hjælp hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2009

Anonym trådstarter

Christinahr skriver:

Det er jo heller ikke løsningen at låne flere penge. Men den kan lade sig gøre.... der er ingen der får lov at bo på gaden med mindre man selv vælger det

Vi vil jo heller ikke låne flere penge, men låne de penge hvor meget vi skylder og samle det hele på et sted, i stedet at betale hundred steder---

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Anonym trådstarter

Senia skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så undskyld hvis jeg blot gentager nogle af de andre.
Men umiddelbart vil jeg foreslå at i tager på kommunen og snakker med jeres sagsbehandler. Han/hun vil kunne tilbyde jer indskud på en lejlighed.
Nu ved jeg jo ikke hvor stor jeres indtægt er om måneden og om i begge arbejder. Men du skriver på et tidspunkt at i også betaler til huset? Er det svigerforældrene i betaler til for at bo der?
For i det tilfælde burde i kunne betale de penge til en lille lejlighed. En boligstøtte vil ligeledes være jer en stor hjælp (som også andre har skrevet) Den har jeg oplevet kunne betale op til halvdelen af ens husleje.
Kommunen tror jeg ligeledes vil se på situationen fra en anden vinkel. Hvordan jeres situation påvirker jer og ikke mindst jeres datter.
Hvilket jo spiller en stor rolle.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Ja det er til svigerforældrene vi betaler til. Mig og mn mand har besluttet at vi tager til kommunen en af dagene og spørger om hjælp igen-

Anmeld

12. august 2009

Trolde_mor

Ja det er til svigerforældrene vi betaler til. Mig og mn mand har besluttet at vi tager til kommunen en af dagene og spørger om hjælp igen-

Det lyder som en super idé. I kan jo evt. sige at svigerforældrene snart er nødsaget til at sætte jer på gaden, så skal de hjælpe jer, det står i lovgivningen. Og så er det de finder en bolig til jer, eller hjælper jer med et indskud. Hvor meget har i mulighed for at betale i husleje i måneden?

Og ja, så kan i jo også kører på at det ikke er godt for den lille at bo der, og tage hende med...
Ved det hele måske lyder lidt overdrevet, men det skal mange gange til når man har med det offentlige at gøre - desværre...

Men som det er nu,ødelægger det jer jo. Og i fortjener jo helt klart at have jeres eget...

Anmeld

13. august 2009

Anonym trådstarter

Senia skriver:

Det lyder som en super idé. I kan jo evt. sige at svigerforældrene snart er nødsaget til at sætte jer på gaden, så skal de hjælpe jer, det står i lovgivningen. Og så er det de finder en bolig til jer, eller hjælper jer med et indskud. Hvor meget har i mulighed for at betale i husleje i måneden?

Og ja, så kan i jo også kører på at det ikke er godt for den lille at bo der, og tage hende med...
Ved det hele måske lyder lidt overdrevet, men det skal mange gange til når man har med det offentlige at gøre - desværre...

Men som det er nu,ødelægger det jer jo. Og i fortjener jo helt klart at have jeres eget...

Vi har råd til at betale ca 3000-4000 kr om måneden, jeg tror ikke at der findes så billige lejligheder her hvor vi bor, men det skal vi nok undersøge og snakke med kommunen om alt,

Mange tak for dit råd

Anmeld

13. august 2009

Trolde_mor

Anonym skriver:

Vi har råd til at betale ca 3000-4000 kr om måneden, jeg tror ikke at der findes så billige lejligheder her hvor vi bor, men det skal vi nok undersøge og snakke med kommunen om alt,

Mange tak for dit råd

Det kan sagtens lade sig gøre, jeg bor alene og får 500,- i boligstøtte og har ikke engang børn. Så tror nemt i ville kunne få 1000,- Og så skulle det ikke være noget problem for jer overhovedet

Og selv tak - vil altid gerne hjælpe

Anmeld

13. august 2009

pernille_p87

Det er altså ikk alle der kan få boligstøtte selvom de ikk tjener særlig meget.

Min kæreste og jeg er begge under udd. og vi har et barn. Vi kunne ikk få det.

Så man skal ikke regne med det, og slet ikk hvis der er tale om fuld løn hos bare en af parterne.

Anmeld

13. august 2009

Trolde_mor

pernille_p87 skriver:

Det er altså ikk alle der kan få boligstøtte selvom de ikk tjener særlig meget.

Min kæreste og jeg er begge under udd. og vi har et barn. Vi kunne ikk få det.

Så man skal ikke regne med det, og slet ikk hvis der er tale om fuld løn hos bare en af parterne.

Kommer jo også an på mange ting. Hvor stor lejligheden er (kvm. og antal værelser.), årlig indkomst, børn, om man er gift, opvamning, el, vedligeholdelse osv.

Så der er mange ting der spiller ind...

Anmeld

13. august 2009

Christinahr

Anonym skriver:

Mange tak for dit råd

i odense kan man sagtens få en lejl til tre- fire tusinde. Max boligsikring er 3000 kr. Du kan på din kommunes hjemmeside regne ud hvor meget i vil få

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.