Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

wamse

Jeg har ikke set det som nogen form for tradition, men mine har da fået et stykke lagkage de kunne pille i. Mine børn får en gang i mellem sukker, kage og sodavand, men det hovedsaligt spises der sundt og godt

Her er lidt billedspam af, hvordan kagen nydes, føles, smages på og ser ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

Anne85

Jeg synes da det er en hyggelig tradition. Og det behøver jo altså heller ikke være en frygtelig sukkerbombe. Nu er det ved at være et par år siden - men min søns kage var en lille bitte lagkage hvor jeg selv havde bagt bundene (af gode råvarer - rørsukker osv) og ellers var den bare med flødeskum, bananer og proppet med friske bær - og helt ærligt - JA, det må mine børn squ godt spise.

Alt med måde - og så længe man ikke propper sine børn med sodavand og slik hver dag ser jeg ingen skade i det.

Anmeld

5. juni 2010

Mor-til-asta-09

Vinker skriver:

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Asta fylder 1 år om 3 måneder.. Og hun skal da helt sikkert have sin egen kage. Det er hendes dag, hvorfor så ikke have det sjovt..

Men samtidig er det lidt af en tradition i vores familie, med deres egen lille lagkage..

Det er oven i købet aftalt i vores mødregruppe, hvor vi ses 1 gang om måneden at i august måned ( alle er fra august ) skal vi holde 1 års fødselsdag for ungerne, hvor de skal have deres helt egen lille lagkage

Anmeld

5. juni 2010

CS

Hmmm jeg viste slet ikke at det var en dansk tradition... jeg har aldrig hørt om det eller set det - men der kan man bare se

Anmeld

6. juni 2010

N&J

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

hvor er hun kær ...... har samme holdning som dig ..... og i den her sommer varme så nyder de små også lidt is lige som alle os andre 

Mine unger får det heller ik ret tit .. men det hender da 

Tak.. 

Jeg ville nødig undgå is denne sommer fordi min datter ikke må få det.. jeg syntes tværdimod at det er super hyggeligt, men det sker da ikke hver dag, men hvis folk lever på den måde til hverdag kan jeg da godt forstå deres holdning ellers så syntes jeg børnene skal have lov, alt med måde og det gælder jo også os.. 

Anmeld

6. juni 2010

N&J

ChristinaS skriver:

Hmmm jeg viste slet ikke at det var en dansk tradition... jeg har aldrig hørt om det eller set det - men der kan man bare se

Der er vel heller ingen der siger det er en dansk tradition?? tror mere folk har det som en tradition i deres familie/omgangskreds..

Jeg havde ikke, men ville bare gerne lave en kage kun til min datter, men som sagt spiste hun et meget lille stykke.. 

Anmeld

6. juni 2010

N&J

ChristinaS skriver:

Der er vel heller ingen der siger det er en dansk tradition?? tror mere folk har det som en tradition i deres familie/omgangskreds..

Jeg havde ikke, men ville bare gerne lave en kage kun til min datter, men som sagt spiste hun et meget lille stykke.. 

Anmeld

6. juni 2010

N&J

Moar'en skriver:

helt enig. Viktor fik også sin egen kage, men spiste jo alligevel kun en brøkdel af den, men sin egen kage skulle han have. Har det lige som dig med slikket.

Ja, altså det er jo nok mere for vores skyld at de får deres egen kage, de kunne jo sagtens spise af den store kage, men vi holder jo også fødselsdag for "vores" skyld, børnene vil jo ikke have den store erindring og ville hygge sig lige så meget med en legedag.. 

Det er utrolig hvad man bliver bange for efter de små er kommet til verdenen, men er lidt efter mine forældre da de indimellem har lakrid og vingummi og ja der er jeg altså lidt for hønemorsagtig... 

Anmeld

6. juni 2010

Moar'en

N&J skriver:

Ja, altså det er jo nok mere for vores skyld at de får deres egen kage, de kunne jo sagtens spise af den store kage, men vi holder jo også fødselsdag for "vores" skyld, børnene vil jo ikke have den store erindring og ville hygge sig lige så meget med en legedag.. 

Det er utrolig hvad man bliver bange for efter de små er kommet til verdenen, men er lidt efter mine forældre da de indimellem har lakrid og vingummi og ja der er jeg altså lidt for hønemorsagtig... 

hehe jeg er helt enig.

Anmeld

6. juni 2010

..

Wleander skriver:

Nej, men der er vel for guds skyld heller ingen der drikker/ryger i deres børns nærvær ??

Men det da fint nok hvis du kan spise en stor fed flødebolle foran dine børn, sådan er det bare ikke her.. Uanset hvad giver du dine vaner videre til dine børn . Vil du ikke have de skal have slik, jamen så må du jo lade være med at spise det i deres nærvær, man kan bare ikke side og spise foran dem uden de også får, efter min mening ..

Men uanset hvad, synes stadig ikke du kan sammenligne det ...

For guds skyld ingen der drikker i sine børns selskab? Du kunne simpelthen aldrig finde på at drikke et glad rødvin til maden eller nyde en kold øl en varm sommerdag?

Så sent som idag fik vi kage, min søn på 1 år fik en grovkiks. Han viste ingen tegn på at han ikke var tilfreds med sin kiks.. Min datter på 3 derimod, hun fik også kage for hun er gammel nok til at have en mening omkring at hun også vil smage.

Og jo man kan godt sammenligne det, mine børn får ikke lov at smage hvad som helst, ikke herhjemme og ikke i byen, det gælder fx peanuts, popcorn, alt for meget slik og kage og alkohol.

Hvad med peanuts, får dine små børn også det hvis de gerne vil smage selv om sundhedstyrelsen fraråder det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.