Ølgaard skriver:
Er ked af at sige det men det er fremtiden 
Der er rigtig mange der skriver det er en dårlig ide børn lære det...
Vi har en datter på 2½ år og hun bruger også vores Ipad, og er rigtig dygtig til det... Hun bruger den ikke så tit men engang imellem tager hun den og spiller...
Vi må indse det er fremtiden, forældre bliver i dag nærmest tvunget til at købe en til deres skolebørn...
Min mand er lettere ordblind, så jeg har intet imod vores pige bruger den for jo bedre hun kan bruge den jo bedre er hendes ordforråd og det kan jeg tydeligt høre allerede nu 
Vi har den aldrig med udenbys, der har vi i stedet pakket en taske med legetøj... og så må hun lære at dele med andre....
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, så jeg beklager hvis jeg gentager.
For mig handler det ikke så meget om at børn og unge ikke må bruge teknologi. I det tilfælde TS snakker om handler det for mig om manerer. Ja, selvfølgelig er der gode ting ved at bruge mobil og tablet, men man bør også være i stand til at sige "Okay, nu er vi samlet som familie til den her familiefest, og vi ses ikke hver dag. Så nu pakker vi lige mobilen og tabletten væk lidt og taler sammen ansigt til ansigt!"
Det er vel lidt meningen med at samles til familiefødselsdage. Jeg oplevede det samme til påskefrokost forleden. Jeg kom ind i stuen med James på armen, og der sad 4 unge på rad og række med snuden nede i skærmene uden at tale med hinanden, imens den øvrige familie sad ude i solen og hyggede og snakkede sammen.
Der mener jeg helt klart man har et ansvar som forældre for at sige til sine børn, at de altså må tage at pakke det der væk når man er samlet om sådan en begivenhed, det kan de sidde med når de kommer hjem, eller hvis der har været gang i den længe og de lige har brug for 10 minutter. men ikke SÅ meget! Jeg synes det er sindssygt uhøfligt. Når det sker, når vi fx fejrer mine børn, synes jeg det meget klart udstråler, at selskabet keder en, at man egentlig ikke gider være der, så derfor kan man lige så godt underholde sig med noget andet end det familiære samvær.
Jeg hader det! Det samme når jeg ser folk tager mobilen op ved bordet, når vi sidder sammen allesammen og spiser. Og mine børn skal helt klart opdrages med, at der er tidspunkter hvor man sidder med den slags og tidspunkter hvor man viser oprigtig interesse i sin familie.