jeg da bare at komme hjem til manden og at han kunne og ville tage over engang imellem.

Jeg så. så ikke da Kirsten skulle føde, men så i et program at han lagde sedler over hele hytten, så hun kunne gøre rent og ryde ordentligt op
Gaaab..

jo men selvfølgelig skulle han også passe sit job - og det stinker jo for dem begge to! men jeg kunne nu alligevel godt se logikken i, at hun havde svært ved helt at give slip efter at have stået så meget alene med tingene i så lang en periode. det var tydeligt hun gerne ville give slip, men ikke helt kunne finde ud af det endnu - syntes jeg.
 og så skal man også huske på, at vi i alt så omkring 15 minutter af deres tid sammen som forældre idag, og der sker jo heldigvis meget mere end det de viser på tv, så jeg tror på, at tingene går bedre end vi som seere måske sidde tilbage med en følelse af.

jeg syntes generelt det program har en tendens til at vise par, hvor de er vildt idealistiske INDEN de får børn, og så kommer ungen, og så går moderen heeeeelt ned i moderkærlighed og kan slet ikke huske manden og manden har voldsomt ondt af sig selv og vil også have kærlighed. og så blir moderen sur fordi hun kun skal være mor, og manden er dybt frustreret fordi han ikke ved hvordan han skal gribe det hele an og så har han jo også arbejde der skal passes. der er lovgivningen sgu ikke helt god, med hensyn til at give begge forældre barselsorlov.
nej men...jeg syntes det er et meget ensidigt program, hvor man får en følelse af, at mødrene ofrer sig helt vildt og elsker ungen helt vildt og faderen dingler rundt ude på sidelinien og ved ikke helt hvad han skal gøre af sig selv. jeg håber ikke det er sådan parrene er i virkeligheden! - så mister man jo helt lysten til et barn!

Anmeld

11. august 2009

anna-jonas

Tjuhl skriver:

okay! jeg er egentlig lidt overrasket over alles reaktioner på hende Anja. ikke at jeg kunne finde på, at tale sådan til Søren - tror jeg da ikke! MEN hun har været rimelig alene om den graviditetstid med 12 uger på hospitalet, hvor kæresten ikke har kunnet være der sammen med hende, så hun er blevet vant til at det er hende og kun hende, der har fået info af læger, sygeplejersker osv osv. Da hun er indlagt med Charlie bagefter, er hun igen meget alene om det - og selvom hendes kæreste gerne VIL når de så kommer hjem, så må man altså stadig huske, at hun har været temmelig meget alene om tingene. OGSÅ selvom det ikke var fordi Michael ville have det sådan.
nej men...jeg syntes da også hun var frygtelig hys med at beskytte drengen, men jeg kunne da levende forestille mig, at man let kunne blive sådan, når man har haft frygten for at miste sit barn SÅ tæt ind på livet over SÅ lang en periode, som de har.

jeg blev meget meget mere foruroliget da Kirsten sagde, i det afsnit hvor hun skulle føde, at hun ikke skulle vise hvor ondt det gjorde, for hendes kæreste var ikke sådan en der følte medlidenhed og så endte hun med at føde i dyb tavshed. ikke at man ikke sagtens kan det, MEN hvis hun ligefrem bider smerten i sig for HANS skyld, så syns jeg dæleme det er trist!

jeg var nu bare glad for at vi slap for at høre på miamerie i de to sidste afsnit, for hun skulle da godt nok have et gok i låget!

Enig, Trine..........

Der er himmelvid forskel på at få et for tidligt født barn, og et til tiden, som er sund og rask. Tror at hende Anja var hunderæd for at miste den lille Charlie.........og måske derfor at hun hele tiden ville have kontrol over hvad der skete med ham, hvor meget han spiste og hvordan han blev passet, holdt og skiftet. Det er vist en ret almindelig efterreaktion når man kommer fra en lang og opslidende indlæggelse, hvor man har været i rammer, der ikke er optimale for den første kontakt.
Har selv været indlagt med min lille Ida i lang tid......og det var svært at komme hjem, både til mand og de andre børn. De måtte næsten ikke kigge på hende, så bange var jeg for at hun skulle blive syg igen. Jeg skulle lige vænne mig til hjemmelivet, og at Jan (faderen), var lige så god som mig (næsten).

Anmeld

11. august 2009

Junibæbs2013

Jeg kan også sagtens forstå og sætte mig ind i Anja vanskeligheder ved at give slip på kontrollen.

Men jeg synes, at hun havde en negativ måde at kommentere på hans forsøg på at være sammen med Charlie. Som om, han slet ikke havde gjort det godt nok og Charlie ikke var blevet behandlet ordentlig, da hun kom hjem fra bytur.

Synes det var helt unødvendigt og ondskabsfuldt, nu hvor manden netop, som det blev pointeret igen og igen, skal knytte sig til Charlie. Hvis det var mig, ville jeg nok forsøge at støtte lidt mere op om det projekt, end hun tilsyneladende gjorde.

Anmeld

11. august 2009

Tynen

Jeg kan sagtens sætte mig i Anjas sted - Og specielt efter at jeg læste hendes blog på TV2.
Jeg ville sikkert være ligesom hende hvis jeg havde stået alene med et for tidlig født barn i 12 uger og så pludselig skulle lade andre komme til.
Dog vil jeg med sikkerhed IKKE have ringet efter svigerforældrene

I kan æse hendes side af sagen her:
http://blog.tv2.dk/anja.og.michael/

Anmeld

12. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Kender det alt for godt selv...  Har selv set  det blik i min mands øjne..

Under vores 3 indlæggelser er det mig der er indlagt med ham. Og der må jeg indrømme at manden måtte stå i baggrunden, pga arbejde... Men han kom da på besøg... Ved jeg pakked det ind at han egentlig skulle blive væk, kan selv...... Vi har det godt, så gå du bare i seng så du kan komme op på arbejde i morgen. Tag du bare med kammeraterne i pool istedet for at komme herud... osv. Ked af hvor led man egentlig bliver...

Når vi kom hjem ville jeg ikke have nogen på besøg - tænk nu hvis. Vi var den ene gang kommet hjem på orlov,så vi kunne komme til barnedåb. Og sagde til manden at det var på knægtens betingelser, hvis det begyndte igen var vi kørt. Men hold da op for en hønemor. Ingen skulle holde ham og da vi kom hjem blev alt vasket - smidt til vask mm. Fandme om han skulle smittes med noget.

Er helt vild med det par der er taget til sverige - ved ikke om det bare er for tv'ets skyld - men hold da op et sammenhold de har, kærlighed og overskud..

Anmeld

12. august 2009

sarahb

Frederic's moar skriver:

Kender det alt for godt selv...  Har selv set  det blik i min mands øjne..

Under vores 3 indlæggelser er det mig der er indlagt med ham. Og der må jeg indrømme at manden måtte stå i baggrunden, pga arbejde... Men han kom da på besøg... Ved jeg pakked det ind at han egentlig skulle blive væk, kan selv...... Vi har det godt, så gå du bare i seng så du kan komme op på arbejde i morgen. Tag du bare med kammeraterne i pool istedet for at komme herud... osv. Ked af hvor led man egentlig bliver...

Når vi kom hjem ville jeg ikke have nogen på besøg - tænk nu hvis. Vi var den ene gang kommet hjem på orlov,så vi kunne komme til barnedåb. Og sagde til manden at det var på knægtens betingelser, hvis det begyndte igen var vi kørt. Men hold da op for en hønemor. Ingen skulle holde ham og da vi kom hjem blev alt vasket - smidt til vask mm. Fandme om han skulle smittes med noget.

Er helt vild med det par der er taget til sverige - ved ikke om det bare er for tv'ets skyld - men hold da op et sammenhold de har, kærlighed og overskud..

sikkert meget sødt,hvis man er til dem der smilerk konstant og bare er ALT for sukkersøde. puha jeg kan ikk snuppe dem.der bliver det hele lige lidt for idyllisk og kvalmende sødt til mig... og hun biver jo udstillet såååå dum... hmmm.ej det er ikk lige min smag..
*Og så det afsnit hvor hun sidder og ammer, hvor han vil være med til alt for han vil ikk føle sig overset... brrraaaaaddd.... Klister klister..

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

sarahb skriver:

sikkert meget sødt,hvis man er til dem der smilerk konstant og bare er ALT for sukkersøde. puha jeg kan ikk snuppe dem.der bliver det hele lige lidt for idyllisk og kvalmende sødt til mig... og hun biver jo udstillet såååå dum... hmmm.ej det er ikk lige min smag..
*Og så det afsnit hvor hun sidder og ammer, hvor han vil være med til alt for han vil ikk føle sig overset... brrraaaaaddd.... Klister klister..

Hva med den morgen han havde lagt gule post it s overalt med ting hun skulle huske at få gjort ,,

Han ringede og tjekkede op på om hun nu havde fået det gjort ..

Syntes sgu ikke det er et sundt forhold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.