Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2009

TbCp

Vinker skriver:

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Jeg er helt enig med dig!

Som jeg vist har fortalt før holdt vi Livas fødsesldag slik og kagefri.
Hun elskede/elsker frugt og grøntsager og havde aldrig fået slik, kage og lign. og da det var hendes fødselsdag, ja så blev det holdt på den måde.
Ikke alle synes det var en god ide, men jeg lukkede ørerne for det, da jeg ikke synes der var grund til alt det usunde til en 1 års fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

Sweet1978

Jeg synes bare der er hyggeligt, hos os er det tradition. Men er enig med hende der skriver at man jo selv vælger kage typen....

Anmeld

7. august 2009

SteVic

Jeg synes heller ikke at børn skal have en hel kage for sig selv, det er der ingen grund til, det er spild af penge og det sviner unødvendigt.

Jeg vil i stedet for lave kage til gæsterne og så kan Victor smage hvis han vil og det er det. Vil prøve at undgå sukker, juice og den slags så længe som muligt.

Anmeld

7. august 2009

Moar'en

Nu har vi ikke holdt fødselsdag endnu, Viktor er kun 5 mdr, men han skal da have en kage selv, ikke en lagkage på størrelse med en normal men en lille en han kan smatte (staves) rundt i. Jeg er så en af dem der ikke forstår hvorfor forældre altid synes at deres børn skal være rene og pæne heletiden. De fleste bærn er da vilde med at svine sig til, så lad dem dog i mens de er små.

Anmeld

7. august 2009

Jules

Lindskjold skriver:

Nu har vi ikke holdt fødselsdag endnu, Viktor er kun 5 mdr, men han skal da have en kage selv, ikke en lagkage på størrelse med en normal men en lille en han kan smatte (staves) rundt i. Jeg er så en af dem der ikke forstår hvorfor forældre altid synes at deres børn skal være rene og pæne heletiden. De fleste bærn er da vilde med at svine sig til, så lad dem dog i mens de er små.

Helt enig

Anmeld

7. august 2009

Mira0911

Lindskjold skriver:

Jeg er fuldstændig enig i det du skriver... Lad børnene svine sig til, hvis det er det de kan lide...
For 3 uger siden var jeg til 1 års fødselsdags, Moderen var imod at sønnen skulle have et stykke at sidde og grætte (Staves) i....

Julie Mira får helt klart lov til at gøre det.... :O)

Anmeld

7. august 2009

Lise

Jeg har bestemt ikke noget imod at min søn sviner sig til... Det må han gerne, og han er dygtig til det. Jeg synes mere det er synd hvis de spiser al kagen og får sukkerchok............og især hvis ungen bedre kan lide frugt - så er det da det han skal have (jf. Vinkers udgangspunkt). Min søn elsker boller, så det spiste han rigeligt af til sin første fødselsdag.. Desuden smatter han slet ikke i mad, og det er jeg ret taknemmelig overfor--

Anmeld

7. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic fylder 1 år den 3. sep og ja det skal da fejres.

Her har vi altid lavet 'sund' lagkage da vi ikke bryder os om, de er fyldte med crem og flødeskum ...

Laver en hel lagkage og inden 'top-pyntet' skærer jeg dem ud i små lagkager med et glas og pynter dem derefter... Håber også der stadig er jordbær - da knægten elsker dem... Lige som med chokoladekagen, bliver skåret i små tern og pyntet.

Anmeld

7. august 2009

Vinker

Hej allesammen

Synes det er super at så mange har givet deres mening tilkende på dette emne og der er godt nok meget spredt syn på sagen.

Jeg accepterer selvfølgelig dem der siger at de selvfølgelig skal have deres egen kage at smadrer rundt i, men jeg forstår det simpelthen ikke. Og jeg synes ikke at det er synd for min søn fordi han ikke får sådan en fin kage helt for sig selv. Ikke fordi han ikke må grisse sig til eller have lov at være en rigtig dreng, men forstår bare ikke pointen i at man står og gør sig så umage med sådan en kage eller betaler dyrt for den hos bageren for at kunne grine af den lille der sidder der med det udover det hele mens vi filmer og tager billeder....

Når jeg har været til fødselsdag med det store kagebord har jeg simpelthen så dårlig samvittighed bagefter. Det er jo ofte umuligt at opdrive noget fornuftigt mad til sådan en fødselsdag. Det er som om at jo mere usundt det er, jo bedre og mere festligt er det - Hvad er det egentlig for et syn på ernæring? Hvorfor forbinder man kage og slik med hygge? Misforstå mig ikke, jeg eeeeelsker sukkersøde ting og har virkelig en svaghed. Står det foran mig kan jeg ikke sige nej! Men vi er jo ikke et sekundt i tvivl om at det er mega dårligt for vores krop!?

Niklas Emil må gerne få kage på hans 1 års fødselsdag - Det er jeg slet ikke i tvivl om at han nok skal få lov at smage, men han skal ikke æde sig mæt i det.

Det blir i hvert fald IKKE en tradition her hos os - tvært imod!

Hans liv er kun lige begyndt så lur mig om han ikke nok skal få nok kage gennem årene.

Tusind tak for alle jeres meninger

Anmeld

7. august 2009

Vinker

TbCp skriver:

Jeg er helt enig med dig!

Som jeg vist har fortalt før holdt vi Livas fødsesldag slik og kagefri.
Hun elskede/elsker frugt og grøntsager og havde aldrig fået slik, kage og lign. og da det var hendes fødselsdag, ja så blev det holdt på den måde.
Ikke alle synes det var en god ide, men jeg lukkede ørerne for det, da jeg ikke synes der var grund til alt det usunde til en 1 års fødselsdag.

Ja husker godt at du holdte Livas fødselsdag slik og kagefri. Synes faktisk det var en super ide og havde også luftet tanken for Morten, men den er han ikke med på.

Men når vi skal holde Niklas Emils fødselsdag skal der være en masse lækkert frugt, boller og noget kage. Så er det lidt for en hver smag når nu jeg skal gå på kompromi med Morten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.