Så blev de fyret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2014

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Ulovligt og livsfarligt - ikke bare forkert. Hvis ikke dette skulle udløse en fyring, hvad skulle så? Lad os sige, vi udelod det farlige i situationen, og der "kun" var tale om et lovbrud - som hvis de havde begået butikstyveri med børnene som vidner - ville det så i sig selv ikke være rigelig grund til at fyre dem? Og her kommer så det livsfarlige oveni. 

Jeg kan slet ikke forstå, det kan diskuteres. 

Så enig. 

Kunne virkelig godt tænke mig at tage det livsfarlige ud af situationen og tage det ulovlige, for er ret sikker på alle ville kræve en fyring hvis en pædagog eller lærer sammen med børnene udførte en ulovlig handling som at stjæle. 

Jeg må indrømme jeg havde fået et føl på tværs hvis det var en af mine ungers pædagoger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2014

twinny

Helt fint. Mindre kunne ikke gøre det i min verden.  

Anmeld

29. marts 2014

Chris86

Monica P skriver:

Det er ikke smart det de gjorde og de har fortjent en form for straf, men ligefrem at fyre dem det syntes jeg er en for hård straf, herre Gud pædagoger er kun mennesker og de laver fejl ligesom alle os andre dødelige 

Monica

Men havde du selv lavet den "fejl", at krydse togskinner med børn???

Anmeld

29. marts 2014

wamse

Jeg synes det er en hel fair konsekvens af en hel hovedløs handling

Anmeld

29. marts 2014

lineog4

Monica P skriver:

Det er ikke smart det de gjorde og de har fortjent en form for straf, men ligefrem at fyre dem det syntes jeg er en for hård straf, herre Gud pædagoger er kun mennesker og de laver fejl ligesom alle os andre dødelige 

Monica

Ja vi kan alle fejle, men når du er på arbejde har du ikke ret til at udføre en ulovlig handling. Er du sælger, og sælger sort og du bliver opdaget bliver du fyret. Er du lastbilchauffør og kører med stjålne varer og du bliver opdaget bliver du fyret. Er du pædagog og vælger en smutvej over jernbaneskinner og bliver opdaget så bliver du fyret. Så er historien vel ikke længere, de udførte en ulovlig handling (som endda samtidig  udgjorde en fare for de børn de havde i deres varetægt) og derfor skal de fyres.

Anmeld

29. marts 2014

san

Jeg syntes det er okay de blev fyret.. Det var da en kæmpe fejl de har lavet... Alt forældrenes arbejde med at sige til sine børn, at man ikke må gå på skinnerne, er jo spild arbejde... Og som pædagog ved man sgu godt at man ikke må gå på skinnerne, og hvis ikke "vi" pædagoger skal være et godt forbillede for de unge børn, ja hvem skal så.. Hvad forældrene gør med deres børn, er deres ansvar.. Men som pædagog, ved man godt, at det gør man bare ikke... 

Anmeld

29. marts 2014

Troldemommi

Chris86 skriver:

Men havde du selv lavet den "fejl", at krydse togskinner med børn???

Nej 

Anmeld

29. marts 2014

Troldemommi

lineog4 skriver:

Ja vi kan alle fejle, men når du er på arbejde har du ikke ret til at udføre en ulovlig handling. Er du sælger, og sælger sort og du bliver opdaget bliver du fyret. Er du lastbilchauffør og kører med stjålne varer og du bliver opdaget bliver du fyret. Er du pædagog og vælger en smutvej over jernbaneskinner og bliver opdaget så bliver du fyret. Så er historien vel ikke længere, de udførte en ulovlig handling (som endda samtidig  udgjorde en fare for de børn de havde i deres varetægt) og derfor skal de fyres.

Jeg gider ikke diskutere med dig, jeg skrev bare min mening 

Anmeld

29. marts 2014

Mortil223

Frk.S skriver:

Så er det ikke værre?

Hvad så hvis det rent faktisk var gået så galt som det kunne være gået? Nu skete der ikke noget (og gudskelov for det) men var det værst tænkelige sket, ville du så også have ment at det ikke var værre?

Bare fordi de var heldige og deres enorme dumhed og dovenskab ikke fik alvorligere konsekvenser, så skal de da stadig ikke have lov at have ansvaret for andres børn, når det er sådan de vælger at passe på dem.

så var situationen jo fuldstændig anderledes!

Det giver jo sig selv men der skete ikke noget, de lavede en fejl og bliver lynchet i medierne, en reprimande har været tilstrækkelig i min verden, en fyring er total overdrevet.

En fejl vurdering og de mennesker får ekstrem svært ved at få job igen..

Anmeld

29. marts 2014

FruStolpe

Jeg synes det er helt korrekt at fyre dem.

Nogen skriver at alle kan lave en fejl, jo men jeg mener så ikke at det er en fejl at krydse 8 jernbanespor.

De tog en beslutning om at gå over, det er en bevidst handling og IKKE en fejl....

Derfor er fyringen i den grad i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.