Kære TS 
Jeg kan se du allerede har fået mange gode og brugbare råd og tanker fra andre, men du får også lige min historie 
Jeg havde også engang en kæreste, som var som du beskriver din kæreste. Han var også en rigtig flot og tiltrækkende fyr der havde talegaverne i orden, han kunne snakke med alle og var charmerende. Over for mig var han også sød og charmerende, men kun når jeg "opførte mig ordentligt". Jeg skulle heller ikke "flirte" eller "gå i udfordrende tøj" og jeg skulle lige prøve på at snakke med mine drengevenner eller mænd i det hele taget.
Han tjekkede min facebook og min mobil konstant og mente at jeg selv var skyld i at han var nødt til at overvåge mig.
Jeg nægtede selvfølgelig at rette ind efter hans regler, og det gav en masse skænderier. Jeg elskede ham højt, og tænkte at med en masse samtaler om tillid osv kunne han ændres, men nej.
Til sidst måtte jeg indse at det aldrig blev bedre og jeg måtte tage mig selv i nakken, forlade ham og aldrig se tilbage. Jeg brød med ham og har aldrig snakket med ham siden, og det er jeg SÅ glad for den dag i dag. Jo mere jeg kommer på afstand af det, jo mere kan jeg se at det var et sygt sygt forhold.
Hvis du kommer væk fra din kæreste, vil du med tiden også kunne se at de krav og den behandling han giver dig, er helt væk, og at du ingen skyld har i det. Jeg prøvede også nogen gange at give mig selv skylden for at han var så kontrollerende "jeg snakker selvfølgelig også med mange drenge" og "jeg kan da også være dum en gang i mellem" men det er ingen grund til at han skulle være sådan der. Det er noget der er inde i ham.
Jeg får helt ondt i maven over at høre at du er nem at manipulere med, i sær når du har børn du skal være en rollemodel for.
Anmeld