hjælp hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2009

Betina88

Den er svær ..

Hvorfor flytter I ikk' hjem til dine forældre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
hvad med om du taler med dine svigerforældre og forklarer dem hvordan du har det med at din svigerinde ikke laver noget!? hvis du siger de selv ser lidt skævt til hende, vil de sikkert forstå dig.. og så lav dit/mit/vores så der ikke er nogen tvivl om hvem der står for hvad! Når I bor så mange under samme tag, så er det klart der opstår gnidninger! kan godt forstå dine hører til den slemme af slagsen, og det er bestemt ikke sjovt.. men du må sige fra, hvis ikke for din egen, så for din datters skyld! og ellers så lad være med at gøre tingene..til sidst går det vel op for de andre at du er stoppet med det, og så må de selv svinge kosten
pøj pøj med det hele!
knus Caroline

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

OK. Det er en rigtig træls situation med både din mand og din svigerinde der. Kunnne I evt. sætte jer ned og snakke om nogle af de ting der går dig på? Det er I næsten nødt til...

Og hvad med svigerforældrene - kunne din mand evt sige til dem at han og du føler jeres datter bliver nedprioriteret i forhold til deres datter? 

Og så måske lave en helt klar arbejdsdeling så ingen har det letttere end andre?

Ihvertfald synes jeg det lyder helt helt uholdbart at I bor to nybagte forælderpar hos de syge svigerforældre   Som nybagt forælder har man da brug for at have sit eget og passe sig selv! Hvornår har I udsigt til at få jeres eget? Og har du måske råd til at få en toværelses på dine barselspenge? Så kunne I jo bo der og så kunne farmand komme på visit - det er jo tilsyneladende hans skyld at du skal bo i den uheldige situation endda med et lille barn

Rosa - som håber du finder en god løsning for dig og din familie og svigerfamilie snart

Tro mig det har vi prøvet og det eneste vi får ud af det er skænderi, hans bror og hans kone tænker hverken på svigerforældrene eller os, de tænker kun på dem selv og hvordan de skal have det bedst, de er meget egoistiske.

Min mand har prøvet at snakke med dem om det, men de syntes ikke at de gøre forskel ang børnene. ( og det er ikke kun mig der syntes det det gøre min mand også)

Jeg ville virkelig ønske at vi kunne bo selv så vi kunne nyde vores lille prinsesse og hinanden, det her ting er gået meget ud over vores forhold. Jeg vil ikke bo selv med hende for jeg vil ikke undvære min mand.

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Betina88 skriver:

Den er svær ..

Hvorfor flytter I ikk' hjem til dine forældre ?

De bor lidt længere væk fra os, og vi har vores venner her og alt, min mands arbejde så det kan vi ikke rigtigt desværre. Selvom jeg ville ønske det...

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

hvad med om du taler med dine svigerforældre og forklarer dem hvordan du har det med at din svigerinde ikke laver noget!? hvis du siger de selv ser lidt skævt til hende, vil de sikkert forstå dig.. og så lav dit/mit/vores så der ikke er nogen tvivl om hvem der står for hvad! Når I bor så mange under samme tag, så er det klart der opstår gnidninger! kan godt forstå dine hører til den slemme af slagsen, og det er bestemt ikke sjovt.. men du må sige fra, hvis ikke for din egen, så for din datters skyld! og ellers så lad være med at gøre tingene..til sidst går det vel op for de andre at du er stoppet med det, og så må de selv svinge kosten
pøj pøj med det hele!
knus Caroline

Jeg har snakket med mine svigerforældre om det og de kan godt forstår at jeg har det på den måde, men problemet er at de ikke gøre noget ved det, de kan selv se tingene men de er ligesom bange for at sige deres mening til dem.

Jeg ved godt at skal sige fra for min datters skyld, for det her skal ikke går ud over hende.

tror at jeg prøver at ikke noget i huset, så må de får deres dovne numse i sving.

Anmeld

11. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jeg har snakket med mine svigerforældre om det og de kan godt forstår at jeg har det på den måde, men problemet er at de ikke gøre noget ved det, de kan selv se tingene men de er ligesom bange for at sige deres mening til dem.

Jeg ved godt at skal sige fra for min datters skyld, for det her skal ikke går ud over hende.

tror at jeg prøver at ikke noget i huset, så må de får deres dovne numse i sving.

hæhæ..lyder godt!
Nogen gange er det virkelig det der skal til... at de pludselig indser hvor meget du gør for dem derhjemme, så de selv begynder at hjælpe til
håber det hele løser sig!
Du er mere end velkommen til at skrive privat hvis du har brug for at komme af med nogle "agressioner"
knus Caroline

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

hæhæ..lyder godt!
Nogen gange er det virkelig det der skal til... at de pludselig indser hvor meget du gør for dem derhjemme, så de selv begynder at hjælpe til
håber det hele løser sig!
Du er mere end velkommen til at skrive privat hvis du har brug for at komme af med nogle "agressioner"
knus Caroline

mange tak for det hele

Anmeld

11. august 2009

TbCp

Anonym skriver:

Jamen jeg står i den situation hvor jeg bor sammen med min svigerfamilie, dvs, svigermor, svigerfar,svigerbror og hans kone og barn. Grunden til det er at vi har ikke råd til at bo selv.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan bare SLET ikke med min mands brors kone, for det første hun efteraber alt efter os, f.eks. hun har købt alt det samme tøj til sin lille datter ligesim vi har købt til vores, alle de ting der skal gøres i huset så skal jeg ordne det. (Da svigerforældrene ikke har det så godt) så står det altid mellem mig og hende, det er ikke fair at jeg skal altid gøre alt. Jeg har da også en lille spædbarn jeg skal passe ligesom hende.
Men de fatter det bare ikke. De klager hele tiden at de er trætte for de sover ikke om natten, men de er sku selv uden om det, de har lært pigebarnet at sove om dagen så hun er helt frisk om natten.

Det andet er mine svigerforældre gøre så meget forskel på min datter og deres, man er ikke i tvivl hvem der er deres ynglig (Staves?) pige, de vil gøre alt for dem, men når det gælder os så er de kolde i røven over alt. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere.

Det er rigtig ærgeligt det skal være sådan og at du føler dine svigerforældre bedre kan lide det andet par.
Men jeg må indrømme at jeg synes det er lidt fræk at sige at de ingenting gør for jer..... i bor da hos dem gør i ikke?
Det synes jeg da er en ret stor ting!

Et eller andet hjælp må i kunne få selvom i er gift, så i har mulighed for at bo selv.
Ellers måske flytte til et sted i landet hvor det er billigere at bo, ved dog ikke hvor i bor nu.

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Det er rigtig ærgeligt det skal være sådan og at du føler dine svigerforældre bedre kan lide det andet par.
Men jeg må indrømme at jeg synes det er lidt fræk at sige at de ingenting gør for jer..... i bor da hos dem gør i ikke?
Det synes jeg da er en ret stor ting!

Et eller andet hjælp må i kunne få selvom i er gift, så i har mulighed for at bo selv.
Ellers måske flytte til et sted i landet hvor det er billigere at bo, ved dog ikke hvor i bor nu.

Jamen vi bor ikke gratis hos dem så kan jeg ikke se hvorfor de ikke skal gøre noget, vi betaler halvdelen af husleje, mad osv.
hvis vi havde mulighed til at bo selv så ville vi sku også gøre det...

Anmeld

11. august 2009

Balderson

Forstår godt at du kan blive irriteret over at din svigerinde sådan efteraber dig, men kan du ikke vende den rundt og så bare prøve at grine af det istedetfor.. For det må jo være fordi din svigerinde er usikker på sig selv, siden hun køber alt ligesom dig..

Tilgengæld synes jeg godt nok det er flot af dine svigerforældre, at sige ja til at have så mange mennesker boende.. Så det er helt klart fair at I gøre de pligter der nu er i jeres fælles hjem, men selvfølgelig skal alle hjælpe til..

Måske det var en mulighed at samle din mands gæld et sted, eks. hos banken, hvis de vil låne jer til det.. Så skal I jo kun betale et sted og kan måske på den måde se en ende på betalingen og på den måde få råd til at finde jeres eget sted..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.