mor:) skriver:
Meget forskning viser at børn er sociale trods/med teknologien. De får netop trænet deres sociale kompetencer ved f.eks. at spille et spil sammen.
Jeg forstår ikke de her yderligheder. Det handler for mit vedkommende om at lære sine børn alsidighed og ikke mindst at have en ordentlig brug af de digitale medier. Udelukkelse lærer dem netop ikke andet end at "teknologi er noget skidt"
Skal siges jeg ikke er imod brugen af hverken Ipad eller computer eller hvad det kan være. Bruge det dagligt i skolen og synes det kan give noget fordi det er en selvhjulpen aktivitet (mange gange) og det giver for nogen børn en større motivation når det sker på skærmen og de elsker jubi tilkendegivelserne i spillet.
Men når det er skrevet synes jeg vi bruger meget tid på at at forklare hvorfor det er okay (gør jeg også selv), det skal helst begrundes i at det er lærerigt og ikke bare et spil.
For mig er fx ipad på linie med alt det andet legetøj og jeg ville også blive bekymret hvis min dreng sad hver dag 365 dage om ugen med lego alene fx. Jeg ville også synes det var mærkeligt han spillede fodbold 6 timer i døgnet eller hvad ved jeg. Så alt med måde, og ipad skal for nogen børn styres og for andre kan man have det frit.
Hov det var slet ikke det jeg ville skrive
For ville svare på det med man fratager sine børn noget ved ikke at have det der hjemme. Jeg oplever ikke at de børn i skolen hvor der er "mangel" på device er tilbage, eller de ser teknologi som det onde. Mine egne børn er ikke vant til computer fx, men de kan sagtens følge med, og har en legende tilgang til at lære det ulig os voksne. Jeg oplever heller ikke børn med ipad bliver bedre læsere, bedre matematikere, bedre vendespilsspillere eller.... Så det er et valg, og ikke et valg der ødelægger, men et valg på linie med om man sender børn til fodbold 
Anmeld