hjælp hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2009

kiroo

kiroo skriver:

det er altså ikke så nemt at få hjælp fra kommunen mere, og der er slet ingen hjælp at hente når man er gift. At man tidligere i sit liv har stiftede gæld er kommunen ligeglad med, hvilket ville sige at de afdrag man evt. betaler, regner de ikke med ind i deres beregninger om man selv har råd til at betale indskud, det kan selv være svært for en enlig at få hjælp til indskud.
Men ikke før at lyde klog men hvorfor gifte sig hvis man ikke har råd til at være gift. Hvis du ikke har andre muligheder syntes jeg du skal åbne mund og sige hvad du mener. så må hun tag det som det er. men held og lykke.. har selv boede sammen med svigermor, hvilket var okay i starten, men blev hurtigt for meget..

det skal lige siges at kommunen tager det for selvforskyldt. og der står derefter i loven at de ikke har krav på at hjælpe.. har været det hele igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Anonym trådstarter

Christinahr skriver:

Kommunen kan ikke lade folk stå på gaden.

Jeg kan simpelthen ikke forstå i ingenting kan gøre. Har i fået nogen der ahr styr på tingene til at kigge det hele igennem. Ellers send gerne en pm med alt jeg skal jeg finde et smuthul

I skal væk fra svigerforældrene. Er det fordi i bor i en storby med dyr husleje eller? Har i medregnet boligsikring og lign? Man kan få hjælp af kommuene til indskud?

Hvordan vil du finde et smuthul?heh

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

kiroo skriver:

det er altså ikke så nemt at få hjælp fra kommunen mere, og der er slet ingen hjælp at hente når man er gift. At man tidligere i sit liv har stiftede gæld er kommunen ligeglad med, hvilket ville sige at de afdrag man evt. betaler, regner de ikke med ind i deres beregninger om man selv har råd til at betale indskud, det kan selv være svært for en enlig at få hjælp til indskud.
Men ikke før at lyde klog men hvorfor gifte sig hvis man ikke har råd til at være gift. Hvis du ikke har andre muligheder syntes jeg du skal åbne mund og sige hvad du mener. så må hun tag det som det er. men held og lykke.. har selv boede sammen med svigermor, hvilket var okay i starten, men blev hurtigt for meget..

Kommunen hjælper ikke så meget, vi kunne kun får 300 kr til om måneden til husleje, og der var vi ikke engang gift, så det spilder ingen rolle om man er gift eller ej.

Anmeld

11. august 2009

kiroo

Anonym skriver:

Kommunen hjælper ikke så meget, vi kunne kun får 300 kr til om måneden til husleje, og der var vi ikke engang gift, så det spilder ingen rolle om man er gift eller ej.

men to voksne mennesker der bo sammen bør også have råd til husleje.. jeg ved godt man ikke får hjælp, men så må i måske prøve at forklare der hvor der skyldes penge at i lige pt ikke har råd til at betale så meget om md. da i gar fået en lille pige, og siger de at de kan de ikke godkende, så sige at de slet ikke får noget. men kan ikke plukkehåret af en skalde, så hvis det ender i fogde retten, forklare i dem hvad i har råd til, og så må de bare sige ja til det, andet kan de ikke rigtig gøre, men skriv aldrig under på frivilligt forlig, det betyder stort set bare at de må komme og tage dine ting, hvis du ikke betaler..

Anmeld

11. august 2009

Christinahr

Anonym skriver:

Hvordan vil du finde et smuthul?heh

Jamen jeg kan bare slet ikke forstå det ikke kan lade sig gøre. Hvad er jeres fælles indkomst efter skat? Hvad er jeres faste udgifter og hvad er ejres faste udgifter? Hvilken by bor i i?

Vi er også blevet afvist i mange banker. I disse tider tager de ikke hvem som helst ind og det er selvom vi har et rådighedsbeløb på 8000 kr hver måned når alt er betalt.

Anmeld

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså jeg synes godtnok også det lyder helt latterligt at I skal tyvinges som to voksne mennesker med en baby til at bo under tag med et andet par OG svigerforældrene   Der MÅ simpelthen findes en eller anden løsning!!! Undskyld jeg siger det, men det andet er da for usselt!! Og når der ovenikøbet er rigtig dårlig stemning der hvor I bor - det kan ikke være sundt for nogen. Jeg ville da mene kommunen SKAL kunne hjælpe jer - alt er da bedre end det der!

Al mulig held og lykke til jer!!!

Anmeld

11. august 2009

mariamiss6

TbCp skriver:

Ja det kan jeg godt forstå. Det er altid rarest at bo for sig selv når man er en familie.
Men synes dog stadig det er en stor ting at de lader jer og de andre bo hos dem, selvom i betaler husleje osv.

Jeg håber i finder en løsning for det er jo slet ikke holdbart i længden

Jeg tror at det ano mener, er at brorens kone ikke laver noget som helst derhjemme. det er vidst ikke svigerforældrene hun brokker sig over, men altså svogerens kone, som er doven og aber efter alting, og taler grimt til ano...

Anmeld

12. august 2009

TbCp

mariamiss6 skriver:

Jeg tror at det ano mener, er at brorens kone ikke laver noget som helst derhjemme. det er vidst ikke svigerforældrene hun brokker sig over, men altså svogerens kone, som er doven og aber efter alting, og taler grimt til ano...

Ja kunne godt se det var dem hun mente.

Min kommentar var mere til hendes aflsuttende sætning om at " de vil gøre alt for dem, men når det gælder os så er de kolde i røven over alt"

Jeg kan sagtens se at det er en skidt situation at stå i og ved slet ikke hvad jeg selv ville gøre i en lignende situation.

Anmeld

12. august 2009

kiroo

Rosa skriver:

Altså jeg synes godtnok også det lyder helt latterligt at I skal tyvinges som to voksne mennesker med en baby til at bo under tag med et andet par OG svigerforældrene   Der MÅ simpelthen findes en eller anden løsning!!! Undskyld jeg siger det, men det andet er da for usselt!! Og når der ovenikøbet er rigtig dårlig stemning der hvor I bor - det kan ikke være sundt for nogen. Jeg ville da mene kommunen SKAL kunne hjælpe jer - alt er da bedre end det der!

Al mulig held og lykke til jer!!!

kommunerne hjælper altså ikke bare mere, især ikke når det er selvforskyldt. hvilket dette ville gå ind under. sæt lånen på pause og få råd til indskuddet..

Anmeld

12. august 2009

pernille_p87

Jeg ved godt det er socialt bedrageri, men hvis der ikke er andre muligheder, og kommunen ikk vil hjælpe med noget som helst, ja så ser jeg bare ingen anden løsning. Det er jo ikk alle der har råd til at blive gift...

Og forstår udemærket hvis du ikk kan. Jeg ville have det på samme måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.