hvorfor "skal" barnevognen være ny og dyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

JH12

Vi har fået en ny mærke model og planen er at nr 2 også skal bruge den..
vi har hørt Odder skulle være rigtig godt og holde til div. Børn.. Derfor vores valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

LMX

Jeg gav 2000 + 1000 sidste gang for en helt ny på køtilbud de 1000 var madraspakken.

Denne gang skulle vi bruge en tvillingevogn og eneste krav var at den kan være i vores bil. Ergo.. Ingen dobbelltvogn. Endte med en Baby Jogger City Select. Pris i DK 10000kr, men fandt den i England til næsten det halve. 

Emmaljunga og Odder har aldrig sagt mig det store... 

Anmeld

14. april 2014

Jeia

mogms skriver:

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Vi købte en startpakke med en trille fix, seng + en masse udstyr for omkring 5000, det var i 2006. Vognen ser stadig ud som ny, slet ikke falmet, en trykknap driller lidt. Vogn, seng og alt det andet der fulgte med, bliver nu brugt til nr 3. Og der er intet der tyder på at den ikke også vil kunne bruges til flere børn. 

Selv om vi har råd til både dyre vogne og nye vogne til hvert barn, så gider jeg slet ikke at bruge penge på det. Vi som familie vil få meget mere ud af at bruge pengene på f. eks ferier. Babyerne er jo ligeglade med hvilket mærke de sover i, mine sover ihvertfald lige godt i trille som i emmaljunga :-)

Anmeld

14. april 2014

AnonymMor

mogms skriver:

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Vi fik en ny emmaljunga vogn af mine forældre til 10.000 kr 

og vi er meget glade for den og den kører upåklageligt

og jo det er da mange penge men det er jo også kvalitet  

vi vil dog bruge den til flere børn og ikke købe ny til den næste  

Anmeld

14. april 2014

Loa

Men det er vel også okay hvis folk har pengene og ønsker mærker og eller kvalitet...

Nu fik vi vores barnevogn af svigerforældrene og det var en Odder til 8.000. Vi havde også valgt den hvis vi selv skulle betale.
Synes den er lækker og fin.
Og selvfølgelig skal den bruges hvis der kommer en eller flere mere en dag...

Anmeld

14. april 2014

et-ønske

Til min første havde jeg en ny emmaljunga - men det var kun fordi mine ex-svigerforældre betalte!!
Nu venter vi tvillinger, og vi har valgt en flipflap, et forholdsvist billigt mærke. Vi ville egentlig have købt en brugt kombi men synes ikke det kunne svare sig i forhold til en ny flipflap

Anmeld

14. april 2014

Rockertand

mogms skriver:

Hvorfor ikke??

Vi købte det bedste af det dyreste, fordi det var prisen for den vogn, vi ville have.
Som flere andre vidste vi også, at vi ville have mindst ét barn mere, og selvfølgelig skulle den da være ny og kvalitet og helt efter eget design.

Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skal gøre det, vi har ikke noget økonomisk loft, når det er i den prisklasse, og så giver vi den gas, om det så er 5000, 10000 eller 20000 er lidt ligegyldigt, det er en engangsinvestering

Anmeld

14. april 2014

Fuglemor

mogms skriver:

Vi startede ud med en trille vi købte brugt, efter få måneder viste det sig der var skimmel svamp i bunden så ud med den. Så købte vi en brugt emmaljunga til 2900 kr. Super vogn men da vi skulle have jy bil kunne den ikke være der. Så jeg solgte den og vi købte en helt ny lidt mindre emmaljunga til 7200 kr. Og den skal i hvert fald kunne holde til mindst et til barn. Så den er brugt til to

Anmeld

14. april 2014

Kay

for os var det vigtigst det var en odder... da det er den der passer bedst til vores behov... 

men vi havde købt den brugt hvis ik min farmor havde givet den... og den kommende lille bebs får bestemt lov at bruge den samme som storesøster  

det meste af vores baby grej er købt brugt... jeg ser det som en ære og stolthed at finde lækre ting til billige penge 

Anmeld

14. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er helt vildt glade for vores brio kompakt, som vi fik af svigerfar. Hvis ik vi havde fået den, havde vi stadig valgt den. Vi gav 7.999 kr for den. Tænker at det er en pris der ligger lige i midten. Den køre nu på barn nr 2.

Så har vi også en meget gammel og fin scandig barnevogn, som jeg gav 250 kr for i en genbrugs butik. Købte den da thea sku starte i ny dp i sin tid. Nu står den nede hos min mor, så alberte har den dernede.

Tænker at man jo bare ska købe den vogn, som man har råd til og gerne vil ha, også er det jo lige meget om den koster gratis eller 20.000 kr.vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.