Opdragelse ang. aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2014

Mortil223

lineog4 skriver:

Der er jeg nok bare det hvor jeg tror man skal lære at lytte til sin krop nu hvor vi er så heldige at der er mad nok og står i det luksusproblem at lytter vi ikke kan det blandt andet føre til overvægt. Og jeg kan nu sagtens føle sult en time efter aftensmaden hvis det mad jeg har spist giver en hurtig mæthedsfølelse. Tænk bare på macD jeg er sulten en time efter
Mine børn nægtes aldrig mad, kan jo have perioder hvor de vokser helt vildt og den lille mave ikke kan rumme alt det mad de har behov for.
Og jeg ville selv miste appetitten både af tvang og ved at få en gammel tallerken serveret

Nu kan min sunde hjemmelavet mad ikke samlingnes med tomme kalorier fra mcd. 

Ingen går sulten i seng her, hvor får du dog den ide fra? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2014

TNBC

Mortil223 skriver:

Lad vær at putte ord i min mund, jeg har aldrig sagt nogen som helst går sulten i seng, men man får hvad der bliver serveret også senere på aftnen hvis man ikke spiser sin aftensmad. 

Nix ingen hygge er ødelagt her, vi laver mad planer og handler ind for en uge af gangen, så der kan sagtens ske at maden sen aften ikke lige er det jeg har allermest lyst til, men sådan er det, vi har ro omkring bordet for alle ved hvad der forventes, man smager  maden og bliver til alle er færdige, og det er det men jo for nogen er 2 regler sikkert voldsom meget 

Men hvad så hvis de heller ikke vil spise det senere?? Og de jo ikke må få andet.. Skal kan de da ende med at gå sultne i seng.

Gælder det også for deres venner? At de skal smage og spise op, eller det kun dine børn`?

Anmeld

11. maj 2014

lineog4

Mortil223 skriver:

Nu kan min sunde hjemmelavet mad ikke samlingnes med tomme kalorier fra mcd. 

Ingen går sulten i seng her, hvor får du dog den ide fra? 

Ikke dig - bare eksempel på man kan være sulten efter et måltid af mange årsager

Anmeld

11. maj 2014

Mortil223

Yurie skriver:

Men hvad så hvis de heller ikke vil spise det senere?? Og de jo ikke må få andet.. Skal kan de da ende med at gå sultne i seng.

Gælder det også for deres venner? At de skal smage og spise op, eller det kun dine børn`?

Ja så er det bare ærgerligt, de kan smage  maden og kan de ikke lide det, for de selv sagt noget andet. 

Igen lad vær at ligge ord i min mund, det var da utroligt! Jeg har sagt man skal smage jeg har på intet tidspunkt talt om man skal spise op! Smage på maden inden du siger nej. 

Nu er min søn slet ikke gammel nok til at have overnattende gæster, men ja de skal også smage inden de siger nej. 

Anmeld

11. maj 2014

Karina84

For mig betyder det ogsaa meget hvordan man præsentere det, og hvordan stemningen omkring det her "du SKAL smage". For vi opfordre da ogsaa vores unger til at smage paa maden, men vi gør det paa en motiverende positiv maade. Og vi forlanger bestemt ikke at de bliver siddende i flere timer, baade hvis ved de kan li det og hvis det er noget nyt de skal smage...

Anmeld

11. maj 2014

TNBC

Mortil223 skriver:

Ja så er det bare ærgerligt, de kan smage  maden og kan de ikke lide det, for de selv sagt noget andet. 

Igen lad vær at ligge ord i min mund, det var da utroligt! Jeg har sagt man skal smage jeg har på intet tidspunkt talt om man skal spise op! Smage på maden inden du siger nej. 

Nu er min søn slet ikke gammel nok til at have overnattende gæster, men ja de skal også smage inden de siger nej. 

Så hvis de smager og siger nej, må de gerne få noget andet, men hvis de ikke smager, må de ikke få noget andet? Hmmm.. Så som i ts indlæg, din søn har smagt det før og spist det før, men i aften spiser han det ikke, skal han alligevel smage på det? For han måtte ikke få andet.

Men før de får andres børn til at smage på mad, de ikke har lyst til, så tjek lige med forældrene, det er ikke sikkert at de er enig med at børn skal smage før de siger nej tak.

Anmeld

11. maj 2014

Mortil223

Yurie skriver:

Så hvis de smager og siger nej, må de gerne få noget andet, men hvis de ikke smager, må de ikke få noget andet? Hmmm.. Så som i ts indlæg, din søn har smagt det før og spist det før, men i aften spiser han det ikke, skal han alligevel smage på det? For han måtte ikke få andet.

Men før de får andres børn til at smage på mad, de ikke har lyst til, så tjek lige med forældrene, det er ikke sikkert at de er enig med at børn skal smage før de siger nej tak.

Ja det må de, men man smager først, også i ts tilfælde, medmindre jeg ved de ikke kan lide det. 

Du behøver ikke give mig gode råd, mit hjem mine regler, medmindre der er en specifik grund til børnene ikke skal smage maden. 

Anmeld

11. maj 2014

TNBC

Mortil223 skriver:

Ja det må de, men man smager først, også i ts tilfælde, medmindre jeg ved de ikke kan lide det. 

Du behøver ikke give mig gode råd, mit hjem mine regler, medmindre der er en specifik grund til børnene ikke skal smage maden. 

Så forklar mig en ting til..

Hvorfor SKAL de smage, når du ved de kan li det? Det er vel bare spild af tid, hvis de godt kan li det, men bare ikke vil spise det den aften.
For om de smager eller ej, de spiser det jo ikke. Så hvad er grunden til at sidde i timer eller tvinge dem til at smage, når det er til ingen verdens nytte.

Anmeld

11. maj 2014

Mortil223

Yurie skriver:

Så forklar mig en ting til..

Hvorfor SKAL de smage, når du ved de kan li det? Det er vel bare spild af tid, hvis de godt kan li det, men bare ikke vil spise det den aften.
For om de smager eller ej, de spiser det jo ikke. Så hvad er grunden til at sidde i timer eller tvinge dem til at smage, når det er til ingen verdens nytte.

Fordi jeg ved de kan lide det, og derfor er der ingen som helst god grund til at sige nej  

Anmeld

11. maj 2014

TNBC

Mortil223 skriver:

Fordi jeg ved de kan lide det, og derfor er der ingen som helst god grund til at sige nej  

Men hvis du ved at de kan li det, hvorfor skal de så kun smage det og ikke spise det?
Jeg kan ikke se grunden til at de skal smage noget, de kan li, men de skal ikke spise det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.