hjælp hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
57 svar
0 synes godt om
11. august 2009

Anonym trådstarter

Jamen jeg står i den situation hvor jeg bor sammen med min svigerfamilie, dvs, svigermor, svigerfar,svigerbror og hans kone og barn. Grunden til det er at vi har ikke råd til at bo selv.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan bare SLET ikke med min mands brors kone, for det første hun efteraber alt efter os, f.eks. hun har købt alt det samme tøj til sin lille datter ligesim vi har købt til vores, alle de ting der skal gøres i huset så skal jeg ordne det. (Da svigerforældrene ikke har det så godt) så står det altid mellem mig og hende, det er ikke fair at jeg skal altid gøre alt. Jeg har da også en lille spædbarn jeg skal passe ligesom hende.
Men de fatter det bare ikke. De klager hele tiden at de er trætte for de sover ikke om natten, men de er sku selv uden om det, de har lært pigebarnet at sove om dagen så hun er helt frisk om natten.

Det andet er mine svigerforældre gøre så meget forskel på min datter og deres, man er ikke i tvivl hvem der er deres ynglig (Staves?) pige, de vil gøre alt for dem, men når det gælder os så er de kolde i røven over alt. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

LineD

Flytte?

Det er da ærgeligt det er sådan, kan man ikke få noget hjælp fra kommunen så i kan flytte for jer selv?

Anmeld

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Undskyld men hvordan kan det være at I ikke råd til at bo selv? Selv  studerende og kontanthjælpsmodtagere har da råd til en 2' er hvilket lyder som en bedre løsning end at I render og går hinanden i bedene 

Jeg ville aldrig kunne leve med at bo sammen med nogen der i den grad gik mig på nerverne... Det lyder som om I to virkelig bare ikke skal bo sammen, og egentlig synes jeg det er lidt (MEGET) synd at din kæreste og hans familie skal bo under samme tag med to mennesker som bare slet ikke kan med hinanden (OG deres TO spædbørn!!! ) og når de oven i købet er syge som du skriver?... Desuden lyder det mest som om det er dig der ikke kan med hende - hun efteraber dig (og ser måske lidt op til dig? ) - hvor stor aldersforskel er der på jer?

Anmeld

11. august 2009

Isabels-mor

har du prøvede a snakkede med din mand om det?  Kan være det hjælper at snakke med ham om det, for er vigtigt a du har ham i ryggen hvis der skal ske ændringer..

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

LineD skriver:

Flytte?

Det er da ærgeligt det er sådan, kan man ikke få noget hjælp fra kommunen så i kan flytte for jer selv?

Det vil vi meget gerne, men det har vi bare ikke muligheden til desværre. Og vi kan ikke får hjælp fra kommunen da vi er gift.

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Mandal skriver:

har du prøvede a snakkede med din mand om det?  Kan være det hjælper at snakke med ham om det, for er vigtigt a du har ham i ryggen hvis der skal ske ændringer..

Jeg har snakket med ham om det, og han har det på samme måde som jeg har, og det har mine svigerforældre også, så det er lidt svært at får det sagt uden at såre hende eller hendes mand.

Anmeld

11. august 2009

Isabels-mor

det gælder bar om at få det sagt.. hører om hun ikke kan hjælpe mere rundt omkring derhjemme da du ikk sys det kun skal være dig da i alle sammen bor der..
lige et spørgsmål, hvordan kan det være i alle sammen bo samme?

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Undskyld men hvordan kan det være at I ikke råd til at bo selv? Selv  studerende og kontanthjælpsmodtagere har da råd til en 2' er hvilket lyder som en bedre løsning end at I render og går hinanden i bedene 

Jeg ville aldrig kunne leve med at bo sammen med nogen der i den grad gik mig på nerverne... Det lyder som om I to virkelig bare ikke skal bo sammen, og egentlig synes jeg det er lidt (MEGET) synd at din kæreste og hans familie skal bo under samme tag med to mennesker som bare slet ikke kan med hinanden (OG deres TO spædbørn!!! ) og når de oven i købet er syge som du skriver?... Desuden lyder det mest som om det er dig der ikke kan med hende - hun efteraber dig (og ser måske lidt op til dig? ) - hvor stor aldersforskel er der på jer?

Jamen før jeg flyttede ind med min kæreste (nu mand) har han taget så mange lån, det vidste jeg ikke gør jeg flyttede ind. Når alle regninger er betalt har vi kun 2000 kr til os selv. Så økonomien er meget stramt.

Og nej det er ikke kun mig der ikke kan sammen med hende, min mand kan virkelig ikke fordrage hende, om mine svigerforældre er heller ikke så vilde med hende, da hun er mærkelig af sin natur, og tro mig det er altså ikke sjovt når nogen efteraber en, vi har alt det samme fra sko til undertøj så jeg kan ikke se det sjove i det eller at det er min skyld at vi ikke kan sammen. Hun har sagt mange gange nogle grimme ting til mig.

Hun er 1 år ældre end mig...

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Mandal skriver:

det gælder bar om at få det sagt.. hører om hun ikke kan hjælpe mere rundt omkring derhjemme da du ikk sys det kun skal være dig da i alle sammen bor der..
lige et spørgsmål, hvordan kan det være i alle sammen bo samme?

Jamen mig og min mand ville så gerne flytte sammen, men da jeg gik i skole så var det lidt nemmere at bo hans forældre end at have sit eget, det lyd som meget god ide til den tid, men ikke mere. Hans brors kone flyttede også ind efter 6 måneder.

Vi vil så gerne flytte selv, men vi har desværre ikke råd.
Jeg har prøvet alt, at sige det pænt til hende men hun er ligeglad.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre mere, føler at jeg mister mig selv for det påvirker mig så meget, og jeg har en lille pige at tager mig af, men nogen gange er jeg for trist til at gøre det

Anmeld

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jamen før jeg flyttede ind med min kæreste (nu mand) har han taget så mange lån, det vidste jeg ikke gør jeg flyttede ind. Når alle regninger er betalt har vi kun 2000 kr til os selv. Så økonomien er meget stramt.

Og nej det er ikke kun mig der ikke kan sammen med hende, min mand kan virkelig ikke fordrage hende, om mine svigerforældre er heller ikke så vilde med hende, da hun er mærkelig af sin natur, og tro mig det er altså ikke sjovt når nogen efteraber en, vi har alt det samme fra sko til undertøj så jeg kan ikke se det sjove i det eller at det er min skyld at vi ikke kan sammen. Hun har sagt mange gange nogle grimme ting til mig.

Hun er 1 år ældre end mig...

OK. Det er en rigtig træls situation med både din mand og din svigerinde der. Kunnne I evt. sætte jer ned og snakke om nogle af de ting der går dig på? Det er I næsten nødt til...

Og hvad med svigerforældrene - kunne din mand evt sige til dem at han og du føler jeres datter bliver nedprioriteret i forhold til deres datter? 

Og så måske lave en helt klar arbejdsdeling så ingen har det letttere end andre?

Ihvertfald synes jeg det lyder helt helt uholdbart at I bor to nybagte forælderpar hos de syge svigerforældre   Som nybagt forælder har man da brug for at have sit eget og passe sig selv! Hvornår har I udsigt til at få jeres eget? Og har du måske råd til at få en toværelses på dine barselspenge? Så kunne I jo bo der og så kunne farmand komme på visit - det er jo tilsyneladende hans skyld at du skal bo i den uheldige situation endda med et lille barn

Rosa - som håber du finder en god løsning for dig og din familie og svigerfamilie snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.