Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

Vinker

Macrolf skriver:

Jeg syntes det er jordens dummeste argument at børn da skal have lov at have det samme som voksne. At hvis voksne spiser slik, kage eller drikke sodavand så skal man da ikke "snyde" børnene.

Forskellen er at vi er voksne og kan tage ansvar for vores egne handlinger, det kan børn ikke og det skal vi gøre for dem.

Jer som er så "retfærdige" - får jeres børn så også alkohol og cigaretter hvis de gerne vil smage når/hvis I indtager det?

Enig i dine ord!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

nannanadja

romer fylder år i næste måned og han får ikke sin egen kage, men jeg har bestile en racer kage fra fruenskager.dk og den får han lov at spise et styk af lige som os andre..

jeg syntes det er ok med lidt kage og kiks osv engang imellem,,man blir jo også selv lækker sulten engang imellem...

Anmeld

5. juni 2010

N&J

Jeg havde lavet denne lille kage til Nikita, og hun fik da kun en brøkdel af den, men nu er jeg heller ikke fanatisk på nogen måde når det gælder sukker, til gengæld er jeg bange for at slikket kan sidde fast i hendes hals, så derfor får hun højst noget chokolade og is en gang imellem.. 

Anmeld

5. juni 2010

Fru Dinesen

N&J skriver:

Jeg havde lavet denne lille kage til Nikita, og hun fik da kun en brøkdel af den, men nu er jeg heller ikke fanatisk på nogen måde når det gælder sukker, til gengæld er jeg bange for at slikket kan sidde fast i hendes hals, så derfor får hun højst noget chokolade og is en gang imellem.. 

hvor er hun kær ...... har samme holdning som dig ..... og i den her sommer varme så nyder de små også lidt is lige som alle os andre 

Mine unger får det heller ik ret tit .. men det hender da 

Anmeld

5. juni 2010

Moar'en

N&J skriver:

helt enig. Viktor fik også sin egen kage, men spiste jo alligevel kun en brøkdel af den, men sin egen kage skulle han have. Har det lige som dig med slikket.

Anmeld

5. juni 2010

Wleander

Macrolf skriver:

Jeg syntes det er jordens dummeste argument at børn da skal have lov at have det samme som voksne. At hvis voksne spiser slik, kage eller drikke sodavand så skal man da ikke "snyde" børnene.

Forskellen er at vi er voksne og kan tage ansvar for vores egne handlinger, det kan børn ikke og det skal vi gøre for dem.

Jer som er så "retfærdige" - får jeres børn så også alkohol og cigaretter hvis de gerne vil smage når/hvis I indtager det?

Nej, men der er vel for guds skyld heller ingen der drikker/ryger i deres børns nærvær ??

Men det da fint nok hvis du kan spise en stor fed flødebolle foran dine børn, sådan er det bare ikke her.. Uanset hvad giver du dine vaner videre til dine børn . Vil du ikke have de skal have slik, jamen så må du jo lade være med at spise det i deres nærvær, man kan bare ikke side og spise foran dem uden de også får, efter min mening ..

Men uanset hvad, synes stadig ikke du kan sammenligne det ...

Anmeld

5. juni 2010

Wleander

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

Det har også altid været en fast ting i vores familie at barnet får sin egen kage til 1 års fødselsdag ... et symbol på de er blevet store (kan lidt mere selv) og så bare hyggen i det .... jeg forstår fuldt ud de forældre der ik kan sette sig ind i det , men så er det jo bare at lave en go bolle pynte den med lidt frugt og et lille lys i 

Syndes nu aldrig jeg har set et barn mega grov æde en lagkage i den alder , de smager lige lidt pliller lidt i det og så er deres interrasse over for lagkagen Så det med sukkerchok den ville jeg ik være så bange for ........

et par billeder af Malle´s 1 års fødselsdag 

Lige netop, det er også min erfaring.. De piller mere i den, end de spiser..

Anmeld

5. juni 2010

Karo

Det har jeg aldrig hørt om før nu

Men min søn fik ikke sin egen og det kommer min datter heller ikke til. Jeg kan ikke rigtig se meningen med hvorfor de skal sidde der med sin egen kage. Så jeg er enig med dig Rikke.

Anmeld

5. juni 2010

mariamiss6

Vinker skriver:

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Jeg er for

Fordi det er da lidt sjovt. Skønt at se ungerne virkelig undersøge og grovæde den der kagemasse.... Børn ser jo som bekendt med fingre og mund i den alder

Og så er det omtrent det eneste år, hvor de ikke kræver en gentagelse året efter

Man behøver jo heller ikke lave en kæmpe kage til barnet.... Man kan da bare trykke en lille fin rund ud af den eksisterende lagkage. Så må de voksne spise mindre stykker

Anmeld

5. juni 2010

XXSS

Vinker skriver:

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Jeg lavede en barbiedukkekage til min datter og en kage til de voksne og det var jo mest for at så havde jeg lavet en fin kage til hende - det betød noget for mig. Hun spiste den jo ikke alligevel hun hærgede bare barbiedukken og synes at den var fin. Så hvorfor ikke! vi fylder ikke vores datter med sukker udover alt det sukker der også er i frugt. 

Gør som du føler - der er delte meninger tror jeg - f.eks. ville jeg aldrig servere sodavand for hende hun er 17 mdr. hvorfor skulle jeg det når vi ikke selv drikker det ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.