hjælp hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2009

Balderson

Anonym skriver:

Jamen vi bor ikke gratis hos dem så kan jeg ikke se hvorfor de ikke skal gøre noget, vi betaler halvdelen af husleje, mad osv.
hvis vi havde mulighed til at bo selv så ville vi sku også gøre det...

Bare fordi I betaler halvdelen af huslejen, mad osv. så er det stadigvæk stort af dine svigerforældre at lade jer bor hos dem...

De kunne lige så godt havde sagt Nej, og så havde i jo ingen sted at bo...

Så det mindste I kan gøre det er da at hjælpe og ordne ting i hjemmet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

TbCp

Anonym skriver:

Jamen vi bor ikke gratis hos dem så kan jeg ikke se hvorfor de ikke skal gøre noget, vi betaler halvdelen af husleje, mad osv.
hvis vi havde mulighed til at bo selv så ville vi sku også gøre det...

Ja det kan jeg godt forstå. Det er altid rarest at bo for sig selv når man er en familie.
Men synes dog stadig det er en stor ting at de lader jer og de andre bo hos dem, selvom i betaler husleje osv.

Jeg håber i finder en løsning for det er jo slet ikke holdbart i længden

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Balderson skriver:

Forstår godt at du kan blive irriteret over at din svigerinde sådan efteraber dig, men kan du ikke vende den rundt og så bare prøve at grine af det istedetfor.. For det må jo være fordi din svigerinde er usikker på sig selv, siden hun køber alt ligesom dig..

Tilgengæld synes jeg godt nok det er flot af dine svigerforældre, at sige ja til at have så mange mennesker boende.. Så det er helt klart fair at I gøre de pligter der nu er i jeres fælles hjem, men selvfølgelig skal alle hjælpe til..

Måske det var en mulighed at samle din mands gæld et sted, eks. hos banken, hvis de vil låne jer til det.. Så skal I jo kun betale et sted og kan måske på den måde se en ende på betalingen og på den måde få råd til at finde jeres eget sted..

Jeg er også begyndt at grine af det, men nogen gange kan jeg ikke, Ja det er mega sødt af mine svigerforældre at vi må bo hos dem, jeg ved ihertfald at jeg gøre mine pligt og mere end det.

Vi har prøvet at få hans gæld samlet uden held desværre.

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Balderson skriver:

Bare fordi I betaler halvdelen af huslejen, mad osv. så er det stadigvæk stort af dine svigerforældre at lade jer bor hos dem...

De kunne lige så godt havde sagt Nej, og så havde i jo ingen sted at bo...

Så det mindste I kan gøre det er da at hjælpe og ordne ting i hjemmet...

Jamen det er deres ide at vi ku bo hos dem.

SOM JEG HAR SAGT AT JEG ALT SELV, VASKER OP, GØRE RENT OSV HUN LØFTER IKKE EN FINGER.

Anmeld

11. august 2009

pernille_p87

Jeg ved jeg kommer med et træls forslag, men husk jeg gør det for jeres skyld.

Bliv skilt så du kan få hjælp fra kommunen. Det er selvfølgelig ikk særlig fedt når man endelig er blevet gidt, men det lyder som om du er klar til at gøre hvad som helst. Det er mit bedste bud på en måde i kan flytte på.

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

pernille_p87 skriver:

Bliv skilt så du kan få hjælp fra kommunen. Det er selvfølgelig ikk særlig fedt når man endelig er blevet gidt, men det lyder som om du er klar til at gøre hvad som helst. Det er mit bedste bud på en måde i kan flytte på.

Jamen hvor meget vil jeg får ekstra?

Jeg tror ikke at jeg kan blive skilt, det vil knuse mit hjerte selvom det er kun papir,

Anmeld

11. august 2009

Rasmine

pernille_p87 skriver:

Det er jo socialt bedrageri, og hermed det ringeste forslag på en løsning jeg nogensinde har hørt!

Anmeld

11. august 2009

Christinahr

Kommunen kan ikke lade folk stå på gaden.

Jeg kan simpelthen ikke forstå i ingenting kan gøre. Har i fået nogen der ahr styr på tingene til at kigge det hele igennem. Ellers send gerne en pm med alt jeg skal jeg finde et smuthul

I skal væk fra svigerforældrene. Er det fordi i bor i en storby med dyr husleje eller? Har i medregnet boligsikring og lign? Man kan få hjælp af kommuene til indskud?

Anmeld

11. august 2009

kiroo

det er altså ikke så nemt at få hjælp fra kommunen mere, og der er slet ingen hjælp at hente når man er gift. At man tidligere i sit liv har stiftede gæld er kommunen ligeglad med, hvilket ville sige at de afdrag man evt. betaler, regner de ikke med ind i deres beregninger om man selv har råd til at betale indskud, det kan selv være svært for en enlig at få hjælp til indskud.
Men ikke før at lyde klog men hvorfor gifte sig hvis man ikke har råd til at være gift. Hvis du ikke har andre muligheder syntes jeg du skal åbne mund og sige hvad du mener. så må hun tag det som det er. men held og lykke.. har selv boede sammen med svigermor, hvilket var okay i starten, men blev hurtigt for meget..

Anmeld

11. august 2009

Anonym trådstarter

Christinahr skriver:

Kommunen kan ikke lade folk stå på gaden.

Jeg kan simpelthen ikke forstå i ingenting kan gøre. Har i fået nogen der ahr styr på tingene til at kigge det hele igennem. Ellers send gerne en pm med alt jeg skal jeg finde et smuthul

I skal væk fra svigerforældrene. Er det fordi i bor i en storby med dyr husleje eller? Har i medregnet boligsikring og lign? Man kan få hjælp af kommuene til indskud?

Vi har virkelig prøvet alt, alle banker der findes men alle giver afslag. Jeg kan ikke forstår hvorfor vi får afslag hele tiden.
Vores bank gider heller ikke låne os penge, det ser umulig ud det hele.

Vi bor ikke i så stor by, men alle husleje er bare så dyre, vi har prøvet at spørger kommunen hvor meget vi kunne får hjælp af dem. det var omkring 300 kr. Aner ikke hvad vi skal gøre for vi vil så gerne flytte og har det godt igen,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.