nu er jeg også nød til at komme med en kommentar, og jeg har egentlig tænkt ret meget over det... for normalt springer jeg sådan noget her over for synes egentlig ikke der er nogen grund til at søge noget hvis man ikke har noget at bidrage med...
Men måske synes jeg har lidt har noget her, der ikke kun er til dig men til alle på baby men nu bruger jeg dig som eksempel..
Det har sq også været et irritationsmoment med alle de meget målrettet specifikke indlæg, som ikke henvender sig til hele baby.dk, men til nogen specifikke pædagog uddannet personer, måske en underkategori der hedder 'Lektiehjælp' kunne afhjæpe dette og få det ind på rette hylde. for jeg opfatter kategorigerne 'barnets sprog' og 'gode råd' og de fleste andre, som et sted at stille spørgsmål som forældre til dagligdagsproblematikker, og ikke til spørgsmål om pædagogiske/psykologiske teorier.
selvom det er vældig interessant, tror jeg det er det forkerte forum at smide det ud i.
Jeg opfatter baby.dk som et forum for forældre og kommende forældre og alt hvad der nu hører ind under her, og det kan også være lektiehjælp i ny og næ, økonomisk rådgivning, kontakt med det kommunale osv. osv.
en anden ting jeg også tror irritere mig, er at dine spørgsmål ofte er formuleret som kom de 'ud af det blå' altså ikke en lille indledning som 'jeg er pædagogstuderende og skal lave opgave om ........ og ville høre om nogen kun e hjælpe Mee følgende:' så jeg går ind i en debat, læser et indlæg der for mig er fuldstændig volapyk, læser det igen og måske igen, tænker hvad handler det her dog om, indtil det går op for mig at det er en eller anden specifik pædagogisk teori ting. og jeg kan sjældent gennemskue hvad dit egentlige spørgsmål er.. Det giver mig en følelse af at du udelukkende er her for at få hjælp til dine opgaver og en forventning om at vi alle sammen sidder parat kun til at svare på dit spørgsmål, for vi må da vide hvad det handler om..
Derudover har jeg ikke en oplevelse af at du derudover deltager i debatten herinde, og et forum uden svar er ikke meget værd, så hvis man spørger må man også engang imellem svarer.
Så for at sådan en situation, som der er nu skulle løse sig tror jeg man kunne gøre flg.:
sørg for at stil dine spørgsmål i rette kategori - måske der skal oprettes en ny?
formuler dig efter dine læsere
og vær aktiv i den generelle debat.
håber det er lidt stof som alle kan tænke lidt over.. for det er da mærkeligt at 'vi' reagere så voldsomt på et spørgsmål på et internet forum, som man jo bare kan ignorere og springe over..
Anmeld