saxi skriver:
Her fik Yasmin altså også sin egen mini lagkage, der var lavet ud fra et vandglas.. Det er da bare hyggeligt at de får deres egen lille kage. Kan ikke helt se forskellen i om de får deres egen lille kage, eller et stykke af den fælles kage.. hmm... Og mht. at svine og smide ud, så er det ikke noget jeg tager så tungt.. Hun smagte lige på den, og så gad hun ikke mere.. Og selvfølgelig skal de spise sundt og varieret, men hvad skader et par ske-fulde kage..?
Jeg synes osse det kan være ligemeget om de får deres egen kage eller om de får et stykke. Jeg "gider" ikke lave en særskilt til Emma, fordi jeg ikke kan se meningen med det. Hun kan ligeså godt spise af den vi andre får. Men jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør... om det er deres egen eller ikke. Mht. om børn skal "udsættes for" sukker, så er jeg faktisk lidt i tvivl.
Jeg har en bror, hvis børn aldrig må få noget...jo om fredagen, men ellers ikke. De er simpelthen blevet sådan at de kaster alt hvad der hedder slik indenbords lige så snart der er noget. Og de snakker om slik konstant.
Og så har jeg en søster som altid har slik stående fremme på bordet derhjemme, og ungerne kan tage som de har lyst, men det gør de bare ikke, de vil hellere have frugt. Så selv om der står slik på bordet beder de altså om en pære.

Om det er tilfældigheder ved jeg ikke, jeg synes bare det er tankevækkende. Tit og ofte er det jo det, der er forbudt , som er mest spændende....???
Anmeld