Børn og teknologi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

lineog4

MorDk skriver:

Jeg havde det så skidt da jeg gik derfra.... 

For maaaaange år siden skulle jeg aflevere min mands søn til lejrskole, reglen var de måtte have x antal kroner med, madpakke og ingen slik. Da jeg kom på hovedbanegården havde min dreng en madpakke jeg havde kræset for med hjemmebag, frugt, grønt osv. Men det meste af klassen (sådan følte jeg det) stod med store poser fyldt med slik og chips og madpakken var et pølsebrød. Jeg fik det så skidt, følte min lille skat nu var forkert og løb hen til kiosken og købte en pose slik. 

Jeg gik der fra med god samvittighed men med den dårligste smag i munden for jeg lod laveste fællesnævner blive bestemmende - jeg vidste jo jeg havde gjort det rigtige med madpakken, jeg vidste ingen burde have haft slik og en god nærende madpakke absolut er det bedste, men alligevel faldt jeg på knæ for lavetse fællesnævner. Der valgte jeg ikke at gøre det igen - jeg gør tingene fordi jeg tror det er det bedste (er det måske ikke, men det er hvad jeg tror) ig derfor skal jeg stå ved dem for kun sådan kan jeg være med til at opdrage til fremtiden, en fremtid som jeg synes virker god.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

MorDk

LinLin skriver:

Det værste i din beskrivelse er de voksne ved bordet med Tlf'erne fremme! Børn lærer jo ligesom af dem

Og så kan jeg heller ikke forstå du lod dine børn gøre det du synes er SÅ forkert!!?

Mine har altid en rygsæk med legetøj med hver (de er 7,7 og 3,7) Den store har de sidste par år haft sin Nintendo med også; det er ikke det første han leger med og han ved han skal spørge først selvom det er hans! ( og det samme med computer og tablet herhjemme).

Jeg gjorde fordi jeg så hvor ked af det og "ved siden af" min søn følte sig. Det er et valg jeg tog. Ikke et valg jeg er stolt af men fordi vi skulle være der nogle timer og han sad bare der. Han havde sine biler med men selvfølgelig ville han ikke sidde alene og lege med dem. Han elsker spil på tablet og det er ikke nemt som 3½ årig at se 2 andre børn sidde med deres og så må han ikke. Derfor vælger man som forældre nogle gange noget der mod ens principper for at "hjælpe" sine børn. Mit hjerte kunne ikke bære at han ville hjem fordi de andre ikke vil lege. 

Anmeld

22. april 2014

LinLin

MorDk skriver:

Jeg gjorde fordi jeg så hvor ked af det og "ved siden af" min søn følte sig. Det er et valg jeg tog. Ikke et valg jeg er stolt af men fordi vi skulle være der nogle timer og han sad bare der. Han havde sine biler med men selvfølgelig ville han ikke sidde alene og lege med dem. Han elsker spil på tablet og det er ikke nemt som 3½ årig at se 2 andre børn sidde med deres og så må han ikke. Derfor vælger man som forældre nogle gange noget der mod ens principper for at "hjælpe" sine børn. Mit hjerte kunne ikke bære at han ville hjem fordi de andre ikke vil lege. 

Jeg havde så sat mig ned sammen med ham og leget!

Man kommer til at stå i den der "jamen det må alle de andre" ca en milliard gange! jeg har allerede ved ved nr en million med den store

I kunne evt sidde ved bordet sammen, så du stadig havde mulighed for at være social der med alle de voksne der alligevel sad med hovedet i telefoner....

Anmeld

22. april 2014

MorDk

LinLin skriver:

Jeg havde så sat mig ned sammen med ham og leget!

Man kommer til at stå i den der "jamen det må alle de andre" ca en milliard gange! jeg har allerede ved ved nr en million med den store

I kunne evt sidde ved bordet sammen, så du stadig havde mulighed for at være social der med alle de voksne der alligevel sad med hovedet i telefoner....

Ja det er meget fint at sige "du kunne bare og du kunne bare" 

Jeg tog et valg. Og han var glad. Jeg har ikke noget imod han bruger phones eller tablet... men jeg var forarget over den måde folk bruger det på og påvirker børnene.... 

Anmeld

22. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes også at det er n trist tendens, som vi også oplever ofter, og ofter! Vh stine

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hold da op, er jeg virkelig den eneste der IKKE oplever dette scenarie?  Vildt nok. 

Jeg synes både min og min svigerfamilie er gode til at lade telefonerne ligge og være sociale. Ungerne løber rundt og leger (og det gør de voksne egentlig også tit)  

Her bliver ipads/iphones kun brugt hvis ungerne er ved at være trætte og lige skal koble af for ikke at blive helt overgearet inden sengetid 

Anmeld

22. april 2014

LinLin

MorDk skriver:

Jeg tog et valg. Og han var glad. Jeg har ikke noget imod han bruger phones eller tablet... men jeg var forarget over den måde folk bruger det på og påvirker børnene.... 

Ja det er fint

Men hvorfor brokke sig over andre når du ender med at gøre nøjagtigt det samme?
Hvis du havde holdt fast i du ikke syntes det er sådan man er til socialt arrangement så var det noget andet...

Anmeld

22. april 2014

LinLin

MorDk skriver:

I øvrigt var det ikke et "bedrevidende" svar, men bare hvad jeg havde gjort!

Som sagt så bliver det langt fra sidste gang du kommer ud for at dine værdier ikke stemmer overens med andres og dér synes jeg det er vigtigt at stå fast i det man mener er det rigtige, selvom det betyder din søn ikke får lov at gøre det samme som de andre børn.

Anmeld

22. april 2014

mogms

Har set nogle steder at der blir stillet en stor skål op med et skilt.

Læg din mobil/tablet her! Og ta den med, når du går.

Jeg synes det er godt, men på den anden side kan jeg osse blive sur over det og bare lade min mobil lægge i tasken. Det er utroligt hvor afhængig man er blevet af elektronik.

Min fætter har boet i forskellige lande så hans to børn kan japansk og engelsk og lidt dansk. De sidder med tablets da de ikke kan lege med de andre børn sprogmæssigt. Men lige pludselig var de osse igang med Lego. Det eneste de forstod af hinanden var grin og bygning.

Anmeld

22. april 2014

Mortil223

Nu er min søn kun 19 mdr, men han får ikke lov at lege med tablets eller telefoner! Han kan lege med de andre børn og sit legetøj, slut færdig. 

I vuggestuen har de også en eller anden ide om ungerne skal sidde om eftermiddagen med ipads og på sidste forældre møde bragte jeg det op og det er nu vedtaget at det kun er fredag i 30 min det forgår, og selv der irritere det mig helt vildt! 

Her er hjenme kobler vi heller ikke med elektronik  Vi læser en bog og sidder og taler sammen. 

Jeg hader den her associale teknologi verden og jeg nægter at deltage i den. 

Er jeg til en sammenkomst hvor ungerne glor tablets og de voksne bruger smart phones, sætter jeg mig ned på gulvet og starter en leg med min søn og inde for 15 min har resten af ungerne som regel sluttet sig til, for det er faktisk ret sjovt at lege de voksne glor som om jeg er dum og siger ting som "hvordan har du dog energi til det" ja se det er meget nemt energi avler og energi og man får massere af god energi af glæde, og hvad glæder mere en sociale og glade unger? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.