Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:
Hva så med dus med dyr, ordet er fit, økonomi osv osv. Selv om vi elsker at tale om vores børn så er det dælme os rart at snakke om andet
Jeg sidder og tænker lidt, at med Dus med dyrene, parforhold og generelle spørgsmål om f.eks pottetræning, der "fisker" man jo efter folk's personlige erfaring og folk's generelle opfattelse af tingene.
I dette tilfælde, er det jo direkte teoretiske spørgsmål i forhold til en specifik uddannelse og jeg tror altså ikke at der er så meget erfaring/lærdom at hente herinde, bare fordi at størstedelen er forældre.
Jow, selvfølgelig sidder der pædagoger herinde, men jeg tror altså at hendes chance for hjælp, ville være noget størrere på f.eks et studie eller udd. forum.
Det er det, som jeg tror, at Sandratoft, på en pæn måde prøver at sige til TS.
Og så vil jeg også give hende ret i (efter at have læst op på trådene), at de lyder meget som om at TS, fisker efter "fix og færdig" løsninger til hendes opgaver, i stedet for at tage initiativ til at forsøge at løse dem selv.
En uddannelse handler jo ikke kun om at kunne læse en bog eller 20, det handler jo lige så meget om at man som person selv kommer ud på lidt dybt vand og at man bliver udfordret på viden, intelligens og ens måde at løse opgaver/problemer/forhindringer på. At man selv prøver sig frem, og at man ikke "låner" de perfekte svar og servere dem som ens egne. Så er det jo netop at man kommer til kort til eksamen. Og det lyder til at det er en af TS' store frygte...at fejle til eksamen.
Anmeld