Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mogms skriver:
Hvorfor er det lige at man bare skal have en dyr barnevogn?
Og hvorfor skal den død og pine være helt ny?
Manden og mig har kigget på vogne og har kig på en kombivogn for at spare penge (børn er sgu dyre) men stadig synes vi at 3000 er meget for en ny vogn.
Jeg spugte så en veninde om barnevogn, men hun havde da en brugt mærke en vil ku købe for 5000
og da jeg så spurgte om hun ikke skulle bruge den til sin nr 2, så var jeg da ved at få kappet hovedet af. 
Øhhh er det bare alm opfattelse at en baby ikke kan ligge i en brugt vogn? Den skal jo bare evt have en ny madras og pudses lidt, osv.
Hjælp mig med at forstå det, for jeg ser virkelig ingen grund til at købe den nye dyre vogn bare fordi man har råd til det.... Børn er dyre pengene skal nok blive brugt.
For mig handler det om at den skal kunne holde til flere børn og gerne se pæn ud efter de år der eventuelt vil være imellem dem.
For mig handlede det ikke om at den skulle være ny. Vi kiggede på flere brugte. Men jeg gider bare ikke at købe en brugt og så betale næsten det samme som en ny! Jeg synes at de brugte er alt for dyre, derfor købte vi en ny.
Jeg fik af vide af en veninde der havde fået to børn at hendes forholdsvis billige barnevogn åbenbart havde været for billig, så de måtte ud og købe en ny igen. Derfor istedet for at købe to billige barnevogne, så valgte vi at købe en lidt dyrere fra start.
Men når dette er sagt... Nok nærmere skrevet.. Så kan man da sagtens være heldig at finde en brugt til den rigtige pris. For der er bestemt ikke noget galt med at købe brugt!
Jeg synes ikke at man skal føle sig presset til at købe en ny, eller en dyr en for den sags skyld, men gøre hvad man føler for.
Anmeld