hvorfor "skal" barnevognen være ny og dyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

FogL

Nu har vi aldrig brugt barnevogn, men klapvogn da vi bor i varmen og baby ikke skal sove ude.

Købte dog engang en scandia brugt for 600 kr, og den var i fin stand. Kunne sagtens have brugt den i lang tid, men den stod bare og samlede støv så blev givet videre..

Med nr 2 bor vi i dk, så der vil jeg gerne prøve at have en ny, lækker vogn. Dårlig undskyldning, men sådan har jeg det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Misscbn

mogms skriver:

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

jeg købte en vogn til 9000 kr 

Det var en drømmevogn og fortryder den ikke, den skal også bruges til nummer 2 når den engang kommer

Grunden til at jeg købte ny var at jeg følte det var det der var rigtigt for mig, jeg ville have alt fra nyt da jeg fik min søn 

Anmeld

15. april 2014

lille-fisen

Her ville vi købe en ny fordi vi skal have flere børn og så tænker jeg at chancen er større for at vognen også holder til kommende børn.

mht. Til pris nej så skal den ikke være dyr, men tror dog alligevel på at kvalitet og pris til dels hænger sammen. Nogle af de dyre vogne vi har set på har bare også nogle funktioner som er smarte for os. Vi har fx kigget på bugaboo vogne, men også på flip flap vogne - idet vi gerne vil have en kombivogn.

Anmeld

15. april 2014

lineog4

I det hele taget handler det vel ikke om dyr eller ikke dyr, men i meget grad om brugt eller ubrugt.

Jeg gær nu egentlig en dyd af at det at få børn ikke skulle være en økonomisk ruin, jeg er stolt npr jeg gør et brugtmarked kup. Men ved også andre aldrig ville kæbe brugt tøj, brugt klapvogn, brugt seng, brugt.....

Må dog så indrømme at da jeg første gang da min datter var 1 og nogen måneder gik ind i baby sam og brugte børnepengene på netop den klapvogn jeg ønskede mig i netop den farve jeg ønskede mig, der var det så dejligt at kunne (skal siges vores økonomi ikke var god da jeg sad som specialestuderende og den gang var su'en meget meget mindre, fik som udeboende 3400 før skat, det var lige til at betale vuggestue).

og da jeg med den sidste købte en ny trille i netop brun som jeg ville have, kunne lave nyt voksebetræk der passede og bare kunne nyde....

Fik jeg et barn til ville jeg elske at få ny barnevogn (alt er solgt ud så....)

Anmeld

15. april 2014

Sjwf

Vi vælger en trille Dream light, den koster 4000 med lift og pusletaske, den regner jeg dog ikke med at bruge. Synes det er en fin pris. Jeg kunne aldrig finde på at bruge 8000 - 10000 kr på en vogn jo bevares synes da at odders vogne er pæne men det er godt nok mange penge, og så kan man ikke få dem med dreje hjul som trille Dream light har
Og ved godt at emmaljunge kan fås med drejehjul men den koste stadig 8000 og så kommer alt det andet oven i, og det er for dyrt når man er studerende

Anmeld

15. april 2014

Anonymo

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Det skal den BESTEMT heller ikke hos mig. Jeg er fuldstændig ligeglad med mærker osv. Jeg køber det der er er billigt men stadig i pæn stand og jeg er, ved gud, også ligeglad men om den har en enkelt skramme eller to 

Jeg køber næsten alt brugt, barnevogn, lift, legetøj, tøj osv. 

Sutter osv. køber jeg nyt 

Jeg har sparet 7,500 kr. på lift, barnevogn og udstyr til. Fordi jeg købte en brugt, der stod pakket i platisk fra butikken for den var ikke blevet taget i brug. Jeg købte det hele for 1000 kr. 

Anmeld

15. april 2014

siw84

Jeg har svaret mærke under 4999 kr.
nu venter vi tvillinger og havde ikke de store mulighedder af valg af vogn som når der er en.
og vi har kigget på brugt men dem er der heller ikke mange af og dem vi fandt var ikke i super stand.

Men vi er så ikke typen der ellers køber nye dyre vogne. Til vores første dreng købte vi en brugt Trille til 1250 kr med alt til og den var super lækker og havde intet problem med den var brugt og vi havde også købt brugt denne gang hvis ikke vi ventede tvillinger

Anmeld

15. april 2014

Enskønhed14

Jeg har købt en Emmaljunga kombi vogn (lige godt 3500 fra ny), personen jeg købte den ved havde brugt klapvogns delen i 14 dage, jeg betalte selv 1200 kr for den. Med alt til. 

Anmeld

15. april 2014

mogms

Sandra Norit skriver:

Det skal den BESTEMT heller ikke hos mig. Jeg er fuldstændig ligeglad med mærker osv. Jeg køber det der er er billigt men stadig i pæn stand og jeg er, ved gud, også ligeglad men om den har en enkelt skramme eller to 

Jeg køber næsten alt brugt, barnevogn, lift, legetøj, tøj osv. 

Sutter osv. køber jeg nyt 

Jeg har sparet 7,500 kr. på lift, barnevogn og udstyr til. Fordi jeg købte en brugt, der stod pakket i platisk fra butikken for den var ikke blevet taget i brug. Jeg købte det hele for 1000 kr. 

Præcis det eneste vi har tænkt os at købe nyt er, sutter og autostol.

Og det blir sikkert også andre småting, men alt andet bliver brugt.

Anmeld

15. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

mogms skriver:

Jeg har købt en Emmaljunga Edge Duo Combi med svinghjul. 
Egentligt var planen at jeg skulle have købt en helt ny en af slagen (som koster 7699,00), men fandt en 10 mdr. gammel en på dba, som næsten så helt ny ud, og så kunne jeg spare 1699,00 kroner, så der valgte jeg at købe den.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe en "discount"-vogn. Uanset om den var ny eller brugt. 
Og ville heller ikke have købt en brugt vogn, hvis ikke den havde været næsten ny 
Men vi er jo alle forskellige, og det vigtigste er jo at man selv er glad for sin vogn - uanset om den er dyr eller billig, brugt eller ny. Så længe man selv er tilfreds, så er det jo ligegyldigt hvad andre tænker eller gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.