Undskyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

ano14316

nu er jeg også nød til at komme med en kommentar, og jeg har egentlig tænkt ret meget over det... for normalt springer jeg sådan noget her over for synes egentlig ikke der er nogen grund til at søge noget hvis man ikke har noget at bidrage med...

Men måske synes jeg har lidt har noget her, der ikke kun er til dig men til alle på baby men nu bruger jeg dig som eksempel..

Det har sq også været et irritationsmoment med alle de meget målrettet specifikke indlæg, som ikke henvender sig til hele baby.dk, men til nogen specifikke pædagog uddannet personer, måske en underkategori der hedder 'Lektiehjælp' kunne afhjæpe dette og få det ind på rette hylde. for jeg opfatter kategorigerne 'barnets sprog' og 'gode råd' og de fleste andre, som et sted at stille spørgsmål som forældre til dagligdagsproblematikker, og ikke til spørgsmål om pædagogiske/psykologiske teorier.
selvom det er vældig interessant, tror jeg det er det forkerte forum at smide det ud i.

Jeg opfatter baby.dk som et forum for forældre og kommende forældre og alt hvad der nu hører ind under her, og det kan også være lektiehjælp i ny og næ, økonomisk rådgivning, kontakt med det kommunale osv. osv.

en anden ting jeg også tror irritere mig, er at dine spørgsmål ofte er formuleret som kom de 'ud af det blå' altså ikke en lille indledning som 'jeg er pædagogstuderende og skal lave opgave om ........ og ville høre om nogen kun e hjælpe Mee følgende:' så jeg går ind i en debat, læser et indlæg der for mig er fuldstændig volapyk, læser det igen og måske igen, tænker hvad handler det her dog om, indtil det går op for mig at det er en eller anden specifik pædagogisk teori ting. og jeg kan sjældent gennemskue hvad dit egentlige spørgsmål er.. Det giver mig en følelse af at du udelukkende er her for at få hjælp til dine opgaver og en forventning om at vi alle sammen sidder parat kun til at svare på dit spørgsmål, for vi må da vide hvad det handler om..

Derudover har jeg ikke en oplevelse af at du derudover deltager i debatten herinde, og et forum uden svar er ikke meget værd, så hvis man spørger må man også engang imellem svarer.

Så for at sådan en situation, som der er nu skulle løse sig tror jeg man kunne gøre flg.:

sørg for at stil dine spørgsmål i rette kategori - måske der skal oprettes en ny?

formuler dig efter dine læsere

og vær aktiv i den generelle debat.

håber det er lidt stof som alle kan tænke lidt over.. for det er da mærkeligt at 'vi' reagere så voldsomt på et spørgsmål på et internet forum, som man jo bare kan ignorere og springe over..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Muhmi

Sandratoft skriver:

Men det her er jo en side der handler om børn og graviditet, det er ikke en lektiecafe. Hvis der var tale om et enkelt indlæg var det også ok, men de indlæg blev oprettet hele tiden. 

For nogle er det da en lektiecafe og hvad så? Hvis du ikke vil svare eller ikke vil komme med noget relevant til debatten, hvor ts stiller sit spørgsmål, hvorfor svarer du så?

Altså jeg ville jo heller ikke skrive i din debat "Hjælp, min røv klør og mine arme er for korte" At du bare skal hoppe ind på en side hvor der er læger. Hvis jeg havde et råd der kunne hjælpe dig her og nu, så var det, det jeg skrev. At jeg så nok også ville råde dig til at søge læge i sidste ende, betyder jo ikke at du ikke må spørge.

Det jeg mener er bare at man ikke kun behøver at spørge om graviditet, babyer og andet der omhandler at være forældre, det er jo trods alt en side hvor der befinder sig ret mange pædagoger...

Anmeld

2. marts 2014

TNBC

Rixer skriver:

Jeg undskylder min uprofessionelle opførsel men jeg læser meget og jeg er stræber og jeg går alt for meget op i pædagogik faktisk så meget i dybden at jeg ikke forstår det. Jeg er nok dårlig til at formulere mig på dansk men jeg har gymnasiet bag mig. Jeg er ikke en troll men jeg går meget op i alle fag i pædagoguddannelsen. Ja jeg skal til dkk eksamen snartog jeg er bange for at dumpe derfor søgte jeg hjælp herinde men I har boosted min selvtillid det skal i have en tak for 

Jeg ønsker alle en god dag

Du må gerne spørge,  men det er bare indlæg på en måned. Næsten hvert dag om ting som er meget ting, der skal Være dine erfaring,  din mening. Du skal jo ikke skrive hvad vi mener. Du kan skrive det du tænker du vil skrive og spørge hvad vi synes. . I stedet for at spørge hvad er det? ?

Anmeld

2. marts 2014

Maja88

isabellasmor skriver:

Det er heller ikke en dyreforhandler eller en kommune.. Hvad er det da for noget at skrive? Må man nu ikke spørge om hjælp eller hvordan? 

Klap lige hesten...

Mit indtryk er at TS virkelig tror det er en pædagogisk side altså baby.dk

G ikke bare en masse mødre... selvf sidder der pædagoger imellem(endda mig selv)

Men for mig lyder det til ts er af den overbevisning at dette er en site dor pædagoger.. startet af pædagoger

Anmeld

2. marts 2014

Morjanne76

Måske de mange forspørgsler vil blive taget bedre imod, hvis ts starter med at skrive sit bud til opgaven og spørge om opgaven er korrekt forstået? 

Så det arbejde der ligger bag, bliver synligtgjort og det ikke bliver: Lav min opgave for mig. 

Anmeld

2. marts 2014

TNBC

Morjanne76 skriver:

Måske de mange forspørgsler vil blive taget bedre imod, hvis ts starter med at skrive sit bud til opgaven og spørge om opgaven er korrekt forstået? 

Så det arbejde der ligger bag, bliver synligtgjort og det ikke bliver: Lav min opgave for mig. 

Lige min tanke.

Anmeld

2. marts 2014

Chris86

Sandratoft skriver:

Så må det være fordi du ikke deler samme holdning som mig. Vedkommende blev ved med at spørge ind til pædagogiske teorier i stedet for at benytte sig af mere relevante forums. Det virkede på mig som om ts ville have hendes opgaver serveret og synes helt ærligt ikke at denne side er stedet. 

Der er er intet uforskammet i at bede ts om at søge svar andre steder end her, derimod er det uforskammet at du kalder dem der er uenig med dig for børn, men sådan debatterer du jo nok bare..... 

Og hvad så alle andre tråde??

Sygdomme-spørg lægen
Ydelser osv- spørg kommunen
Computer problemer- it mand

Altså come on...

Anmeld

2. marts 2014

Sandratoft

Chris86 skriver:

Sygdomme-spørg lægen

Altså come on...

Hvis du havde fulgt med i denne her tråd så kan du se at det handler om ts's måde at starte debatterne op, og den måde der blev forventet at svarene blev serveret OG at det var de eneste debatter der blev oprettet fra vedkommende. Hvis du læser svaret fra ano14316, bliver min mening til det opsummeret ret præcist. At nogen så pludselig begynder at give andre langt ude eksempler, det må i jo om, men det er den her konkrete sag det faktisk handler om. 

Anmeld

2. marts 2014

Chris86

Sandratoft skriver:

Hvis du havde fulgt med i denne her tråd så kan du se at det handler om ts's måde at starte debatterne op, og den måde der blev forventet at svarene blev serveret OG at det var de eneste debatter der blev oprettet fra vedkommende. Hvis du læser svaret fra ano14316, bliver min mening til det opsummeret ret præcist. At nogen så pludselig begynder at give andre langt ude eksempler, det må i jo om, men det er den her konkrete sag det faktisk handler om. 

Bed mærke i dette:
Vedkommende blev ved med at spørge ind til pædagogiske teorier i stedet for at benytte sig af mere relevante forums...

Og derfor skrev som jeg gjorde..
Ka stadig ik se, hvorfor man himler op over vedkommenes tråde... Spring dem over!?
Spørg da staff om de ik kan lave en debat-halløj for skole/lektier, hva ved jeg.....

Anmeld

2. marts 2014

Sandratoft

Chris86 skriver:

Sygdomme-spørg lægen

Altså come on...

Og.. ved diverse spørgsmål bliver der altså faktisk rigtig ofte opfordret til at søge læge, eller ringe til kommunen, istedet for at spørge herinde. 

Rixer spørger ind til specifikke teorier til en specifik uddannelse, ELLER spørge om vi gider rette hendes opgave. Det synes jeg helt ærligt ikke hører til herinde, jo måske en gang eller to, men ikke mange indlæg på kort tid, som udelukkende handler om det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.