Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2009

Englebisse

Jeg synes det er bestemt meget være dem der holder en ugentlig slik dag eller som flest mennesker kalder det fredagsslik. Så propper man børnene først med pizza til aftensmad, så popkorn og derefter en masse slik. Det er da at give sine børn et ordentlig sukkerchok. Så heller give sine børn noget ordentlig kvalitet hvis det skal være. Det kan være frugtgrød eller hjemmelavet kage osv. Så er lavet af ordentlig råvare. Istedet for alle de tilsætningsstoffer der er i slik.
Så har ikke noget imod en lille lagkage til fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Jamen det er nu slet ikke sjovt. Han er faktisk som en svigermonster... Men det er heldigvis blevet bedre efter vi har fået Emma... Men nu ses vi heller ikke så tit.

Når vi har været sammen en hel dag, så er jeg ved at være godt brugt. Så orker jeg bare ikke mere. Det er bar esørgeligt, når det er sådan...

Det er rigtig træls, vi ser heller ikke Franks forældre så tit, de bor et stykke væk, og jeg bliver  nødtil at sige heldigvis gør vi ikke det. Hans far er en rigtig flink fyr, stille og rolig. Men hans mor kan jeg slet ikke finde ud af.

Anmeld

8. august 2009

Bondepigen

suanne85 skriver:

Det er rigtig træls, vi ser heller ikke Franks forældre så tit, de bor et stykke væk, og jeg bliver  nødtil at sige heldigvis gør vi ikke det. Hans far er en rigtig flink fyr, stille og rolig. Men hans mor kan jeg slet ikke finde ud af.

Min svigermor er alkoholiker, men hun generer mig ikke så meget, måske fordi kæresten er bedre til at sætte hende på plads end hans far...

Men hun respekterer mig og er flink og rar, når hun er ædru, og det er hun når hun er sammen med Emma. Ellers er vi ikke sammen med hende.... men det er kæresten enig i...

Det er ikke altid sjovt, at være svigerbarn, meeen mon ikke det osse kan være svært at være svigerforældre... Og nu kom vi vist lidt langt væk fra emnet.... Sorry Rikke

Anmeld

8. august 2009

Nanna1985

Hvad andre gør er jeg ligeglad med. Kan kun tale for mig selv..

Jeg lavede en stor kage, og den smagte Fia intet af.. Det sagde hende ingenting, da hun ikk vidste hvad det var for noget.. Hun var lige så glad for hendes bolle med smør på  Fia smagte slik første gang, da hun var 19-20 mdr   Det har kørt fiiint for os.. Min datter skal ikk fyldes med sukker og vi har en fast slik aften og det er om fredagen

Anmeld

8. august 2009

NaFe

Her får feluca helt sikkert den største lagkage helt for sig selv..hun fik en halv lagkage da hun blev et havlt år.... hun får lov a smage alt, kage slik sodavand ja det hele...hun tager en lille bid, og så er det ikke intersandt mere....syntes bare hun skal have stillet sin nysgerrighed... Syntes det mærkeligt a folk holder deres børn fra sukker ting, i hvert fald vis de slev spiser det, vis det et helt sukkerfrit hjem, så syntes jeg det helt fint....men ikke det der dobbelt moralske noget vor de små ik må, men kun de voksne..og ja det ender med a blive sådan noget der går helt i selvsving når der så en dag står noget på bordet, så kan de slet ikke styre det... men bare min holdning...smiler...

Anmeld

5. juni 2010

Wleander

Hold da op hvor er I snerpede.. Jeg kan sagtens forstå, man har en sukkerpolitik, hvilket jeg også selv har.  Børn under 1 år, skal selvfølgelig ikke have slik, og man skal generelt undgå kunstigt sukker og farvestoffer samt flyende kalorier til børn, det er jeg enig i..

Men ligefrem at være så snæversynet omkring en fødselsdag, det forstår jeg ikke.. I kommer med dette argument, at børnene alligevel ikke ved hvad det er. Min søn er 11 mdr, han får ikke slik, sodavand mm. men han ved da tydeligvis godt, at det er noget der smager godt. Derfor kan jeg ikke spise noget i hans nærvær - de småfolk er klogere, end man tror!

Derfor kunne jeg aldrig drømme om, ikke at lade ham smage hans egen kage på hans fødselsdag. Først og fremmest ved jeg han har fået hans mad og derpå nærring inden jeg serverer det for ham.

Derudover, bestemmer man som sagt selv hvad der skal i kagen, og man kan jo lave den udenlukkende af økologiske råvarer ..

mht. Sin egen kage, synes jeg det en sød tradition. Ingen siger det skal være en mega kage, eller der skal gøres noget spcielt ud af den. At komme med det argument, at det noget svineri og at det sviner, er i mine øre langt ude. Børn de skal have lov til at svine/udforske ( med måde og vel og mærke ) og det er vel ikke værre end at man lige kan tage en klud.

Mht. frugt, er det noget pjat at børn ikke vil spise det, hvis de først har smagt slik. Det kommer selvfølgelig an på hvordan du præsenterer det, hvis du giver dit barn et valg imellem et æble og en pose vingummi, ja så er du jo selv skyld i det.

Mine erfaringer er, at selvom der har stået slik på bordet, og der samtidig har stået et lækkert frugtfad med spændende frugt, jamen så spiser børnene rent faktisk også frugten.

Hilsen Williams mor

Anmeld

5. juni 2010

Sulajma

HOLD DA OP - nu er jeg ikke mor endnu, men jeg bliver helt sikkert ikke moar på samme måde som mindst halvdelen af jer herinde.

Mine børn skal helt sikkert have kage på deres 1års fødselsdag - for guds skyld, det er kun én gang om året, vi snakker jo ikke om hver søndag, vel?

.. og jeg kunne ikke lade være medm at bide mærke i, at en af jer skrev: der er jo ingen grund til at ødelægge sit barns helbred(???) - Øhh tænker jeg, ødelægger man sit barns helbred med ét stykke kage? hrm

Min politik er, at børn skal have varrieret mad, og også kage, hellere kage end alle de der syntetiske slags slik, man kan få nu om dage.

Hvad mon I selv fik at spise da I var børn, er 100% sikker på at mødre dengang ikke var SÅ snerpede som I er. OMG, der er altså grænser for hvor sippet man må være.

Anmeld

5. juni 2010

LotteN

Nu skriver i alle sammen en HEL kage... Det lyder lidt voldsomt

Min datter fik også sin egen kage - men det drejede sig om en lille lagekage, hvor jeg havde trykket ringene ud af en lagkagebund og så puttede fyld på og kan kun sige: HUN ELSKEDE DET. hun nød det og ja hun havde heller ikke fået sodanvand, slik, juice m.m inden.. og får det heller ikke nu - andet end kage og is når vi andre gør - og nu er hun 2 år. Man kan jo lige meet hvadi kke holde dem fra slik og søde sager resten af livet. synes der er stor forskel på de får en lille kage når de fylder 1 år, eller de bliver proppet med slik, julice, saftevand, kage, is, ja, you name it, hver dag...!

Anmeld

5. juni 2010

..

Jeg syntes det er jordens dummeste argument at børn da skal have lov at have det samme som voksne. At hvis voksne spiser slik, kage eller drikke sodavand så skal man da ikke "snyde" børnene.

Forskellen er at vi er voksne og kan tage ansvar for vores egne handlinger, det kan børn ikke og det skal vi gøre for dem.

Jer som er så "retfærdige" - får jeres børn så også alkohol og cigaretter hvis de gerne vil smage når/hvis I indtager det?

Anmeld

5. juni 2010

Fru Dinesen

Det har også altid været en fast ting i vores familie at barnet får sin egen kage til 1 års fødselsdag ... et symbol på de er blevet store (kan lidt mere selv) og så bare hyggen i det .... jeg forstår fuldt ud de forældre der ik kan sette sig ind i det , men så er det jo bare at lave en go bolle pynte den med lidt frugt og et lille lys i 

Syndes nu aldrig jeg har set et barn mega grov æde en lagkage i den alder , de smager lige lidt pliller lidt i det og så er deres interrasse over for lagkagen Så det med sukkerchok den ville jeg ik være så bange for ........

et par billeder af Malle´s 1 års fødselsdag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.