hvorfor "skal" barnevognen være ny og dyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Mom2

mogms skriver:

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Vi snakkede meget om den skulle være brugt eller ny herhjemme, men endte med en ny vogn af to årsag.
1. vi fik 2000.- i tilskud fra bedsterne
2. brugte vogne hvor jeg bor koster det samme som vi fik vores nye mærke vogn gjorde udsalg

Jeg skal ærligt indrømme, at selvom vi ikke havde fået tilskud ved bedsterne, så var vi endt med en ny vogn. Vi var enige om fra starten, at der skulle komme mere end en og så forelskede jeg mig fuldstændig i en limitid edition vogn og den kunne derfor ikke findes brugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

FrkGranger

Vi har lige købt en Trille fix start pakke i ønske børn den kostede 3500 inkl lift, pusletaske, myggenet, regnslag, dyne, sengetøj, sele og nogle meget tynde madrasser, så dem har vi købt nogle bedre af til 500 så i alt 4000 kr til nyt.

Vores budget lå på 1500-2000, men min mor vil give et tilskud på 2500.. 

Anmeld

14. april 2014

Muffinmus

Vi har købt to brugte Odder vogne og en Bilkavogn. Elsker Odderen, synes den er flot, modsat Bilkas...og den fra Bilka rustede og hang efter blot et år. Vores oddere ser ikke længere ud som nye, men de er ok men er også op mod 7-9 år gamle nu. Sådan som de ser ud nu, så vores Bilkavogn ud efter ikke engang to år. Så den ville aldrig være yndlings eller en jeg blev glad for. Det er en skod vogn. Som af få en festen rusten Lada fra 80 mens man drømmer om en Volvo fra 2010 eller noget i den stil.

Anmeld

14. april 2014

CaWi

Vi købte selv en Basson Grande Nouvo. Dertil købte jeg en pakke med gode madrasser, fluenet, regnslag og sengetøj. Det løb op i lidt over 5000 kr.
Det synes jeg er et okay beløb, for en barnevogn vi har været super glade for, og som sagtens kan holde til to-tre børn mere.

Men jeg rullede godt nok øjne, da jeg hørte et venne par havde brugt 15.000 kr på barnevogn med tilbehør.

Anmeld

14. april 2014

LinLin

Til den første købte vi den billigste barnevogn i babysam - var studerende, så det var hvad der var råd til ville hellere have en ny "ukendt" end en brugt "kendt"
Pga pladsmangel blev den solgt, da David ikke skulle bruge den mere.

Så da vi skulle have Adam skulle vi igen ud at købe vogn; det blev denne gang en brio sport købt på sommerudsalg: 3000kr (norm. 6000kr)
Den har vi så stadig til den næste

Har ikke været ovenud tilfreds med den, men den er fin nok og jeg gider ikke bruge penge på en ny igen - vi har også en brio klapvogn med barnevognsdel til, så den rigtige barnevogn vil primært blive brugt som sovevogn hjemme alligevel

Anmeld

14. april 2014

vitapigen

Vi købte kun en fra ny fordi den skulle kunne holde til de 2 børn vi ønskede os. Og det var/er jo ikke sikkert at en brugt ville kunne holde til flere en 1 barn mere

Anmeld

14. april 2014

Loan

Her kommer det sig ganske simpelthen at der ikke er penge at spilde på den slags prestige hvis man kan kalde det det.

Vi fik af min mor 5000kr da vi ventede vores søn som gik til en billig ny barnevogn, tror den kostede 2000kr og så fik vi en masse andet lækkert for resten af beløbet.

Og ja, der har da været tider hvor den er træls i det lukke tøj som liften sættes i, den er rimelig besværlig at få til at klikke rigtigt men sådan et livet, og jeg kunne ikke drømme om at investere i en ny denne gang når lillebror kommer til verden, den kan sagtens genbruges

Anmeld

14. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Det eneste jeg var sikker på, at jeg ville have fra nyt var en barnevogn og det skulle være en Emmajunga. Vi brugte den både til nr. 1 og nr. 2, og fik en fin pris for den da jeg solgte den. Så den har ikke været vildt dyr i forhold til, hvis vi havde købt en billig som vi så ikke kunne sælge bagefter.

Jeg vil ikke anbefale en combivogn, da liggemålet er lille og de hurtig vokser ud af den.

Anmeld

14. april 2014

Tip!

Startede med en brugt vogn... Den var bare for uhandy, og så fik et par katte pisset i den... 

Så købte jeg en ny på januar udsalg, en emmaljunga til 5000 kr... 

Solgte den for 3000 kr igen, da min søn var færdig med af bruge den... Lækker vogn, og vil helt sikkert investere i en emmaljunga til den næste, måske brugt... 

Anmeld

14. april 2014

Masig

Vi har fået en ny vogn af mine forældre, både fordi jeg ville have en jeg vidste var i orden, dvs ikke slidt, i stykker m.m. og så fordi jeg bare er lidt sart. Jeg bryder mig ikke om tanken om at mine børn skulle sove i fremmede menneskers gamle aflagte vogne, ligesom jeg heller ikke ville købe en brugt seng til mig selv... Dog har han en brugt vogn hos mine forældre, og ja er lidt dobbeltmoralsk, men ser det lidt som at man sover i samme seng som andre fremmede fx på et hotelværelse, men jeg ville stadig ikke købe en brugt seng til mit hjem...

Vi har dog valgt at bruge samme vogn til den næste, men så er det jo heller ikke fremmede der har ligget i den...

(og ja bare kald mig sart og sær, men sådan har jeg det altså bare)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.