hvorfor "skal" barnevognen være ny og dyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvilken model har du/I købt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.844 visninger
67 svar
49 synes godt om
14. april 2014

mogms

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

FruStolpe

Nu ved jeg ikke hvad du mener med ukendt mærke. 

Vi købte en trille fix for 3 1/2år siden. Den kostede os omkring 2800 mener jeg.  Og den skal også burges til lillesøster som kommer til juni.  

Den fejler absolut intet og vi har været super glade for den.  

Anmeld

14. april 2014

mogms

Nu ved jeg ikke hvad du mener med ukendt mærke. 

Vi købte en trille fix for 3 1/2år siden. Den kostede os omkring 2800 mener jeg.  Og den skal også burges til lillesøster som kommer til juni.  

Den fejler absolut intet og vi har været super glade for den.  

Jeg ikke i ret mange mærker men har da rullet øjne af emmilia junga (staves) og den der mystiske stokke vogn seriøst den er bare grim 

Der er sikkert andre dyre mærker osse nen dem kender jeg ikke

Men priserne får bare det til at løbe koldt ned af min ryg 8000 som det billigste af de to mærker, jeg fatter det bare ikke.

Anmeld

14. april 2014

Frk.S

Vi valgte at købe en ny Odder da vi skulle have Freja. 

Vi valgte at købe ny fordi vi regner med at den skal bruges til alle vores børn. Det mente vi der var størst sandsynlighed for den kunne klare hvis vi købte den fra ny.

Så vi har bestemt ikke tænkt os at vi skal have en ny til lillesøster. 

Anmeld

14. april 2014

Carina:-)

Jeg har investeret i ny vogn hver gang jeg har fået ny baby.

Og det har været mærke vogne som Emmaljunga og Odder hver gang.

Sælger dem bagefter for omkring de 5000-så har vel brugt omkring de 4-5000 selv . ( en ny koster omkring 10.000 på x-dream eller uniq stel)Så får jo lidt hjem igen hvergang

Kan godt lide en lækker spritny vogn ,og sådan er det bare .

Har ingen undskyldning end det-og det synes jeg nu heller ikke jeg behver have 

Anmeld

14. april 2014

Carina:-)

Og de mærker er valgt ud fra kvalitet o g ikke udfra at det er et dyrere mærke

Pris og kvalitet hænger jo tit sammen

Anmeld

14. april 2014

modesty

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Jeg synes også at folk bruger aaaaalt for mange penge på de dér vogne. Det er jo ren prestige, på samme måde som man skal have den nye kähler vase eller whatever til sin stue, skal man også have en Odder eller en Emmaljunga til sin baby. Fair nok hvis folk vil bruge deres penge på det, men jeg forstår det ikke.

Vi brugte 3.500 på en brugt kombivogn som havde kostet over det dobbelte fra ny. Og vi brugte kun så mange penge fordi mormor og morfar gav. Ellers havde jeg nok brugt omkring en tusse. Men til gengæld kan vi sælge den for det samme som vi har givet - ligesom jeg har gjort med brugt Voksi, Leander vugge, Manduca sele o.s.v.

Anmeld

14. april 2014

Aabye

Vi FIK en Basson Grande af min mor til vores den første.. Vi fik pusletaske, lift, helsemadrasser, fluenet og regnslag, og en babydyne samt et lagen til både lift og barnevogn. Mener at de kom af med lige lidt over 5000 for det hele.. Jeg mener at selve vognen koster 3500.. 

Jeg har været super glad for vognen, og har brugt den til 2 børn.. Den kunne nemt holde til et barn mere.. 

Anmeld

14. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har købt en brugt Emmaljunga vogn for 800 kr, inkl. lift, pusletaske, lagner, regnslag og myggenet. Kunne aldrig få mig selv til at bruge 5000 kr på en ny vogn. - Men det også fordi det simpelthen er langt mere end hvad mit budget kan holde til. For mig betyder det ikke så meget at vognen er brugt, så længe den er i fin nok stand. 

Anmeld

14. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Brugt teutonia monsun S, udelukkende pga drejehjul som kun teutonia havde på den alm barnevogn på daværende tidspunkt, var fløjtende ligeglad med mærket. gav 3000 brugt, med lift, madrasser, myggenet og regnslag, vognen var 9måneder gammel da vi købte den. Vognen alene ville have kostet 5999kr fra ny, hvilket jeg synes er dyrt når det er helt uden noget ekstra udstyr.!

synes argumentet med at den skal være ny fordi den skal bruges til flere børn, er en ringe undskyldning. Vores kan i hvertfald sagtens klare 2 børn mere hvis det skulle være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.