hvorfor "skal" barnevognen være ny og dyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?

Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Jeg har det som dig. Vi købte en kombivogn (abc Cobra) fra Tyskland til ca. 1600 kr. Inkl. Fragt. Den koster vist omkring 2500 i dk.. Og den er stadig i fin stand og skal bruges til nr. 2. Desuden har vi arvet mange ting, købt delvist brugt tøj osv. Vi kunne sagtens have råd til at købe alt fra nyt, men jeg bliver faktisk virkelig Rasmus modsat af alt det forbrugsræs der er omkring babyer/børn. Synes det er en kende usmageligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

miig1989

mogms skriver:

Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.

Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000  og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 

Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.  

Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.

Vil heller ikke give så mange penge.
Vi købte en ny trille barnevogn til 3000, inkl lift, dyne, sengetøj, myggenet, regnslag, sele og pusletaske

Anmeld

15. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores blev købt for 500 kr på et loppemarked...

den var så af mærket Trille fra Ønskebørn så det var da lidt fedt at have en der havde høje karakterer i test dengang den blev lavet... men det var absolut ikke det der gjorde udslaget for at købe den...

vi havde behov for en barnevogn med lift i og det fik vi...

Anmeld

15. april 2014

Lunae

mogms skriver:

I min optik hænger pris og kvalitet sammen. Vi købte for 4 år siden en Odder vogn til 8000-9000 kr - lækker chokoladebrun... Min drømmevogn. Den står stadig som ny og vores nr to bruger den nu.

Jeg har en veninde, som har en scandia vogn og synes helt bestemt at der er STOR kvalitetsforskel. Den virker allerede mere vakkelvoren end vores og hendes er kun et år gammel.

Anmeld

15. april 2014

Anonymo

Rockertand skriver:

Hvorfor ikke??

Vi købte det bedste af det dyreste, fordi det var prisen for den vogn, vi ville have.
Som flere andre vidste vi også, at vi ville have mindst ét barn mere, og selvfølgelig skulle den da være ny og kvalitet og helt efter eget design.

Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skal gøre det, vi har ikke noget økonomisk loft, når det er i den prisklasse, og så giver vi den gas, om det så er 5000, 10000 eller 20000 er lidt ligegyldigt, det er en engangsinvestering

Ville du virkelig give 20.000 kr. for en barnevogn? 

Om så jeg havde 20.000 bare til smøl ville jeg dog alligevel aldrig bruge dem på en vogn 

Anmeld

15. april 2014

morethanperfect

Tja .. Vi har haft lidt af hvert .. 

Den første barnevogn var en silver cross go den fik vi gratis .. Den var brugt da vi fik den .. - Liggemålet var for kort så vi solgte den ..

Så købte vi en stokke , også brugt .. - Liggemålet blev også hurtig for kort i den , så vi brugte kun klapvognsdelen ..

Så købte vi en Trille også brugt .. - Den gik i stykker efter 1 års tid..

Så købte vi Endnu en trille , også brugt .. - Den gik i stykker efter 6 mdr..

Så købte vi en Odder , også brugt .. Den holdte 7 mdr.. 

Og NU er vi færdige med små børn og Noel sover ikke i barnevogn mere , så nu gider vi ikke det pjat mere

Kan godt forstå hvis man vælger og købe en emmel junga (staves?) fordi de holder altså bare .. Vi skulle bare ha købt en ordentlig en fra starten .. Det ville jeg helt klart ha gjort om hvis jeg kunne spole tiden tilbage

Anmeld

16. april 2014

mogms

Jeg har det som dig. Vi købte en kombivogn (abc Cobra) fra Tyskland til ca. 1600 kr. Inkl. Fragt. Den koster vist omkring 2500 i dk.. Og den er stadig i fin stand og skal bruges til nr. 2. Desuden har vi arvet mange ting, købt delvist brugt tøj osv. Vi kunne sagtens have råd til at købe alt fra nyt, men jeg bliver faktisk virkelig Rasmus modsat af alt det forbrugsræs der er omkring babyer/børn. Synes det er en kende usmageligt.

Ja det er osse sådan jeg har det. Da jeg var teenager skulle alt jeg købte være smart og var det dyrt så var det næsten det bedste. Det gav hurtig en slem lærestreg. Så jeg får det faktisk pænt dårligt, hvis jeg skal bruge flere 1000 kr på noget jeg kun skal benytte i nogle få år.

Og nu er jeg i 30erne og vil hellere købe noget brugt. Da ting dog ikke slides ned så hurtigt.

Jeg har allerede købt en del brugte stofbleer, da det osse sparer en del penge i forhold til engangs bleer. Og har endda fundet en Masse smarte modeller.

Også bliver baby tøjet helt sikkert fundet i genbrugen.

Og jo vil ville have råd til nyt, men jeg kan ikke få mig selv til at købe nyt mærke ting og tøj til en baby, der er noget så ligeglad. Så hellere tage den kamp, når teenage årene kommer.

Anmeld

16. april 2014

Rockertand

Sandra Norit skriver:

Ville du virkelig give 20.000 kr. for en barnevogn? 

Om så jeg havde 20.000 bare til smøl ville jeg dog alligevel aldrig bruge dem på en vogn 

Hvis det var vogNEN - ja, det kunne jeg godt finde på. Vi købte en dyr vogn og har fået kvalitet, der betyder, at jeg har en barnevogn, der er brugt til 3 børn og stadig er tæt på ny bortset fra et par småskrammer.
Det handler vel også om, hvad man synes er mange penge, alt er relativt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.