Undskyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

Rixer

isabellasmor skriver:

Og så vil jeg faktisk lige tilføje , jeg synes nogle af de svar du fx har fået i din tråd "turtagning" er direkte uforskammede. Jeg bliver engang imellem i tvivl om hvilken form for baby side der er vi sidder på, er det for forældrene eller børnene ?! Nu er jeg så blevet i tvivl igen. Hmmm 

Bliv du bare ved med at søge råd og STØTTE herinde, kan dog godt forstå hvis du giver op, og finder dig en side hvor du har med voksne mennesker at gøre.  

enig i høj grad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Rixer

stjernehimmel skriver:

Det er helt okay 

Jeg kender det, alt for godt.... Som min lærer sagde da hun hurtigt lurede mit stræber gen, (som giver mig ekstrem eksamens angst)

Du er din egen værste fjende...

og det har hun ret i, jeg vil gøre det så meget at jeg faktisk gør det for meget, og gør alt sværre for mig selv...

og det ender tit med at jeg siger; var det bare det vi skulle?(i forbindelse med opgaver som jeg ser mig blind på fordi jeg vil meget mere end man skal)

uden at kende dig, og blot ha set dine tråde og svar så tror jg bestemt du kan dit fag ;-) jeg tror bare at du: er din egen værste fjende

pøj pøj med studiet er sikker på du nok skal klare det godt :-) 

Som du siger er jeg mega giga stræber og ja jeg mener det jeg laver er ikke godt nok og jeg tror hele tiden det er forkert det jeg laver og at det vil trække så meget ned at jeg vil dumpe. Ja, din lærer har givetvis ret for jeg gør det ALTID svært for mig selv og jeg ved ikke hvad jeg gør ved det og jeg ved hellere ikke hvad denne konstatering kaldes

Anmeld

2. marts 2014

Sandratoft

isabellasmor skriver:

Hvor ved du fra jeg ikke har læst andre debatter? Det har jeg, forstår stadig ikke hendes besked, det er i min verden helt malplaceret at skrive på en side hvor folk spørg om alt muligt mellem himmel og jord, engang imellem ting som jeg slet ikke kan se at "vi" skal kunne svarer på.... Men sådan er det, det andet her er da bare mærkelig opførsel? 

Så må det være fordi du ikke deler samme holdning som mig. Vedkommende blev ved med at spørge ind til pædagogiske teorier i stedet for at benytte sig af mere relevante forums. Det virkede på mig som om ts ville have hendes opgaver serveret og synes helt ærligt ikke at denne side er stedet. 

Der er er intet uforskammet i at bede ts om at søge svar andre steder end her, derimod er det uforskammet at du kalder dem der er uenig med dig for børn, men sådan debatterer du jo nok bare..... 

Anmeld

2. marts 2014

LilleSmølf

Rixer skriver:

Som du siger er jeg mega giga stræber og ja jeg mener det jeg laver er ikke godt nok og jeg tror hele tiden det er forkert det jeg laver og at det vil trække så meget ned at jeg vil dumpe. Ja, din lærer har givetvis ret for jeg gør det ALTID svært for mig selv og jeg ved ikke hvad jeg gør ved det og jeg ved hellere ikke hvad denne konstatering kaldes

Snak med din vejleder omkring et møde med en psykolog. Jeg har eksamensangst og det hjalp mig rigtigt meget at snakke med hende, der var tilknyttet gymnasiet. Nu er uni meget nemmere at klare (:

Du bliver nød til at lære at stole på dig selv og dine evner. Forståeligt er du nervøs for at dumpe men hvis du får svarene her hver gang bider det altså dig i røven for der bliver lagt rigtig meget vægt på EGEN mening - os censor kan nemt høre forskel på dét og noget du har lært udenad.

Du må meget gerne spørge her, man kan hoppe over trådene hvis man ikke gider dem. Jeg har ikke ondt i røven over det Det er bare et forslag for din skyld for det skalvære fedt at studere og det er det ikke hvis du hele tiden er bekymret/nervøs.

Held og lykke med eksamen og studie! (:

Anmeld

2. marts 2014

L&V

Sandratoft skriver:

Så må det være fordi du ikke deler samme holdning som mig. Vedkommende blev ved med at spørge ind til pædagogiske teorier i stedet for at benytte sig af mere relevante forums. Det virkede på mig som om ts ville have hendes opgaver serveret og synes helt ærligt ikke at denne side er stedet. 

Der er er intet uforskammet i at bede ts om at søge svar andre steder end her, derimod er det uforskammet at du kalder dem der er uenig med dig for børn, men sådan debatterer du jo nok bare..... 

Men så ka man jo sige det i alle debatter. Parforhold=parterapeut babyer=sp graviditet=jm osv osv. Der er jo folk der er uddannet til at svare på alt vi debatere her.

Anmeld

2. marts 2014

Sandratoft

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Men så ka man jo sige det i alle debatter. Parforhold=parterapeut babyer=sp graviditet=jm osv osv. Der er jo folk der er uddannet til at svare på alt vi debatere her.

Men det her er jo en side der handler om børn og graviditet, det er ikke en lektiecafe. Hvis der var tale om et enkelt indlæg var det også ok, men de indlæg blev oprettet hele tiden. 

Anmeld

2. marts 2014

Laulund87

Sandratoft skriver:

Men det her er jo en side der handler om børn og graviditet, det er ikke en lektiecafe. Hvis der var tale om et enkelt indlæg var det også ok, men de indlæg blev oprettet hele tiden. 

Nu har jeg været her på siden i over 4 år og den handler om så meget mere end graviditet og baby. Hvad vil du mene "ordet er frit" skal bruges til?

Der skal være plads til alle så længe tonen er ordentlig og der er altså også mange herinde der ikke har børn.

Anmeld

2. marts 2014

L&V

Sandratoft skriver:

Hva så med dus med dyr, ordet er fit, økonomi osv osv. Selv om vi elsker at tale om vores børn så er det dælme os rart at snakke om andet

Anmeld

2. marts 2014

Elgaard73

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Hva så med dus med dyr, ordet er fit, økonomi osv osv. Selv om vi elsker at tale om vores børn så er det dælme os rart at snakke om andet

Jeg sidder og tænker lidt, at med Dus med dyrene, parforhold og generelle spørgsmål om f.eks pottetræning, der "fisker" man jo efter folk's personlige erfaring og folk's generelle opfattelse af tingene.

I dette tilfælde, er det jo direkte teoretiske spørgsmål i forhold til en specifik uddannelse og jeg tror altså ikke at der er så meget erfaring/lærdom at hente herinde, bare fordi at størstedelen er forældre.

Jow, selvfølgelig sidder der pædagoger herinde, men jeg tror altså at hendes chance for hjælp, ville være noget størrere på f.eks et studie eller udd. forum.

Det er det, som jeg tror, at Sandratoft, på en pæn måde prøver at sige til TS.

Og så vil jeg også give hende ret i (efter at have læst op på trådene), at de lyder meget som om at TS, fisker efter "fix og færdig" løsninger til hendes opgaver, i stedet for at tage initiativ til at forsøge at løse dem selv.

En uddannelse handler jo ikke kun om at kunne læse en bog eller 20, det handler jo lige så meget om at man som person selv kommer ud på lidt dybt vand og at man bliver udfordret på viden, intelligens og ens måde at løse opgaver/problemer/forhindringer på. At man selv prøver sig frem, og at man ikke "låner" de perfekte svar og servere dem som ens egne. Så er det jo netop at man kommer til kort til eksamen. Og det lyder til at det er en af TS' store frygte...at fejle til eksamen.

Anmeld

2. marts 2014

Nadia&Daniel

isabellasmor skriver:

Jeg har læst nogle af dem, hvad er det du vil ha jeg skal forstå bedre? 

Tja,vist du ikke forstår det nu. Kan jeg godt forstå du ikke forstår Maja88.Og så er den vist lukket nu (fra min side af)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.