Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2009

Ni-ko-li-ne

selvfølgelig skal de små have lov at grisse sig til i den alder.... men jeg kan heller ikke se grunden til at det skal være med kage? hvorfor ødelægge deres helbred fra begyndelsen af? nej nej.... heller ingen kage og søde sager her.... Nikoline har smagt juice een gang (faktisk til NS-komsammen hos dig smukke Rikke *g* ) ellers har hun aldrig fået noget i den dur :0) og hun får heller ikke marie kiks og digestive´s eller frugt yoghurt og müsli osv.... hun elsker mad og så kan hun lige så godt få noget med en ordentlig næringsværdi som gavner :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

sarahb

isaac skal have en mini kage. jeg tænker muffin størrelse han selv kan få lov til at sidde og spise.. jeg har ikk dårlig samvittighed over der skal smides ud eller at han sviner sig selv til. Så skulle jeg F.. ha det dårligt over alt det mad der er smidt ud man har stået og lavet siden de begyndte at spise...
selfølgelig skal de ha sund og varrieret kost men det skader ikk med en lille kage på en speciel dag..

Anmeld

7. august 2009

TbCp

Et barn på 1 år er vel ligeglad om det får en kage, en bolle eller et stykke frugt?
Liva vil da (stadigvæk) ligeså gerne have vindruer eller en gulerod end et stykke kage.

Anmeld

7. august 2009

Lullaby

Jamen her hos er det en tradition. Yazmin fik en lille lagkage som hun i øvrigt ikke gad spise ej lege med. Her hos os får børnene sukker når det er lørdag i form af slik. En gang imellem youghurter eller mælkesnitter og når det er meget varmt, is. Sådan gør vi her
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da Luka blev 1 år fik han heller ikke sin egen lagkage. Jeg er af den holdning, at mad skal man ikke lege med og det bliver det hurtigt når de får deres eget lagkage. Der var flere i vores familie der synes, at han skulle have haft sin egen - men vi holdt fast i, at det skulle han ikke. Han fik selvfølgelig lagkage som alle os andre.

/ Katja - Lina 4 1/2 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

7. august 2009

Pia

Kan ikke se hvorfor ungerne skal have deres helt egen kage..
Det har Lærke aldrig fået.. Men hun har fået af det kage jeg nu har lavet til hendes fødselsdag..
Jeg har aldrig holdt strængt på at hun ikke må få sukker osv.. Hun får lov at smage det hele med måde og det har hun fået lov til siden hun var 8 mdr gammel..
Det var da hun var 8 mdr gammel hun første gang fik noget med sukker/ søde sager..
Det var is og vi var i italien og det var mega varmt... Så hun fik lidt is til og afkøle sig på..
Siden hen har hun fået lov til og smage lidt på det hele med måde..
Og det bliver det samme med Louise, når jeg syntes hun blir gammel nok til det..

Alt med måde er ok syntes jeg..

Pia..

Anmeld

7. august 2009

saxa

Her fik Yasmin altså også sin egen mini lagkage, der var lavet ud fra et vandglas.. Det er da bare hyggeligt at de får deres egen lille kage. Kan ikke helt se forskellen i om de får deres egen lille kage, eller et stykke af den fælles kage.. hmm... Og mht. at svine og smide ud, så er det ikke noget jeg tager så tungt.. Hun smagte lige på den, og så gad hun ikke mere.. Og selvfølgelig skal de spise sundt og varieret, men hvad skader et par ske-fulde kage..?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. august 2009

Vingummien

Hos Franks familie er det en tradition, og Emil fik sin egen kage, men ting  i der var for ham så han ku spise det, Og så fik vi andre en anden kage med mere "voksne" ting i. Og jeg kender Emil sider vi andre og gufler løs så vil han da blive ked af det. Så en lille kage med 1 lys i fik han da han blev 1 år.
Jeg syntes ik det gør noget med sukker, vi får ik kage til hverdag er ik selv den største kage spiser. Men Emil får det vi andre får, så self må han også få kage.

Og tror kun den kostede 10kr vi fik bageren til at lave sammen med den store, så er ik dyrt.

Men man kan jo hellere ik forhindre de får sukker.

Symtes også det var dejligt for så var der et lys i som han kunne være med til at puste ud og så gjorde det ik noget hvvis han lige satte en hånd i kagen

Anmeld

7. august 2009

Bondepigen

saxi skriver:

Her fik Yasmin altså også sin egen mini lagkage, der var lavet ud fra et vandglas.. Det er da bare hyggeligt at de får deres egen lille kage. Kan ikke helt se forskellen i om de får deres egen lille kage, eller et stykke af den fælles kage.. hmm... Og mht. at svine og smide ud, så er det ikke noget jeg tager så tungt.. Hun smagte lige på den, og så gad hun ikke mere.. Og selvfølgelig skal de spise sundt og varieret, men hvad skader et par ske-fulde kage..?

Jeg synes osse det kan være ligemeget om de får deres egen kage eller om de får et stykke. Jeg "gider" ikke lave en særskilt til Emma, fordi jeg ikke kan se meningen med det. Hun kan ligeså godt spise af den vi andre får. Men jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør... om det er deres egen eller ikke. Mht. om børn skal "udsættes for" sukker, så er  jeg faktisk lidt i tvivl.

Jeg har en bror, hvis børn aldrig må få noget...jo om fredagen, men ellers ikke. De er simpelthen blevet sådan at de kaster alt hvad der hedder slik indenbords lige så snart der er noget. Og de snakker om slik konstant.

Og så har jeg en søster som altid har slik stående fremme på bordet derhjemme, og ungerne kan tage som de har lyst, men det gør de bare ikke, de vil hellere have frugt. Så selv om der står slik på bordet beder de altså om en pære.

Om det er tilfældigheder ved jeg ikke, jeg synes bare det er tankevækkende. Tit og ofte er det jo det, der er forbudt , som er mest spændende....???

Anmeld

7. august 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Jeg har en bror, hvis børn aldrig må få noget...jo om fredagen, men ellers ikke. De er simpelthen blevet sådan at de kaster alt hvad der hedder slik indenbords lige så snart der er noget. Og de snakker om slik konstant.

Og så har jeg en søster som altid har slik stående fremme på bordet derhjemme, og ungerne kan tage som de har lyst, men det gør de bare ikke, de vil hellere have frugt. Så selv om der står slik på bordet beder de altså om en pære.

Om det er tilfældigheder ved jeg ikke, jeg synes bare det er tankevækkende. Tit og ofte er det jo det, der er forbudt , som er mest spændende....???

Franks datter gør det der med at proppe slikket ind i munden som om hun aldrig vil få noget igen, hun får nemlig aldrig slik ved sin mor, hendes mor er helse fanatiker. Og herhjemme ved os er det ok at få engang imellem, og hun stopper det bare ind i munden indtil vi forklare hende at vi altså ik tager det igen.

men det der med at lade det være fremme er der mange der bruger og mange der anbefaler det, for så er det ik nyt og spændende at få slik engang imellem for så er det der hele tiden og så gider de ik det.
jeg har selv tænkt mig at bruge det når Emil bliver større.

Naia plejer jo at grov æde det hvis hun får noget, sidst hun var her fik hun lov at blande en lille pose selv og så spiste hun faktisk ik nær så meget som hvis vi lige tilbyder hende lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.